Steun eens iemand a.u.b.

Gestart door Bruno, 26 december 2004 - 21:28:48

« vorige - volgende »

Ruud

Naast dat je zelf al aangeeft dat het een domme en ongegronde provocatie was, is het liberalisme toch echt rechts...

Behalve je mening geven, ben je blijkbaar niet in staat aan te geven waarop die mening is gebaseerd. Bovendien is dit een tamelijk onzinnige discussie die niets met het voorval te maken heeft. Er is geen enkel verband tussen die doodsbedreigingen en bijvoorbeeld het liberalisme. Het is dus zinloos hier op door te gaan :roll:

FerrariMan

Citaat van: RuudNaast dat je zelf al aangeeft dat het een domme en ongegronde provocatie was, is het liberalisme toch echt rechts...

Behalve je mening geven, ben je blijkbaar niet in staat aan te geven waarop die mening is gebaseerd. Bovendien is dit een tamelijk onzinnige discussie die niets met het voorval te maken heeft. Er is geen enkel verband tussen die doodsbedreigingen en bijvoorbeeld het liberalisme. Het is dus zinloos hier op door te gaan :roll:
Niet in staat de basis van mijn mening uit te leggen?

De vraag is, Ruud, wil je die wel weten? Of wil je gewoon iets om weer tegen in te gaan?

Ruud

Vertel maar wat je dwars zit. Als het louter op mij persoonlijk is gericht mag je het uiteraard ook uiten via pb :wink:

Dus brand maar los en doe wat je hart je ingeeft.

FerrariMan

Citaat van: RuudVertel maar wat je dwars zit. Als het louter op mij persoonlijk is gericht mag je het uiteraard ook uiten via pb :wink:

Dus brand maar los en doe wat je hart je ingeeft.
Niets speciaals. Alleen geen zin in het geleuter om wat ik van de rechtse gemeenschap denk.

Ruud

Veel blaten, maar niet vertellen waarom jouw die mening is toebedeeld. Stom, want met goede argumenten zou je mij en anderen zelfs kunnen overtuigen van je standpunt. Anders dan een uiterst ongegrond waardeoordeel, geef je niet jouw visie op het issue 'hoofddoeken en gezichtsbesluiering', wat indirect wel met dit topic te maken heeft. Inhoudelijk reageren lijkt je vreemd.

Hang vooral overal een label als recht/links of goed/fout aan, dat is immers de beste manier om een heldere, open blik ergens op te laten schijnen. Inderdaad, misschien is het wel een kwestie van opvoeding.

FerrariMan

Citaat van: RuudVeel blaten, maar niet vertellen waarom jouw die mening is toebedeeld. Stom, want met goede argumenten zou je mij en anderen zelfs kunnen overtuigen van je standpunt. Anders dan een uiterst ongegrond waardeoordeel, geef je niet jouw visie op het issue 'hoofddoeken en gezichtsbesluiering', wat indirect wel met dit topic te maken heeft. Inhoudelijk reageren lijkt je vreemd.

Hang vooral overal een label als recht/links of goed/fout aan, dat is immers de beste manier om een heldere, open blik ergens op te laten schijnen. Inderdaad, misschien is het wel een kwestie van opvoeding.

Heb ik je ergens gekwetst met mijn houding richting 'rechtse' mensen?
Heb ik ergens op je eer getrapt?
Blijkbaar.

Ik moet niet weten van rechts, ook niet van alles wat al dan niet door de meerderheid van het volk als juist wordt beschouwd.

Ik heb door de jaren heen een enorme afkeer gekregen van zo'n personen die zich overal in en uit willen lullen met hun grote en moeilijke woorden.  :roll:

Mijn visie op die gezichtsbesluiering? Het stoort me niet.
Ik snap best dat het in scholen niet kan maar in het dagelijkse leven zou het voor niemand (met wat gezond verstand) een probleem mogen zijn.
De vrouw, waar het hier trouwens over ging, krijgt van mij alle respect omdat zij hier 'groter' is dan de mensen die zich zo onmenselijk opstellen en zelfs dreigen met de dood.

En ja, ik plak een label op deze mensen. Omdat ze het label op eigen kracht verdienen.

