Verzekeringen

Gestart door sledge, 21 oktober 2004 - 16:46:50

« vorige - volgende »

sledge

Ik ben zo eens aan het rondkijken op het net voor een nieuwe (2de hands) wagen, omdat ik liever een wagen van mij heb, dan er één van m'n ouders, die ik dus te pas én te onpas moet aftsaan, zelf als ik moet gaan werken.
Nu zijn we hier allemaal autosportfans, dus wil ik best iets sportiefs (liever iets ouder en krachtiger/sportiever, dan iets nieuws en tam)

Maar wat kost een volledige omnium zo ongeveer eigenlijk  voor een beginnend chauffeur? Ik heb al op wat sites gekeken, maar die zijn niet te happig om info weg te geven me dunkt.
M'n ouders zeggen zo rond de €1000, maar ik ga ervan uit dat dat te weinig zal zijn, en berekend op het vermogen van een trabantje  :wink:

Anyway, ideeën iemand? (wat ik nu in het oog heb is een wagen van 1994 met 2500cc)
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Bjorn

Ik betaal ongeveer 1300 € voor een 1.4Benzine Citroën C2, per jaar. Volledige omnium.
Voordien had ik een nieuwe Volvo S40, 1.9Diesel, betaalde ik ongeveer hetzelfde, ook volledige omnium.
Dan moet je wel rekening houden dan ik al 6 jaar mijn rijbewijs heb. Dus hoe jonger en hoe minder lang je rijbewijs hoe meer je zal betalen! Geldjoden zijn het, die verzekeringsmaatschappijen!  :evil:
De Mens: In Het Gras![/color]

JVA

Citaat van: sledgeIk ben zo eens aan het rondkijken op het net voor een nieuwe (2de hands) wagen, omdat ik liever een wagen van mij heb, dan er één van m'n ouders, die ik dus te pas én te onpas moet aftsaan, zelf als ik moet gaan werken.
Nu zijn we hier allemaal autosportfans, dus wil ik best iets sportiefs (liever iets ouder en krachtiger/sportiever, dan iets nieuws en tam)

Maar wat kost een volledige omnium zo ongeveer eigenlijk  voor een beginnend chauffeur? Ik heb al op wat sites gekeken, maar die zijn niet te happig om info weg te geven me dunkt.
M'n ouders zeggen zo rond de €1000, maar ik ga ervan uit dat dat te weinig zal zijn, en berekend op het vermogen van een trabantje  :wink:

Anyway, ideeën iemand? (wat ik nu in het oog heb is een wagen van 1994 met 2500cc)

Ik betaal 1000€ voor de omnium voor mijn BMW 320i
Wel alleen voor de omnium, daarbovenop komt og de 'gewone' verzekering.

Maar ik weet niet of het uberhaupt interessant is om omnium een verzekering te nemen voor een wagen van 1994. Die zijn normaal gezien niet veel meer waard volgens de catalogusprijzen, tenzij je natuurlijk echt iets speciaals in gedachten had.

sledge

Specifiek... Bwa, niet echt, alhoewel ik wel een Ford Probe weet staan. Daarom net deze topic: Zo'n probe is nu niet bepaald uitgerust met een 1100 motor, dus vrees ik dat, hoe betaalbaar de wagen ook is, de verzekering ervan onbetaalbaar is...  :cry:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Roel

Citaat van: sledgeSpecifiek... Bwa, niet echt, alhoewel ik wel een Ford Probe weet staan. Daarom net deze topic: Zo'n probe is nu niet bepaald uitgerust met een 1100 motor, dus vrees ik dat, hoe betaalbaar de wagen ook is, de verzekering ervan onbetaalbaar is...  :cry:

leuke wagen! best uniek hier denk ik!
God save Mclaren

sledge

Citaat van: Roel
Citaat van: sledgeSpecifiek... Bwa, niet echt, alhoewel ik wel een Ford Probe weet staan. Daarom net deze topic: Zo'n probe is nu niet bepaald uitgerust met een 1100 motor, dus vrees ik dat, hoe betaalbaar de wagen ook is, de verzekering ervan onbetaalbaar is...  :cry:

leuke wagen! best uniek hier denk ik!

Op de bekende koop-sites staan er toch een 5-tal denk ik, met gemiddelde prijd van €4000 geloof ik...
Vind em wel knap...
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

sledge

Op ethias.be kon je trouwens een offerte online samenstellen. Toen Ford Probe koos in het menu, kon ik niet verder, en kreeg een bericht dat ik voor dit type wagen rechtsstreeks moest bellen naar Ethias.
Niet echt een goed teken.  :cry:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Eric

ik zit rond de 1000€ voor mijn Saab...

Maar moest ik van jou zijn zou ik voor een lichtere motor gaan...2500 is niet min en het zal je een bom geld kosten...zowel qua verzekering als qua verbruik.
Plus dat ik er zeker van ben dat je de ene snelheidsovertreding gaat begaan na de andere... :wink:  :lol:

Btw: hoeveel PK en KW heeft het beestje?

PK: 164?

Fiscale PK's liggen hoogstwaarschijnlijk boven de 10?

Alleszins...zie maar uit naar een goede sponsor.  :wink:

Martin

Ik weet niet wat omnium is.
Wel weet ik dat ik 75% no-claim korting heb voor 25 jaar schadevrij rijden op mijn casco+ (all risk) verzekering.
Is dat te vergelijken?

Voor mijn nieuwe Getz betaal ik € 39.11 p.m. = € 469.32 p.j.
80% no claim kan ik nooit halen omdat ik in Utrecht woon.
De grote steden zijn uitgesloten van die extra 5% korting.