Het nieuwe voorstel...

Gestart door Luc, 24 oktober 2004 - 15:17:18

« vorige - volgende »

De teams  of Mosley?

teams
21 (87.5%)
mosley
3 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 24 oktober 2004 - 15:17:18

Luc

De teams hebben een tegenvoorstel tegenover Mosley's waanidee uitgebracht.

Een tegenvoorstel dat zonder meer bijzonder kostenbesparend is, een opening laat voor de bedreigde Grands Prix, de fans langs de baan weer wat meer biedt, de races openbreekt, de snelheid verlaagt en perfect controleerbaar maakt....

Waarom zou dit voorstel niet aanvaard worden door Mosley?
Zouden de teams deze voorstellen nooit uitgesproken hebben in de besprekingen met Mosley?
Waarom is er één team niet akkoord of waarom werd dat ene team niet  betrokken bij de gesprekken?

Shoot?
mijn gedacht op www.eze.be

phil69

t'is uiteraard een prachtige voorstel.
Meer grand-prix, meer aktie op de baan voor de fan
kostenbesparend en ook veiliger ,enz
Maar t'zal weer een grote Njet worden, of gewoon geen oren ernaar
Net zoals dat vorig voorstel van BMW,Mercedes & Honda
Regelrecht de prullenmand binnen

Eric

Als ik het goed heb verstaan op tv zouden de teams het zien zitten om 19 Grote Prijzen aan te doen, maar willen ze ook besparen en dat zouden ze willen doen door de vrijdag van een GP te laten vallen, maw ze willen juist maar op zaterdag en zondag rijden.

Dat ene team (Ferrari) zou niet uitgenodigd zijn op die meeting...vandaar dat Ferrari ook niet zou tekenen.
Waarom Ferarri niet werd uitgenodigd is mij wel een raadsel.

KVDracer

Ik heb voor het voorstel van de teams gekozen. Minder testdagen en op vrijdag 4 uur rijden. Maar waarom Ferrari niet wil tekenen is wel een raadsel. Ik hoop maar dat ze er vlug uitkomen en de spanning er wat meer inbrengen. Heb van het weekend de jaaroverzichten van '95 en '96 doorgenomen en toen was er tenminste sensatie op en naast de baan. Tussen MS en Hill. Ik wil terug dat de rijders elkaar bekampen op de baan i.p.v. treintje te vormen en dat ze naast de baan elkaar niet kunnen luchten.

JVA

Waarom op vrijdag niet van 9 uur of 10  uur 's morgens tot 17 uur zoals op een 'gewone' testdag? Laat zelfs drie rijders per team toe en geef ze zoveel banden ze willen. Pas vanaf de kwlificatie op zaterdag moet er met één bandenset gereden worden. En 10 testdagen moet haalbaar zijn voor elk team. Alleen vrees ik dat de 'grote' teams dan veel meer in de windtunnel zullen zitten.

Dus het voorstel van de teams is zeker en vast een stap in de goede richting

bogie

Nu nog 2 dingen veranderen terwijl ze bezig zijn, tractiecontrole eraf en de groeven uit de banden halen, zal al meer actie brengen denk ik.
1 man -> Montoya

mike

Citaat van: ericAls ik het goed heb verstaan op tv zouden de teams het zien zitten om 19 Grote Prijzen aan te doen, maar willen ze ook besparen en dat zouden ze willen doen door de vrijdag van een GP te laten vallen, maw ze willen juist maar op zaterdag en zondag rijden.

Dat ene team (Ferrari) zou niet uitgenodigd zijn op die meeting...vandaar dat Ferrari ook niet zou tekenen.
Waarom Ferarri niet werd uitgenodigd is mij wel een raadsel.

Op vrijdag is er met Ferrari gepraat (best mogelijk dat het uiteindelijke voorstel toen nog niet bestond). Op zaterdag is er een hele reeks onderonsjes geweest zonder Ferrari. In eerste instantie had iedereen getekend behalve Ferrari (die zeggen dat ze van niks wisten) en Sauber. Daarop zijn alle teambazen Peter Sauber onder zware druk gaan zetten om ook te tekenen. Uiteindelijk heeft hij toegegeven, om dan kort daarna een officiele mededeling te doen dat  het echt een moeilijke beslissing was en dat hij Ferrari niet tegen het hoofd wilde stoten, enz. Met andere woorden: het was ook niet echt met zijn goesting.

