Tijdloze

Gestart door Jasper, 26 december 2004 - 15:19:54

« vorige - volgende »

Jasper

Voor de Vlamingen onder ons die de radio nog niet hebben aangezet, de Tijdloze is begonnen op Studio Brussel!

Vanaf nu tot middernacht krijg je de beste 100 platen ooit, gekozen door de StuBru-luisteraars. Ik hoop dat de miskleun van vorig jaar (Gorki op 1 :?) niet herhaald wordt.

Ik luister trouwens via de internetradio, want mijn vader is hier ondertussen naar de Gouden 200 op Radio 2 aan het luisteren. Goed dat ik een koptelefoon heb... :lol:

Jasper

Ik hoor al dat Bob Marley uit de top-100 gezwierd is. Spijtig. :(

Supermariobros

Zombie van The Cranberries staat halfweg de lijst, mocht wel iets hoger gestaan hebben vind ik.

Jasper

Yup vond ik ook.

Is Temple of Love van Sisters of mercy al geweest?

Jasper

Blijkbaar niet, hier staan ze, op 24. Deze stond toch in mijn top-5. :)

EDIT: en op 23 The smashing pumpkins met Disarm, ook 1 van mijn favorieten. :) En nu op 22 Purple Rain van Prince, ook helemaal niet mis. Deze 3 songs mochten toch alledrie een beetje hoger staan vind ik. En van Disarm lieten ze maar een halve minuut horen, waar trekt dat nu op? :roll:

Roel

Citaat van: JasperBlijkbaar niet, hier staan ze, op 24. Deze stond toch in mijn top-5. :)

EDIT: en op 23 The smashing pumpkins met Disarm, ook 1 van mijn favorieten. :) En nu op 22 Purple Rain van Prince, ook helemaal niet mis. Deze 3 songs mochten toch alledrie een beetje hoger staan vind ik. En van Disarm lieten ze maar een halve minuut horen, waar trekt dat nu op? :roll:

Van iemand die 'mia' weg wil van één lees ik dus geen enkele post meer  :lol:
Op de site www.stubru.be vind ik de lijst met de nummers die al geweest zijn niet terug, ligt dat aan mij of staan ze er echt wel niet op?
En o wee voor Stubru als Self Esteem van the Offspring eruit ligt, want dat nummer heeft punk weer op de kaart gezet en een beetje van zijn oude 'ramones' - 'sex pistols' -glans weergegeven!
God save Mclaren

Jasper

Als Gorki nu eens een zanger had in plaats van een, tja, hoe moet je dat noemen, dan kon het er misschien nog mee door. Maar De Vos kan echt niet zingen. :roll:

En hier zijn de Red Hot Chili Peppers met Under The Bridge, een nummer dat ik vergeten was in mijn top-5. Prachtig nummer van een prachtige band. :)

EDIT: en deze van Coldplay moet ik dringend eens serieus leren op de piano. Leuke melodie.

Jasper

Die playlist:

Als je op site komt, bovenaan op "De tijdloze" klikken. Dan doorklikken op "De tijdloze" in het midden van je scherm. dan op "DE LIJST WORDT HIER ELKE 10 PLATEN GEÜPDATE" of zoiets.

Rippie

In Nederland worden we de laatste week ook doodgegooid met "tops". Top 2000 op Radio 2, Top 1000 op Veronica, Top 100 Allertijden vandaag op Radio 538, Top 100 van 2004 op Radio 3... En dan ben ik er nog vergeten ook denk ik..

Vind het zelf altijd moeilijk om een top 10 aller tijden samen te stellen, er zijn altijd nummers die ik vergeet. En er zijn ook zoveel goede nummers die ik niet uit mijn top 10 wil laten. Is het jullie wel gelukt?
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Alan Blues

MIA....  :roll:  :roll:  :roll:

Oké, nu is het wel genoeg geweest...  :roll:  :roll:  :roll:

Supermariobros

Mia van Gorky dus terug op 1: best wel een goede plaat maar niet om nu zo hoog te staan, ikzelf had daar liever Deep Purple of Led Zeppelin gezien, dit zijn pas tijdloze platen.
Led zeppelin op 7 en Deep Purple op 9, ze hadden beiden wat hoger mogen staan.

Roel

Jeuj voor MIA!
Het wil toch wel iets zeggen dat een Nederlandstalig nummer zo ongelofelijk hoog staat, respect!

