Queen toert na 18 jaar opnieuw rond

Gestart door Doefie, 15 december 2004 - 15:37:32

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: vrt nieuwsQueen gaat na 18 jaar opnieuw toeren in Europa. Wijlen frontman Freddie Mercury (gestorven op 21 november 1991) wordt vervangen door Paul Rodgers (Bad Company, Free).

Queen-drummer Roger Taylor en -gitarist Brian May kozen Rodgers zelf. May trad met Rodgers onlangs nog op voor een grote Engelse tv-show.

Concertdata en -plaatsen van de nieuwe tournee zijn nog niet bekend. Op de Duitse zender ZDF sprak May wel over Engeland, Duitsland en "andere Europese landen".

Zou schitterend zijn mochten ze ook BelgiĆ« aandoen, dan ga ik zeker en vast zien. Maar de kans dat ze dat doen  :?

Eric

Tja het kan misschien tof zijn, maar ik zou het teveel vergelijken met de tijd dat F.Mercurry nog de leadzanger was...niemand zal hem ooit kunnen vervangen... :(  :cry:

Schumi nr1

Dat is waar, hij zal altijd vergeleken worden met Freddie Mercury, hoe goed hij dan ook mag zijn, vervangen kan hij hem niet.

Doefie

Freddie Mercury is onevenaardbaar, dat wel, en het zal nooit meer hetzelfde zijn. Net als AC/DC dacht ik die na de dood van een van hun leden ook gewoon zijn blijven voortdoen. En zo zijn er nog.

Maar ik denk als fan van Queen (waaronder ik zelf) dat het toch mooi is, nee?

Eric

Citaat van: DoefieF1Freddie Mercury is onevenaardbaar, dat wel, en het zal nooit meer hetzelfde zijn. Net als AC/DC dacht ik die na de dood van een van hun leden ook gewoon zijn blijven voortdoen. En zo zijn er nog.

Maar ik denk als fan van Queen (waaronder ik zelf) dat het toch mooi is, nee?

Bij AC/DC viel het heel goed mee, qua stem zaten ze bijna gelijk, maar als je Queen zegt zie je meteen Mercury voor je ogen...
Hij was het gezicht van Queen, of beter het uithangbord.

Doefie

Citaat van: eric
Citaat van: DoefieF1Freddie Mercury is onevenaardbaar, dat wel, en het zal nooit meer hetzelfde zijn. Net als AC/DC dacht ik die na de dood van een van hun leden ook gewoon zijn blijven voortdoen. En zo zijn er nog.

Maar ik denk als fan van Queen (waaronder ik zelf) dat het toch mooi is, nee?

Bij AC/DC viel het heel goed mee, qua stem zaten ze bijna gelijk, maar als je Queen zegt zie je meteen Mercury voor je ogen...
Hij was het gezicht van Queen, of beter het uithangbord.

Ja, dat wel. Maar dan heb ik nog liever dit dan dat een van die vervalsers een tournee beginnen en het dan helemaal verkl***n.

FerrariMan

Ik ben een grote Queen-fan en heb er toch gemengde gevoelens bij.

Enerzijds kan niemand Mercury vervangen maar anderzijds zou ik het echt wel eens live willen zien.

Ik heb pas de dvd gekocht van een optreden van Queen en ik blijf erbij, Mercury was de grootste entertainer in zangerswereld.

razzle_dazzle

Queen on fire F-man?

Voor mij is hij onvervangbaar, Queen zal nooit meer Queen zijn zonder Freddie. Zelfs als die nieuwe optredens goed zijn, iedereen zal Freddie proberen voor zijn ogen te halen...

Racegirl

Ik hoorde het maandag al op StuBru, vind het een beetje stom, zoals al gezegd is, Freddie is onvervangbaar, en er zijn al genoeg covergroepjes...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Alan Blues

Net zoals met Canned Heat. Hoeveel van de originele bandleden spelen daar nog bij? De muziek is dezelfde gebleven, maar de bezeting is helemaal anders.

Queen was Freddy Mercury en andersom. Misschien is het wel leuk om hen nu met een andere zanger te zien, al was het maar om de nostalgie terug op te roepen. Maar Freddy is onvervangbaar.

Doefie

Het gewoon eens live meemaken als ze naar Belgiƫ komen. CD's en video's zijn er genoeg met de originele versies.

Freddie Mercury was de grootste entertainer op het podium tijdens zijn shows. Dezer dagen zijn dat volgens mij Robbie Williams of de mannen van Rammstein. Maar geen van die twee was op podium zo goed als Freddie.

Martin

De muziek van Queen was wel ok, maar Freddie mocht ik niet.
Een beetje te opzichtig naar mijn mening.
Met een nieuwe 'oude rot' zal het misschien anders zijn.
Ik zie er naar uit.

Raikkonen MASTER

Wij hebben thuis de DVD's gekocht van Live Aid.
Schitterende Freddy Mercury. Zwetend in zijn onderhemdje, zingend met zijn microfoon bijna in zijn snor :)
Vind hem wel charisma hebben.

FerrariMan

Citaat van: razzle_dazzleQueen on fire F-man?
Citaat
Jup!

Doefie

In 2001 zond de BBC de documentaire "Freddy Mercury, the Untold Sotry" uit, iets langer als een uur documentaire over hem. Was echt wel mooi, daar kwam zijn ware aard wat beter aan het licht. Freddie was een showbeest, bij alles wat hij deed. Dat maakte hem ook zo goed, vermoed ik.