Jean Todt zou inmiddels gezegd hebben dat het voorstel tegen de hele Ferrari filosofie ingaat. De roden gaan steeds "auf's Ganse", zoals dat in het Duits heet: volle inzet zonder maar of tenzij. Daarom dat hij een zo drastische beperking van de tests niet ziet zitten.

Bruno

Is het in het nieuwe voorstel verplicht om tijdens alle trainingen te rijden of kan je je materiaal "opsparen" voor de momenten dat het er echt op aan komt?

Als dat zo is heb je niet echt veel meer actie tijdens de trainingen hé.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

En weeral een belachelijke kwalificatie erbij.

Bjorn

In de krant stond dat het eerder te maken had met de banden. De teams zouden kostenbesparend werken door de bandentests af te schaffen. Iets wat Ferrari natuurlijk niet zint, want de intense samenwerking tussen Ferrari & Bridgestone zouden hier in het water vallen. En geef toe, door die samenwerking had  Ferrari altijd een stapje voor op de concurrentie!
De Mens: In Het Gras![/color]

The Iceman

Heb ook voor de teams gekozen.
Jammer dat het rode team weer roet in het eten komt gooien. Jean Todt mogen ze van mij part naar de maan afschieten. Moet toch altijd dwarsliggen die man. Nu de teams op één na allemaal overeenkomen om kosten te besparen moet die ****** weer belachelijk doen.
Kostenbesparende maatregelen zouden alleen al goed zijn voor de fans die op vrijdag veel meer F1 te zien krijgen. En voor de organisatoren van de Franse en Britse GP die hun race terug met zekerheid op de kalender zien verschijnen. Tevens ook voor ons F1 fans die meer GP's op een jaar kunnen zien op TV. Ook voor de kleinere teams zijn deze maatregelen noodzakelijk omdat bij de meeste teams het water al tot aan de lippen staat en hun voortbestaan serieus bedreigd wordt door de torenhoge kosten. Misschien moet Ferrari maar hun eigen F1 kampioenschap organiseren, is Todt er zeker van dat hij altijd wint !  :D

Edit Nicolo: Liever niet schelden.

razzle_dazzle

Citaat van: SnekuemHeb ook voor de teams gekozen.
Jammer dat het rode team weer roet in het eten komt gooien. Jean Todt mogen ze van mij part naar de maan afschieten. Moet toch altijd dwarsliggen die man. Nu de teams op één na allemaal overeenkomen om kosten te besparen moet die hobbit weer belachelijk doen.
Ron dennis is thans niet veel beter...:roll:

The Iceman

Citaat van: razzle_dazzle
Citaat van: SnekuemHeb ook voor de teams gekozen.
Jammer dat het rode team weer roet in het eten komt gooien. Jean Todt mogen ze van mij part naar de maan afschieten. Moet toch altijd dwarsliggen die man. Nu de teams op één na allemaal overeenkomen om kosten te besparen moet die ****** weer belachelijk doen.
Ron dennis is thans niet veel beter...:roll:
Maar die gaat wel akkoord met de kostenbesparende maatregel !  :D

FerrariMan

Citaat van: Snekuem
Citaat van: razzle_dazzle
Citaat van: SnekuemHeb ook voor de teams gekozen.
Jammer dat het rode team weer roet in het eten komt gooien. Jean Todt mogen ze van mij part naar de maan afschieten. Moet toch altijd dwarsliggen die man. Nu de teams op één na allemaal overeenkomen om kosten te besparen moet die ***** weer belachelijk doen.
Ron dennis is thans niet veel beter...:roll:
Maar die gaat wel akkoord met de kostenbesparende maatregel !  :D
Tja, zolang het maar in je kraam past.

Amateur

Ik heb voor Mosley gestemd.  Voornamelijk omdat ik het normaal vindt dat Ferrari niet KAN akkoord gaan met het voorstel van de teams zoals het nu voorligt.