ZUM KOTZEN!!!!

Gestart door Scuderia Ferrari, 18 november 2004 - 14:42:30

« vorige - volgende »

Scuderia Ferrari

Voetbal op tv weert andere sporten

ROTTERDAM, 17 NOV. De tv-samenvatting van het betaalde voetbal mag volgend seizoen niet meer worden onderbroken door andere sporten. Dat eist de koepel van voetbalclubs in de Nederlandse eredivisie bij de verkoop van de tv-rechten.

Bij die aanstaande verkoop wil Eredivisie CV bedingen dat het voetbalblok op zondagavond van zeven tot negen uur duurt. Verschillende bronnen uit de televisie- en sportwereld bevestigen die eis. Zelf onthoudt Eredivisie CV (ECV) zich van commentaar, tot de verkoopprocedure van de televisierechten openbaar is gemaakt.

NOS en John de Mol, grote gegadigden voor de voetbalrechten, willen evenmin commentaar geven. Volgens plan moet eind dit jaar bekend zijn welke zendgemachtigden de komende drie jaar het voetbal mogen uitzenden.

De bepaling van ECV werkt volgens insiders in het nadeel van de NOS. Zo heeft Studio Sport met onder meer de hockeybond contractueel vastgelegd dat tot 2008 bijna wekelijks op zondagavond aandacht wordt besteed aan hockey.

,,Er zijn met heel veel bonden dergelijke afspraken, maar ik kan me voorstellen dat je daar in overleg wel uitkomt'', zegt Bert Boer, adviseur sport en media bij de olympische koepelorganisatie NOC*NSF. ,,Het maakt me wel huiverig als de NOS allerlei toezeggingen moet doen aan het voetbal en die ten koste gaan van de andere sporten.''

De openbaarmaking van de verkoopvoorwaarden gebeurt pas als de mededingingsautoriteit NMa het document heeft goedgekeurd. Die goedkeuring is nodig omdat de ECV wil voorkomen dat de NMa de verkoopprocedure - een soort veiling - later afkeurt. Een NMa-woordvoerster wil alleen zeggen dat de organisatie ,,er nog hard aan werkt''. Vorig jaar eiste de NMa dat voetbalclubs elk afzonderlijk de rechten zouden verkopen om kartelvorming te voorkomen.

http://www.nrc.nl/sport/artikel/1100674251671.html

Hallo zeg, anders draai je in 1 klap even 13343478 verschillende sporten de nek om.
Ik verheug me wekelijks op het kleine stukje hockey en ook wel fietsen wat altijd maximaal een minuutje of 10 krijgt, en nu willen ze dat ook al weg hebben. Deze keer ligt het niet aan de NOS, maar die stomme ***Eredivisie N.V.

Argh... :x :x :x :evil: :evil: :evil: :x :x :x

Ramses

Help :roll:

Krijgen ze het daar helemaal in hun bol?