Blij dat ik ook the Pixies zo hoog heb horen staan, ook best lekker nummer, fantastische uitzending trouwens van de Bert en Ernie van StuBu!!!
God save Mclaren

IVY440

Yes, Mia terecht op 1  :lol: Ik snap niet dat mensen tegen het feit zijn dat ze 'al' voor het 2e jaar op 1 staat. Hoe lang hebben "Angie" en "Child in time" niet op 1 gestaan? Angie is idd wel beetje tijdloos maar Child in time vind ik toch niet zo goed. Wees een beetje chauvinistisch en wees blij dat er een Belgische groep op 1 staat. Voor de mensen die Gorki niet kennen of alleen van Mia en Lieve kleine piranha (dat op 99 stond), download eens wat nummers of (nog beter) koop een cd en ontdek de magistrale klanken en teksten. En Vos heeft voor sommige nummers gewoon de ideale stem. Spijtig dat 2005 een sabbatjaar wordt voor Gorki :cry:
BTW Kurt Kobain had toch ook niet zo'n magistrale stem, die was gewoon kapot van tabak, drugs en andere rommel.  :roll:

Doefie

Citaat van: JasperAls Gorki nu eens een zanger had in plaats van een, tja, hoe moet je dat noemen, dan kon het er misschien nog mee door. Maar De Vos kan echt niet zingen. :roll:

Zingen misschien niet, maar hij is wel een fantastische gast...

Van mijn moeder krijg ik ook altijd het commentaar dat Axl (Guns'n'Roses) niet kan zingen, alleen maar krijsen. Nu, dat maakt hem zo speciaal, vind ik.

Jasper

@Alan en Suprmariobros: volledig akkoord met beiden.

Citaat van: RoelJeuj voor MIA!
Het wil toch wel iets zeggen dat een Nederlandstalig nummer zo ongelofelijk hoog staat, respect!

Blij dat ik ook the Pixies zo hoog heb horen staan, ook best lekker nummer, fantastische uitzending trouwens van de Bert en Ernie van StuBu!!!

Het is juist omdat het Nederlandstalig is, dat het op 1 staat hé slimpie. ;)

En ik ga grandioos akkoord over die Bert en Ernie. :lol: :lol: "Ik vind dat Wim toch meer wegheeft van Pino." :lol: :lol:

Citaat van: IVY440Yes, Mia terecht op 1  :lol: Ik snap niet dat mensen tegen het feit zijn dat ze 'al' voor het 2e jaar op 1 staat. Hoe lang hebben "Angie" en "Child in time" niet op 1 gestaan? Angie is idd wel beetje tijdloos maar Child in time vind ik toch niet zo goed. Wees een beetje chauvinistisch en wees blij dat er een Belgische groep op 1 staat. Voor de mensen die Gorki niet kennen of alleen van Mia en Lieve kleine piranha (dat op 99 stond), download eens wat nummers of (nog beter) koop een cd en ontdek de magistrale klanken en teksten. En Vos heeft voor sommige nummers gewoon de ideale stem. Spijtig dat 2005 een sabbatjaar wordt voor Gorki :cry:
BTW Kurt Kobain had toch ook niet zo'n magistrale stem, die was gewoon kapot van tabak, drugs en andere rommel.  :roll:

Je moet juist NIET chauvinistisch zijn bij zo'n dingen! Dat is nu net het laatste wat je mag zijn: subjectief. Het is echt stom om zo te doen. En Vos kan wel een beetje zingen maar vanaf dat hij een iets hogere toon produceert, slaat die keel dicht en begint zijn stem te kraken. Als je zegt dat Mia beter is dan Deep Purple, Smells like Teen Spirit, naar mijn mening zelfs Temple of Love dat prachtig in mekaar zit, dan ken je veel te weinig van muziek...

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: JasperAls Gorki nu eens een zanger had in plaats van een, tja, hoe moet je dat noemen, dan kon het er misschien nog mee door. Maar De Vos kan echt niet zingen. :roll:

Zingen misschien niet, maar hij is wel een fantastische gast...

Van mijn moeder krijg ik ook altijd het commentaar dat Axl (Guns'n'Roses) niet kan zingen, alleen maar krijsen. Nu, dat maakt hem zo speciaal, vind ik.
Het gaat dan ook niet over de zanger maar over de muziek. Of niet soms?