Amerikaanse Presidentsverkiezingen

Gestart door Tim C, 28 september 2004 - 18:36:42

« vorige - volgende »

Wie wordt verkozen (dus niet op wie zou je stemmen)

Bush
19 (65.5%)
Kerry
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 02 november 2004 - 17:36:42

pablo

Citaat van: jandrClinton had de kans om met één raketaanval Bin Laden te doden maar weigerde dit omdat er mogelijk vrouwen in de buurt waren...
Schuldig verzuim noem ik zoiets.

En ja, ik ken wel degelijk iets van de Amerikaanse politiek.
:lol:  een illegale oorlog beginnen, 13000 onschuldige doden, een hoop valse informatie de wereld in sturen... dat noem ik misdaden tegen de menselijkheid.
hoop dat in ieder geval dat bush het mag afbollen en dat de amerikanen eindelijk hun gezond verstand eens laten zien!

Tim C

Net het eerste debat gezien

Bush kwam nogal onzeker en "twijfelend" over. Hij wist niet meteen wat te zeggen, nam lange pauzes. Al Kerry met een "aanval" - om een groot woord te gebruiken - afkwam was hij redelijk op zijn tenen getrapt of glimlachte hij wat scheefjes.

Kerry kwam zelfverzekerd over, en was "presidentieel" telkens Bush met een aanval afkwam. Trad in detail, maar kwam er niet zo veel sterker uit dan ik had verwacht.

Over de inhoud: meer van hetzelfde van de verkiezingscampagne...

Clinton nam die beslissing omdat de informatie niet bevestigd kon worden en omdat het ging over een locatie die zeer dicht in de buurt van een ziekenhuis lag.
Schuldig verzuim? Struikgewas heeft momenteel 1052 doden op zijn geweten door een oorlog gebasseerd op leugens

En blijkbaar ken je niet al te veel, anders zou je weten dat als Clinton nu - 4 jaar na zijn laatste ambstermijn - voor president zou gaan, hij Bush zou verpleteren...

jandr

Dat laatste slaagt nu eens werkelijk op niets!!!!

Moest Kennedy nu deelnemen aan de verkiezingen had ie waarschijnlijk 100%  :P  :P  :P

Tim C

Nee, dat slaagt op veel

Jij noemt Clinton een van de zwakste presidenten ooit, en toch zou een overweldigende meerderheid er nog op stemmen...

Wutputt

Ik zet m'n joker in en kies voor David Palmer :lol:

Nu ff serieus. Ik vrees dat Bush toch de meeste kans maakt, omdat de Amerikanen na 9/11 graag een harde aanpak zien, en de zwart-wist visie koesteren. Maar hierbij spijtig genoeg niet echt verder kijken dan hun neus lang is. Anderen stemmen waarschijnlijk ook gewoon op Bush omdat ze altijd republikeins gestemd hebben.
Ook zullen een deel op Bush stemmen omdat "hij dat toch goed gedaan heeft". Daarbij kijken die stemmers dan enkel naar zijn "war agianst terrorism" en vallen ze in de schrikaanjaagpolitiek van de Bush-administratie. Want dat is me nu toch al verschillende keren opgevallen. Op het moment dat Bush z'n postitie wat aangevallen wordt of er wat te veel kritiek komt, spuwt men de berichten de wereld in dat er opnieuw een terroristische aanval gepland is. En die wordt daarna dan zogezegd weer mooi voorkomen.

Ik hoop dat Kerry de slag thuis haalt, maar ik heb er toch geen gerust hart in.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

razzle_dazzle

Op het tweede televisiedebat tussen de Amerikaanse president George Bush en zijn Democratische rivaal John Kerry werd een paar keer met scherp geschoten. Hete onderwerpen waren Irak, de omstreden anti-terreurwet, de gezondheidszorg, abortus, belastingen en de economische toestand van de Verenigde Staten. Uit eerste peilingen blijkt dat er geen overtuigende winnaar was.

De vragen kwamen van het publiek. Dat publiek bestond uit 140 nauwkeurig geselecteerde zwevende kiezers. De toon was erg offensief en vooral Bush ging een paar keer in de aanval. Daarmee profileerde hij zich iets anders dan in het vorige debat, waar hij nog regelmatig in het defensief gedwongen werd. Over Irak herhaalde de president dat de wereld een betere plaats is geworden nu Saddam Hoessein niet meer aan de macht is. ,,Fout'' reageerde Kerry. De wereld zou veiliger geworden zijn als de 200 miljard dollar voor de oorlog in Irak aan de jacht op Ossama Bin Laden zou zijn gespendeerd. Kerry herhaalde ook nog eens dat Bush overhaast naar Irak getrokken is.