Maar ga gerust maar de wereld verbeteren door sluiers aan te vallen.
Of door die mensen ook maar enige vorm van begrip te tonen.

Racegirl

Mja ik snap ook niet wat er mis is met die sluiers in het straatbeeld, moet het allemaal meer bloot of gepierced ofzo.
Ik kijk liever naar iemand die gesluierd rondloopt dan iemand vol met piercings en tatoeages.
Maar ja das ook weer mijn eigen smaak en daar valt niet over te discussiëren, over sluiers spijtig genoeg wel...  :roll:


Maar nu terug On Topic
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

FerrariMan

Citaat van: RacegirlMja ik snap ook niet wat er mis is met die sluiers in het straatbeeld, moet het allemaal meer bloot of gepierced ofzo.
Ik kijk liever naar iemand die gesluierd rondloopt dan iemand vol met piercings en tatoeages.
Maar ja das ook weer mijn eigen smaak en daar valt niet over te discussiëren, over sluiers spijtig genoeg wel...  :roll:


Maar nu terug On Topic
Mij maakt het niet uit wie wat draagt op straat of op het werk. Zolang niemand anders er echt last van heeft.

Alan Blues

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: RacegirlMja ik snap ook niet wat er mis is met die sluiers in het straatbeeld, moet het allemaal meer bloot of gepierced ofzo.
Ik kijk liever naar iemand die gesluierd rondloopt dan iemand vol met piercings en tatoeages.
Maar ja das ook weer mijn eigen smaak en daar valt niet over te discussiëren, over sluiers spijtig genoeg wel...  :roll:


Maar nu terug On Topic
Mij maakt het niet uit wie wat draagt op straat of op het werk. Zolang niemand anders er echt last van heeft.

Daar komt het inderdaad uiteindelijk op neer.
Enkele collega's hebben piercings en tatoo's. Who cares? De marokkaanse kuisvrouw komt binnen met haar sluier op haar hoofd en gaat daarna werken zonder sluier. Who cares?

Ik zie liever blote buiken en sexy tatoo's, maar als die jonge kuisvrouw liever met een sluier door de straat loopt is dat voor mij geen probleem. Enkel als ze het haar hebben verplicht van thuis uit.

Burka's daar ben ik 100% tegen, want dat is niet wettelijk in België.

Zolang je er niemand anders mee lastig valt is dat voor mij geen probleem. Maar als je je mening wil doordrijven door iemand met de dood te bedreigen, zit je wel fout.

En, by the way, alle vrouwen in dat bedrijf hebben iets op hun hoofd...  :roll:  :roll:

Martin

Ik draag vaak een Ferrari-cap.
Mag dat?
Als mannen uit andere landen een soort jurk willen dragen, prima.
Een hoofddoekje, no problem.
Dat het bij wet verboden wordt op scholen is goed omdat ook kruisjes niet meer mogen.
Het voorkomt denk ik veel haat onderling.

Ruud

Citaat van: Alan Blues...

Daar komt het inderdaad uiteindelijk op neer.
Enkele collega's hebben piercings en tatoo's. Who cares? De marokkaanse kuisvrouw komt binnen met haar sluier op haar hoofd en gaat daarna werken zonder sluier. Who cares?

Ik zie liever blote buiken en sexy tatoo's, maar als die jonge kuisvrouw liever met een sluier door de straat loopt is dat voor mij geen probleem. Enkel als ze het haar hebben verplicht van thuis uit.

Burka's daar ben ik 100% tegen, want dat is niet wettelijk in België.

Zolang je er niemand anders mee lastig valt is dat voor mij geen probleem. Maar als je je mening wil doordrijven door iemand met de dood te bedreigen, zit je wel fout.

En, by the way, alle vrouwen in dat bedrijf hebben iets op hun hoofd...  :roll:  :roll:
En daar zit het grote probleem. Die vrouwen dragen niet uit eigen wil volledige besluiering, ze moeten. Een van de redenen dat de burka verboden is, waarom de hoofddoek niet is een raadsel. In de islam is de vrouw helaas nog altijd niet gelijk aan de man. En dat is wel wat wij 'in het westen' voorstaan. Besluiering heeft dan ook totaal niets te maken met piercings, tattoe's, etcetera.

