De nieuwe A6 avant

Gestart door Wutputt, 09 november 2004 - 16:04:09

« vorige - volgende »

Wutputt

Vandaag vrijgegeven, de officiƫle foto's van de nieuwe A6 avant.

Vanaf april 2005 verschijnt hij op de markt. De Avant krijgt de beschikking over drie benzinemotoren: 2.4 V6 (177 pk), 3.2 V6 FSI (255 pk) en de 4.2 V8 met 335 pk. Verder zijn er twee diesels: de 2.7 V6 TDI (180 pk) en de 3.0 V6 TDI (225). Voor de diesels wordt overigens een dieselroetfilter leverbaar. Zoals steeds is er de keuze tussen voorwielaandrijving en vierwielaandrijving (Quattro).

Da A6 Avant is 4,93 meter lang en de wielbasis groeide 8 centimeter tot 2,84 m en zorgt er mede voor dat de beschikbare ruimte binnenin aanzienlijk is toegenomen. Ook de inhoud van de bagageruimte nam toe (+110 liter) en bedraagt nu 565 liter. Indien de achterbank is neergeklapt ontstaat er een totale ruimte van 1660 liter. De doorlaadbreedte is 1,05 meter en de Audi is standaard voorzien van twee bevestigingsrails met in totaal vier verschuifbare, verstelbare en vergrendelbare bevestigingsogen. Verder kan de vlakke laadvloer omhoog worden geklapt en in verschillende standen worden gezet zodat de bagageruimte variabel is in te delen.
























Foto's: Autobild.de
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Racegirl

Ziet er niet slecht uit!  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Ramses

Hij ziet er vanuit sommige oogpunten net als een Mercedes E-break uit, nuja, niettemin een mooie wagen, maar hij is opnieuw Audi-duur :?

Mikacouli


Bjorn

Mooie wagen alhoewel ik de voorlichten identiek vind aan de vorige. Die neus is wel goed gelukt!  8)  :)  Maar veel te duur om 'maar' een Audi te zijn.  :shock:  :?
De Mens: In Het Gras![/color]

dj Peter

Citaat van: BjornMooie wagen alhoewel ik de voorlichten identiek vind aan de vorige. Die neus is wel goed gelukt!  8)  :)  Maar veel te duur om 'maar' een Audi te zijn.  :shock:  :?
Tsss..."maar een Audi"... :roll:  Al eens met een A6 gereden?

Bjorn

Citaat van: SaffierFM
Citaat van: BjornMooie wagen alhoewel ik de voorlichten identiek vind aan de vorige. Die neus is wel goed gelukt!  8)  :)  Maar veel te duur om 'maar' een Audi te zijn.  :shock:  :?
Tsss..."maar een Audi"... :roll:  Al eens met een A6 gereden?

Ik doe zeker en vast niets af van de degelijkheid en kwaliteit dat Audi je brengt. Het is trouwens ook Duits, en Duits = kwaliteit! Maar toch kan/wil ik ze niet plaatsen naast een Mercedes en BMW en qua prijsklasse zijn ze elkaars evenrede. Dat kan niet volgens mij.
Niet met een A6 gereden, wel met een TT en dat was kicken.  :D  8)
De Mens: In Het Gras![/color]

dj Peter

Citaat van: Bjorn
Citaat van: SaffierFM
Citaat van: BjornMooie wagen alhoewel ik de voorlichten identiek vind aan de vorige. Die neus is wel goed gelukt!  8)  :)  Maar veel te duur om 'maar' een Audi te zijn.  :shock:  :?
Tsss..."maar een Audi"... :roll:  Al eens met een A6 gereden?

Ik doe zeker en vast niets af van de degelijkheid en kwaliteit dat Audi je brengt. Het is trouwens ook Duits, en Duits = kwaliteit! Maar toch kan/wil ik ze niet plaatsen naast een Mercedes en BMW en qua prijsklasse zijn ze elkaars evenrede. Dat kan niet volgens mij.
Niet met een A6 gereden, wel met een TT en dat was kicken.  :D  8)
Ach het is een eindeloze discussie tussen Audi-Mercedes- en BMW-freaks, maar als ik zou moeten kiezen,kies ik voor Audi , en merk waarvan de kwaliteit,duurzaamheid,veiligheid en -helaas ook- de prijs minstens hetzelfde niveau haal als zijn twee grootste concurrenten.... en de TT ?.... dat blijft een droom!  8)

Bjorn

Als ik veel geld zou hebben dan staan de Audi TT en de Mercedes SL550 AMG in mijn garage. Helaas blijft dit ook voor mij slechts een droom!  :)  8)
De Mens: In Het Gras![/color]

dj Peter



zoveel knopkes....maar niettemin mooi design. En de traditionele handrem lijkt  steeds meer te verdwijnen in nieuwe topmodellen.