Steun eens iemand a.u.b.

Gestart door Bruno, 26 december 2004 - 21:28:48

« vorige - volgende »

Bruno

Ik weet niet of het verhaal hier gekend is maar er is in België een bedrijf dat geteisterd word door 1 of andere briefschrijvende gek die eerst wou dat een werkneemster haar hoofdoek zou afdoen of ontslagen worden door haar werkgever. Omdat er een grote solidariteit was en de werkgever (gelukkig) niet toegaf ging de gekke briefschrijver nog verder en bedreigt hij nu de werkgever zelf.

Er lopen wat zielige mensen rond, de bewuste werkneemster (van allochtone origine) werkt al jaren probleemloos bij die firma en nu begint er een gek die mensen te terroriseren.  :cry:
Dus als jullie even de moeite willen doen om haar en haar baas te steunen: http://www.unizo.be/solidairb.jsp

Alvast bedankt.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

JVA

Hier kan ik alleen maar mee akkoord gaan Bruno. Zelf geef ik les aan tal van allochtone tieners. Niet allen zijn even zuiver op de graat, maar een glas is altijd halfvol of halfleeg.

Als iedereen het nu eens van de positieve kant zou bekijken in 2005 zouden er minder problemen zijn in de wereld!

Ik heb deze petitie dan ook met plezier ondertekend!!

Bruno

Citaat van: JVAHier kan ik alleen maar mee akkoord gaan Bruno. Zelf geef ik les aan tal van allochtone tieners. Niet allen zijn even zuiver op de graat, maar een glas is altijd halfvol of halfleeg.

Als iedereen het nu eens van de positieve kant zou bekijken in 2005 zouden er minder problemen zijn in de wereld!

Ik heb deze petitie dan ook met plezier ondertekend!!

Bedankt JVA, het gaat er maar om dat deze vrouw zich volledig aangepast heeft, ze wilde zelfs haar hoofddoek afleggen om haar baas niet in problemen te brengen, ik weet dat ik misschien niet echt tolerant ben jegens bepaalde personen maar dit vond ik echt té ver gaan. Het beste vond ik nog dat al haar collega's (van Belgische nationaliteit) besloten om met een hoofddoek op te komen werken als steun. Dat is pas klasse.  :!:

Nu hoop ik wel dat de briefschrijver snel gevat word en een héél zware straf krijgt.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Supermariobros

Ik heb ondertussen de petitie ook met veel plezier ondertekend, dat ze nu maar die gek rap vinden.

Alan Blues

Bij deze heb ik ook getekend.

Ik snap de mensen soms niet...  :roll:  :roll:

Racegirl

Ik heb het ook meteen ondertekend, waar gaat dit toch allemaal naartoe  :roll:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

DerMika

Citaat van: Brunoze wilde zelfs haar hoofddoek afleggen om haar baas niet in problemen te brengen,
Ik hoop dat iedereen beseft welke vernedering dit voor haar was. In een artikel van De Morgen stond het volgende:
Citaat van: De Morgen -  Ik ben geen bange blanke manHij wordt vooral emotioneel als het over haar lijden gaat. "Ik weet hoe ze zich voelt. Als ik daaraan denk... Ik heb haar nooit gezegd dat ze die hoofddoek moest afdoen, haar steeds voorgehouden dat we niet mochten toegeven. Ze deed het uit eigen beweging omdat haar geloof ook zegt dat ze ervoor moet zorgen dat er niemand iets overkomt. Ze voelt zich verantwoordelijk. Maar die hoofddoek afleggen was heel moeilijk. Zij ervoer dat als een vernedering. Uren heeft ze geweend."
Dit in het kader van die "integratie"-discussie waar iedereen het tegenwoordig over heeft...
The Dude abides

Doefie


FerrariMan

Dit zijn zo'n dingen waar de extreem rechtsen hun grote mond niet zullen over openen. Waar zitten ze nu, al die wijsneuzen?

Deze vrouw, collega's en werkgever hebben de volledige rechtse gemeenschap deftig te kakken gezet. En terecht.

Maar zoals ik al zei, daar zwijgen ze bewust over. Ook hier op het forum.

Bruno

De echte extreem rechtsen komen niet op dit forum denk (hoop) ik.

Trouwens, een tijdje geleden was er op de televisie een reportage over hoe de persmanipulatie mee aan de grondslag ligt van het feit dat Bush de eerste keer verkozen werd. Dus je kan gerust stellen dat het de 2de keer niet echt beter zal geweest zijn.
Met welke reden schrijf ik dit hier? Wel, omdat het in ons land ook al jaren zo is ten opzichte van 1 bepaalde partij willen de meesten niet inzien. Waarom? Wel net zoals in de USA, en dichterbij zijn er nog zo wat landen, hangt de stemkeuze van de meesten af van het beeld dat ze zich over een bepaalde partij of politieker vormen grotendeels af van hetgeen ze vanuit de pers of andere media (TV bijvoorbeeld) toebedeeld krijgen. Soms ook van hetgeen de andere burger in de straat vertelt, maar die heeft het dan ook weer onrechtstreeks vanuit de media gehaald.
Net zoals nu weer word het werk van 1 of andere gestoorde freak die niets beter verdiend dan een zware straf misbruikt om te zeggen dat het vanuit een bepaalde hoek (en partij) komt.