Voor alle duidelijkheid: de actie van de schrijvers van de dreigbrieven hebben niets met emancipatie te maken, maar met volstrekte dwaasheid. Vreemd dat mijn woorden zo verdraaid worden alsof ik die actie zou begrijpen en zelfs goedpraten :?

Alan Blues

Citaat van: Ruud
Citaat van: Alan Blues...

Daar komt het inderdaad uiteindelijk op neer.
Enkele collega's hebben piercings en tatoo's. Who cares? De marokkaanse kuisvrouw komt binnen met haar sluier op haar hoofd en gaat daarna werken zonder sluier. Who cares?

Ik zie liever blote buiken en sexy tatoo's, maar als die jonge kuisvrouw liever met een sluier door de straat loopt is dat voor mij geen probleem. Enkel als ze het haar hebben verplicht van thuis uit.

Burka's daar ben ik 100% tegen, want dat is niet wettelijk in België.

Zolang je er niemand anders mee lastig valt is dat voor mij geen probleem. Maar als je je mening wil doordrijven door iemand met de dood te bedreigen, zit je wel fout.

En, by the way, alle vrouwen in dat bedrijf hebben iets op hun hoofd...  :roll:  :roll:
En daar zit het grote probleem. Die vrouwen dragen niet uit eigen wil volledige besluiering, ze moeten. Een van de redenen dat de burka verboden is, waarom de hoofddoek niet is een raadsel. In de islam is de vrouw helaas nog altijd niet gelijk aan de man. En dat is wel wat wij 'in het westen' voorstaan. Besluiering heeft dan ook totaal niets te maken met piercings, tattoe's, etcetera.

Voor alle duidelijkheid: de actie van de schrijvers van de dreigbrieven hebben niets met emancipatie te maken, maar met volstrekte dwaasheid. Vreemd dat mijn woorden zo verdraaid worden alsof ik die actie zou begrijpen en zelfs goedpraten :?

Oké, met sluier bedoelde ik 'hoofddoek'. Foute woordkeuze van mijn kant.

Bij de hoofddoek is het gezicht nog steeds zichtbaar, en dat is wettelijk toegestaan. Net zoals Martin met zijn Ferrari-petje mag rondlopen (hoewel ik dat ook liever niet zie... ;) )

In de Islam is de vrouw niet gelijk aan de man. Oké, in vele gevallen. Maar dat is ook inderdaad een punt waar ik problemen mee heb. We hebben hier niet voor niets sinds de jaren '40 (of waneer dan ook...) gevochten om rechten te krijgen voor de vrouwen. Ik vind het maar een logische zaak dat mannen en vrouwen gelijkgesteld worden. En daar moet de Islam zich aan aanpassen.

Maar in dit geval: ze mag gaan werken van haar man, ze mag van haar baas haar hoofddoek aanhouden, ze houdt zich aan de regels van de wet, ze integreert zich in onze maatschappij, ze doet haar hoofddoek uit om geen schade te berokkenen aan haar werkgever, collega's en het bedrijf. En toch blijft er een racist haar werkgever en de dame zelf met de dood bedreigen???  :shock:  :shock:  :shock:

Net zoals ik van FerrariMan begrepen heb; die kerel stemt niet voor Groen!, CD&V of VLD. Maar ik laat iedereen raden voor welke partij hij stemt...

Toch vind ik het goed dat je die actie niet goedkeurt.

Bruno

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: Ruud
Citaat van: Alan Blues...

Daar komt het inderdaad uiteindelijk op neer.
Enkele collega's hebben piercings en tatoo's. Who cares? De marokkaanse kuisvrouw komt binnen met haar sluier op haar hoofd en gaat daarna werken zonder sluier. Who cares?

Ik zie liever blote buiken en sexy tatoo's, maar als die jonge kuisvrouw liever met een sluier door de straat loopt is dat voor mij geen probleem. Enkel als ze het haar hebben verplicht van thuis uit.

Burka's daar ben ik 100% tegen, want dat is niet wettelijk in België.

