Ik ben blij en triest....

Gestart door Alan Blues, 17 december 2004 - 04:00:41

« vorige - volgende »

Alan Blues

Ik weet niet of dit op een forum past, maar het moet er uit...

BMG (mijn werkgever) en Sony Music gaan in de toekomst Sony/BMG heten.

Vandaag was de dag dat we allemaal gingen te horen krijgen wie er mocht blijven en wie niet.

Ik ben bij de gelukkigen. Maar ik treur, letterlijk!!, om de collega's die ik vandaag verloren ben. Stuk voor stuk toffe en gedreven mensen. Mensen die voor de muziek gingen en mensen die wandelende muziekencyclopediën zijn... Een goudmijn aan kennis en een warm hart naar de firma en de muziek.

Kan ik nu blij zijn? Ja, ik kan verder bij BMG waar ik zo van hou. Nee, ik ga de mensen die er maandag niet meer zijn héél er missen.

De directie had het er ook heel moeilijk mee. Dat was héél duidelijk!! Ze moesten moeilijke keuzes maken. Héél moeilijke.

Ik smijt niemand een steen. Maar moet ik nu blij of triest zijn?

Ik weet het niet...

Eric

gemakkelijk is het niet, langs de ene kant mag je blij zijn omdat jij je job kan behouden, maar langs de andere kant moet je wel lijdzaam toezien hoe sommige collega´s hun job kwijt zijn... :(

mixed feelings  :?

JVA

Het is erg te horen en te zien dat er dagelijks vele mensen hun job verliezen. Het dringt echter pas door als je er zelf bij betrokken bent en iemand uit je naaste omgeving.

De grote vraag die ik me al zeen tijdje stel is: kan deze evolutie nog lang blijven duren of stort ons system finaal in elkaar?

Ik ben blij Alan dat je je job kan behouden. En ik hoop dat de muziekindustrie uit het dal kan kruipen, want in België schiet er al niet veel meer van over vrees ik..

Raikkonen MASTER

Ging een ijskoude rilling over me heen Alan ;)

Ben heel blij voor je, en snap dat het inderdaad moeilijk is.
Maar ik zou blij zijn. In tijden dat het niet draait in de muziekindustrie mag je best trots zijn dat je je stoel en bureau met verve hebt verdedigd.
Betekent dat ze weten wat je in je mars hebt.
Het wordt inderdaad aanpassen, maar zolang het niet wordt zoals in 'Het Eiland' is het goed hé ;)

Bjorn

Het is altijd moeilijk afscheid te nemen van goede collega's die misschien zelfs vrienden zijn geworden. Maar indien dat jullie dat willen kunnen jullie zowiezo contact met elkaar blijven behouden.
Je mag inderdaad blij zijn dat je tot de gelukkigen behoort. Want de dag van vandaag is het geen evidentie meer om werk te hebben en te behouden...  :roll:
De Mens: In Het Gras![/color]

daan


Doefie

Een van de beloften van Verhofstadt: "wij zorgen voor meer werk(lozen) !" Uiteindelijk klapt heel ons systeem in elkaar en hebben we toestanden als Argentinië, Chili, en dergelijke.

Ik ben blij voor je dat je je werk kan behouden hebben, maar het moet verdomd moeilijk zijn om dan andere van je goede collega's te zien gaan. :?

IVY440

Het is gewoon een maatschappelijke fout. Als er in een ander land hetzelfde werk voor de helft van de prijs gedaan wordt, is het logisch dat een bedrijf naar daar gaat om winst te maken en te kunnen concurreren. En dan vooral binnen Europa vind ik dat niet kunnen. Landen zoals Polen ea die binnenkort bij de EU zullen horen, pikken nu al de bedrijven in en die bedrijven zullen daar blijven als daar de lonen ook stijgen (anders moeten ze weer alles verhuizen). Er zou een regeling voor moeten komen dat bedrijven niet zo maar naar een ander land kunnen verhuizen of dat de lonen overal ongeveer gelijk geschakeld worden anders is het ooit gedaan met werk in België en krijgen we hoge werkloosheidscijfers zoals ze nu al in Duitsland hebben.

En de muziekindustrie is een gelijkaardig geval. Vanwege het illegaal downloaden en kopiëren worden er minder cd's verkocht en zullen de bedrijven hier niet meer kunnen concurreren vanwege de hoge kosten en zal de muziekindustrie volledig verdwijnen, of er moest een oplossing komen in de trend van cd's een pak goedkoper maken.  :roll:

Bruno

Al vanaf de dag dat ik van de samensmelting hoorde dacht ik aan jou Alan.

Het is inderdaad triest te moeten horen dat sommige van je collega's er in de nabije toekomst niet meer zullen bij zijn.  :oops:
Normaal zijn die niet alleen gewoon collega's en vrienden maar soms zelfs meer als je beseft dat je met hen eigenlijk meer tijd doorbrengt dan met je partner/familie/niet werkgerelateerde vrienden.


Hoe je je zelf in zo'n situatie moet voelen is moeilijk denk ik, enerzijds inderdaad blij dat jij nog wel je job hebt maar als je beseft hoe het de anderen zonder vaste betrekking zal vergaan is dat toch een blijheid met ietwat wrang gevoel vrees ik. Hopelijk vinden ze snel ander werk maar ik vrees dat het in de huidige periode moeilijk zal zijn, veel hangt er ook van af of het mensen zijn met een ruime kennis/ervaring of net toegespitst op 1 gebied, in dit geval muziek en daar gaat het niet zo goed.  :oops:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Martin

Ja Alan,

Wat moet ik zeggen, blij dat je je werk nog hebt.
Aan de andere kant is het balen voor die andere mensen waar je al jaren mee samenwerkte.