Blijkt het toch een extreem rechts persoon te zijn dan mag deze gerust voor de rest van zijn leven achter de tralies.  :(

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Ruud

Citaat van: FerrariManDit zijn zo'n dingen waar de extreem rechtsen hun grote mond niet zullen over openen. Waar zitten ze nu, al die wijsneuzen?

Deze vrouw, collega's en werkgever hebben de volledige rechtse gemeenschap deftig te kakken gezet. En terecht.

Maar zoals ik al zei, daar zwijgen ze bewust over. Ook hier op het forum.
Naar ik begrepen heb gaat het om doodsbedreigingen door een gestoorde gek met racistische motieven. Om aan de hand daarvan te stellen dat alle rechtsdenkenden racistische gekken zijn, die nota bene dit soort voorvallen goedkeuren, is ver over het randje.

Overigens is het opvallend dat het dragen van een hoofddoek tegenwoordig steeds minder als symbool wordt gezien van onderdrukking van moslimvrouwen, maar van emancipatie van de moslimvrouwen. Rest de vraag: tegen de man?

Ik betwijfel het ten zeerste...

Bruno

Blijkbaar is er een vijfde brief ontvangen maar er zijn duidelijke tekens dat deze door iemand anders geschreven zou zijn. Was de eerste schrijver niet goed snik dan is de 2de al geen haar beter en zou net zo hard als de 1e gestraft moeten worden. Waar gaat dit toch heen??? :roll:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Citaat van: RuudNaar ik begrepen heb gaat het om doodsbedreigingen door een gestoorde gek met racistische motieven. Om aan de hand daarvan te stellen dat alle rechtsdenkenden racistische gekken zijn, die nota bene dit soort voorvallen goedkeuren, is ver over het randje.
Je trekt mijn bericht dan ook wel ver uit zijn context.

Ik zal het nog gemakkelijker stellen voor je.

Wat vinden de rechtsen onder ons hier van? Extreem of niet, elke vorm van rechtsheid is in mijn ogen fout.

Ruud

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Ruud
Citaat van: FerrariManDit zijn zo'n dingen waar de extreem rechtsen hun grote mond niet zullen over openen. Waar zitten ze nu, al die wijsneuzen?

Deze vrouw, collega's en werkgever hebben de volledige rechtse gemeenschap deftig te kakken gezet. En terecht.

Maar zoals ik al zei, daar zwijgen ze bewust over. Ook hier op het forum.
Naar ik begrepen heb gaat het om doodsbedreigingen door een gestoorde gek met racistische motieven. Om aan de hand daarvan te stellen dat alle rechtsdenkenden racistische gekken zijn, die nota bene dit soort voorvallen goedkeuren, is ver over het randje.
Je trekt mijn bericht dan ook wel ver uit zijn context.

Ik zal het nog gemakkelijker stellen voor je.

Wat vinden de rechtsen onder ons hier van? Extreem of niet, elke vorm van rechtsheid is in mijn ogen fout.
Nee, dat is niet uit de context gehaald, want dat was wel degelijk wat je insinueerde.

Ik denk niet dat een dergelijk idioot voorval ook nog maar iets met politiek te maken heeft. Op teletekst las ik dat dat clubje extremistische randdebielen zelfs al €250.000 op het hoofd van die ondernemer heeft gezet...

Maar nogmaals, het verband dat je legt met ALLES wat rechts is, is er ver over. Waarom jij dat fout vindt weet ik niet, immers het liberalisme mag ook rechts genoemd worden. En dat komt op voor jouw vrijheden, zodat jij mag zeggen wat jij wil.

Het is niet zo zwart-wit als 'goed en fout'. Het is een verschil van inzicht :wink:

FerrariMan

Citaat van: RuudNee, dat is niet uit de context gehaald, want dat was wel degelijk wat je insinueerde.
Nu je toch bezig bent, wat heb ik vanochtend gegeten en wat zal er morgen op tafel staan? Ik leg mijn eigen woorden in mijn mond. Wanneer die door iemand anders worden begrepen dan zeg ik dat het op een andere manier bedoelde met eventueel (hangt van het ontbijt af) een beetje uitleg. Dus neen, het is niet wat ik insinueerde. Wel een veralgemening om het bredere publiek te bereiken.

Citaat
Maar nogmaals, het verband dat je legt met ALLES wat rechts is, is er ver over. Waarom jij dat fout vindt weet ik niet, immers het liberalisme mag ook rechts genoemd worden. En dat komt op voor jouw vrijheden, zodat jij mag zeggen wat jij wil.

Ik ben niet te vinden voor de rechte ideeën. Het liberalisme mag rechts genoemd worden maar dan zijn we bezig met een spelletje "zoek-de-categorie". Je gaat me heus niet van het tegendeel overtuigen door exacte definities te gebruiken als argumenten.

CitaatHet is niet zo zwart-wit als 'goed en fout'. Het is een verschil van inzicht :wink:
Of een verschil in opvoeding.