Zolang je er niemand anders mee lastig valt is dat voor mij geen probleem. Maar als je je mening wil doordrijven door iemand met de dood te bedreigen, zit je wel fout.

En, by the way, alle vrouwen in dat bedrijf hebben iets op hun hoofd...  :roll:  :roll:
En daar zit het grote probleem. Die vrouwen dragen niet uit eigen wil volledige besluiering, ze moeten. Een van de redenen dat de burka verboden is, waarom de hoofddoek niet is een raadsel. In de islam is de vrouw helaas nog altijd niet gelijk aan de man. En dat is wel wat wij 'in het westen' voorstaan. Besluiering heeft dan ook totaal niets te maken met piercings, tattoe's, etcetera.

Voor alle duidelijkheid: de actie van de schrijvers van de dreigbrieven hebben niets met emancipatie te maken, maar met volstrekte dwaasheid. Vreemd dat mijn woorden zo verdraaid worden alsof ik die actie zou begrijpen en zelfs goedpraten :?

Oké, met sluier bedoelde ik 'hoofddoek'. Foute woordkeuze van mijn kant.

Bij de hoofddoek is het gezicht nog steeds zichtbaar, en dat is wettelijk toegestaan. Net zoals Martin met zijn Ferrari-petje mag rondlopen (hoewel ik dat ook liever niet zie... ;) )

In de Islam is de vrouw niet gelijk aan de man. Oké, in vele gevallen. Maar dat is ook inderdaad een punt waar ik problemen mee heb. We hebben hier niet voor niets sinds de jaren '40 (of waneer dan ook...) gevochten om rechten te krijgen voor de vrouwen. Ik vind het maar een logische zaak dat mannen en vrouwen gelijkgesteld worden. En daar moet de Islam zich aan aanpassen.

Maar in dit geval: ze mag gaan werken van haar man, ze mag van haar baas haar hoofddoek aanhouden, ze houdt zich aan de regels van de wet, ze integreert zich in onze maatschappij, ze doet haar hoofddoek uit om geen schade te berokkenen aan haar werkgever, collega's en het bedrijf. En toch blijft er een racist haar werkgever en de dame zelf met de dood bedreigen???  :shock:  :shock:  :shock:

Net zoals ik van FerrariMan begrepen heb; die kerel stemt niet voor Groen!, CD&V of VLD. Maar ik laat iedereen raden voor welke partij hij stemt...

Toch vind ik het goed dat je die actie niet goedkeurt.

Heu, eerst en vooral was het niet de bedoeling om hier zo'n heisa te starten maar toch even een opmerking in verband met de regel in het vet: Ik heb het nieuws niet goed meer gevolgd blijkbaar, is de briefschrijver opogepakt en heeft die gezegd voor welke partij hij stemt?  :o  Of heb ik je tekst verkeerd begrepen?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jasper

Oh please Bruno...

En Ruud: moslimvrouwen moeten hun hooddoek dragen, zoals vele oudere mensen van hier naar de kerk moeten gaan. Volgens mij net hetzelfde. En wat kan je daartegen hebben? Stoort dat jou? Mij alleszins niet, ik vind het zelfs mooi als mensen een overtuiging hebben als die niet te ver gaat (wat dus met een hoofddoekje echt niet zo is, met een burka daarentegen...), ook al deel ik die overtuiging niet.

En ik denk dat de meeste moslimvrouwen inderdaad wel zelf kiezen voor een hoofddoek, niet onder de bedreiging dat hun man hen zal afslagen als ze er geen dragen. En als dat wél dat geval zou zijn, denk ik dat ze er ook één zouden dragen als hen man hen niet zou 'bedreigen'.

Eric

Pffff, zo een gezever hier over moslimvrouwen....
@Jasper, ik heb jaren in Brussel gewoond en ik kan je zeggen dat heel wat vrouwen verplicht worden om de hoofddoek te dragen.

Mij stoort het niet, maar weet waarover je spreekt...

Bij de moslims is het zo dat een vrouw niet veel te zeggen heeft...
In de café (Brussel) die ik toen had heb ik genoeg gezien...een Marokkaan die zijn Belgische vriendin een klap op het gezicht verkoopt omdat ze hem van antwoord diende.