Waren het gedwongen ontslagen?
Is er een ondernemings raad bij BMG?

Ik heb net het zelfde meegemaakt.
De groothandel in Veendaal waar ik werkte is gesloten.
Opgespilts in Nieuw Vennep, Apeldoorn en Venlo.
Afgelopen maandag mocht ik gelukkig in Nieuw Vennep aan de slag.
Maar ook ik moest afscheid nemen van een paar collega's.

Ze zijn niet ontslagen, maar namen ontslag omdat ze ruim 4 uur per dag moesten reizen met het openbaar vervoer.
Dat is niet te doen.

Voor mij maakt niet veel uit.
Utrecht - Veenendaal is 45 km.
Utrecht - Nieuw Vennep is 56 km.
Wel lange dagen, 07.30 tot 17.00 uur met 30 minuten pauze.
Maar wel iedere vrijdag vrij.
Dus altijd een lang weekend.
En dat is vandaag dus de eerste keer.
Heerlijk.

Maar ik heb nog werk, ik neem het maar zoals het komt.
En zo moet jij het ook maar zien Alan, hoe triest het ook is voor andere.
Met 49 jaar vindt je verder echt niets meer in Nederland.

Ruud

Citaat van: IVY440Het is gewoon een maatschappelijke fout. Als er in een ander land hetzelfde werk voor de helft van de prijs gedaan wordt, is het logisch dat een bedrijf naar daar gaat om winst te maken en te kunnen concurreren. En dan vooral binnen Europa vind ik dat niet kunnen. Landen zoals Polen ea die binnenkort bij de EU zullen horen, pikken nu al de bedrijven in en die bedrijven zullen daar blijven als daar de lonen ook stijgen (anders moeten ze weer alles verhuizen). Er zou een regeling voor moeten komen dat bedrijven niet zo maar naar een ander land kunnen verhuizen of dat de lonen overal ongeveer gelijk geschakeld worden anders is het ooit gedaan met werk in België en krijgen we hoge werkloosheidscijfers zoals ze nu al in Duitsland hebben.
Nee, dat maakt het interessant voor bedrijven om zich in Europa te vestigen :?

In Europa zijn we geneigd alles op te lossen met regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes. We moeten voorwaarden scheppen.

Citaat van: IVY440En de muziekindustrie is een gelijkaardig geval. Vanwege het illegaal downloaden en kopiëren worden er minder cd's verkocht en zullen de bedrijven hier niet meer kunnen concurreren vanwege de hoge kosten en zal de muziekindustrie volledig verdwijnen, of er moest een oplossing komen in de trend van cd's een pak goedkoper maken.  :roll:
De muziekindustrie heeft dit volledig aan zichzelf te danken. Jarenlang woekerprijzen vragen, dat pikken de mensen niet. Zeker niet als er op een gegeven moment een alternatief als Napster gevonden wordt, of het illegale kopiëren nou te rechtvaardigen is of niet.

Toch proficiat met het behouden van je baan Alan, al is het altijd erg jammer als je mensen waar je goed mee op kunt schieten ziet vertrekken :(

Alan Blues

Bedankt voor de reacties allemaal!! Thanks!

Doefie

One for all and all for one :wink:

Raikkonen MASTER

Citaat van: Ruud
Citaat van: IVY440Het is gewoon een maatschappelijke fout. Als er in een ander land hetzelfde werk voor de helft van de prijs gedaan wordt, is het logisch dat een bedrijf naar daar gaat om winst te maken en te kunnen concurreren. En dan vooral binnen Europa vind ik dat niet kunnen. Landen zoals Polen ea die binnenkort bij de EU zullen horen, pikken nu al de bedrijven in en die bedrijven zullen daar blijven als daar de lonen ook stijgen (anders moeten ze weer alles verhuizen). Er zou een regeling voor moeten komen dat bedrijven niet zo maar naar een ander land kunnen verhuizen of dat de lonen overal ongeveer gelijk geschakeld worden anders is het ooit gedaan met werk in België en krijgen we hoge werkloosheidscijfers zoals ze nu al in Duitsland hebben.
Nee, dat maakt het interessant voor bedrijven om zich in Europa te vestigen :?

In Europa zijn we geneigd alles op te lossen met regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes. We moeten voorwaarden scheppen.


Is toch niet waar? Als de lonen in Polen even hoog zijn als in België hebben ze toch al 1 reden minder om zich daar te vestigen.

Ruud

Citaat van: Raikkonen MASTER
Citaat van: Ruud
Citaat van: IVY440Het is gewoon een maatschappelijke fout. Als er in een ander land hetzelfde werk voor de helft van de prijs gedaan wordt, is het logisch dat een bedrijf naar daar gaat om winst te maken en te kunnen concurreren. En dan vooral binnen Europa vind ik dat niet kunnen. Landen zoals Polen ea die binnenkort bij de EU zullen horen, pikken nu al de bedrijven in en die bedrijven zullen daar blijven als daar de lonen ook stijgen (anders moeten ze weer alles verhuizen). Er zou een regeling voor moeten komen dat bedrijven niet zo maar naar een ander land kunnen verhuizen of dat de lonen overal ongeveer gelijk geschakeld worden anders is het ooit gedaan met werk in België en krijgen we hoge werkloosheidscijfers zoals ze nu al in Duitsland hebben.
Nee, dat maakt het interessant voor bedrijven om zich in Europa te vestigen :?

In Europa zijn we geneigd alles op te lossen met regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes. We moeten voorwaarden scheppen.


Is toch niet waar? Als de lonen in Polen even hoog zijn als in België hebben ze toch al 1 reden minder om zich daar te vestigen.
En waarom zou Polen zichzelf op een dergelijke manier uit de markt prijzen? Beetje naïeve gedachte :roll: