Back up

Gestart door Supermariobros, 19 november 2004 - 11:27:13

« vorige - volgende »

Heb jij een back up?

ja
6 (37.5%)
nee
10 (62.5%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 19 november 2004 - 11:27:13

Supermariobros

Op pc kan je van alles bewaren: geheime gegevens, kaartjes, e-mails enz. Er kan zich echter eenn probleem voortdoen waardoor je alles kwijt bent. vb: virus, stilvallen v/d motor v/d harde schijf: gebeurt zelden maar ik heb het deze week meegemaakt.

Dat je alles kwijt bent kun je voorkomen door alles op een back up te installeren.

Nu ben ik eens benieuwd wie allemaal wel degelijk zijn gegevens op een back up eeft staan.

Daarom deze vraag: Heb jij een back up?

Supermariobros

Ik heb er één, alles staat op back up!

Vorig jaar had ik er geen en raakte alles kwijt door een virus,
meteen een uitwendige back up gekocht en iedere week zet ik er alles op.

Maandag had ik een zelden geziene probleem voor: de motor v/d harde schijf viel stil, gelukkig had ik alles op een back up staan.
Gisteren een nieuwe harde schijf gekregen, alles opnieuw geïnstalleerd en ik kan verder.

Als je geen back up hebt: tja dan zit je in de problemen.

Schumi nr1

Nee, en 'k weet het, dat is nie slim! :)

sledge

IK heb 2 harde schijve, verdeeld in 3 partities: een C voor met enkel Windows en een F met programma's. Indien ik ooit Windows moet herinstalleren, moet ik deze 2 formatteren.
Dan heb ik nog een D, waar belangrijke bestanden opstaan. In theorie zal deze drive nooit gewist moeten worden, zelfs niet na een windows crach.
Technish defect kan natuurlijk ook, maar dat zou al moeten lukken ;)
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Ramses

ik werk met het zelfde principe als sledge. C schijf met windows, en nog een schijf F in 2 partities, met programma's en met belangrijke bestanden. Verder brand ik mijn gedownloade (legale!) muziek weg op cd-r en sommige bestanden op een memory stick voor mobiel gebruik...

dj Peter

Zoals Ramses en Sledge heeft mijn Medion pc ook 3 harddisks. Belangrijke gegevens zet ik op de E- of F-schijf.
Onlangs heb ik "grote kuis" gehouden door een een format C uit te voeren en de PC te "herstellen naar kooptoestand, waardoor de pc weer optimaal werkt zonder bestanden (muziek en video) te verliezen omdat ze niet op de C-schijf staan.