Heel wat vragen gingen ook over de kosten voor de gezondheid die voor meer en meer Amerikanen te zwaar beginnen te wegen. En ook de werkloosheidsproblematiek kwam ruim aan bod. Voor het debat werd nog bekendgemaakt dat slechts 96.000 banen werden gecreëerd in plaats van de verwachte 150.000.

Op de vraag of hij erkende fouten te hebben gemaakt tijdens zijn ambtstermijn, antwoordde Bush resoluut ,,nee''. "De toekomst zal dat uitwijzen" voegde hij eraan toe.

Volgens waarnemers kwam Bush bij dit debat beter uit de verf dan Kerry. Hij kwam zelfzeker over en toonde zich meer op zijn gemak dan bij het vorige debat. Zo gaf hij tijdens een antwoord van Kerry een knipoog aan het publiek.
De meeste Amerikaanse kranten duiden geen winnaar aan van het debat. Het gros van de commentatoren legt de nadruk op het agressieve karakter van het debat en heeft niet het gevoel dat één van beide kandidaten hier een voorsprong genomen heeft.

Uit eerste peilingen na het debat komt Kerry lichtjes als ,,winnaar'' uit de bus, maar door de statistische foutenmarge is het verschil tussen beiden verwaarloosbaar en staan beide kandidaten dus min of meer op hetzelfde trapje. Concreet: volgens een peiling van ABC vond 44 procent van de ondervraagden dat Kerry het meest overtuigend was, terwijl 41 procent voor de uittredende president koos. Een peiling van CNN/USA Today/Gallup geeft Kerry 47 procent tegen 45 procent voor Bush. Er geldt wel een foutenmarge van 4,5 procent.

Bush en Kerry gaan nog een laatste keer met elkaar in discussie op 13 oktober. De verkiezingen vinden plaats op 2 november.

IVY440

Sigaren industrie is goed gevaren onder Clinton maar de rest  :wink:

Ik denk dat het terug Bush wordt. Mss wel het beste. Het enige at Kerry kan, is veel commentaar geven op de oorlog.

Q-Racerke

Voila, Kerry gaat het helemaal niet kunnen. En eerlijk gezegd vindt ik dat hij niet al te veel uitstraling heeft. En dat moet de machtigste man ter wereld tot minstens hebben!!
--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

Tim C

En volgens de traditie zou Bush verslagen moeten worden!

De Washington Redskins hebben net hun laatste thuiswedstrijd voor de verkiezing verloren, en blijkbaar hangen die twee aan elkaar vast.

Als de Redskins verliezen, verliest ook de zittende partij. Winnen ze, dan wordt die herverkozen!

Green Bay Packers 28 - Washington Redskins 14

meer info:
http://www.snopes.com/sports/football/election.asp

Luca

Ik denk dat Bush met een grote overwinning gaat weglopen.
Hij moet nog iets afmaken.
De Amerikaanse bevolking geeft hem daar de tijd voor.
Dan de grondwet veranderen en over 4 jaar de Govenator, Arnold als president.
In het Congres wordt momenteel vergaderd over een grondwetswijziging die bepaalt dat immigranten die twintig jaar of langer de Amerikaanse nationaliteit hebben aan de presidentsverkiezingen mogen meedoen.
De Republikeinse senator Orrin Hatch heeft het voorstel ingediend.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

daan

Citaat van: lievenkwil clinton terrug, die heef tenminste goed werk geleverd!!
maarja... we hebben niks te willen, we moeten met lede ogen toezien :(

ik heb dus bush gestemt

Tim C

Laatste voorspelling van electoral vote predictor:

Kerry: 283
Bush:  246

Er zijn 270 kiesmannen nodig om te winnen

De voorsprong van Kerry is in sommige staten vrij klein. Tellen we die niet mee dan heeft Bush 229 "zekere" stemmen tegen 196 voor Kerry

Bron: http://www.electoral-vote.com/

daan

:(


*praat zichzelf de moed in*:
het is niet waar, het is niet waar, het is niet waar... :(

Tim C

Momenteel ziet het er toch nog goed uit?

daan

tja nog wel, maar die amerikanen zijn zo dom dat ze alleen de goede dingen van bush zien, en die zijn ook nog op 1 vinger te tellen, het vangen van sadam... nouja we zien het wel, ik hoop dat ze niet op het domme mens gaan stemmen (george w. bush dus)