Amerikaanse Presidentsverkiezingen

Gestart door Tim C, 28 september 2004 - 18:36:42

« vorige - volgende »

Wie wordt verkozen (dus niet op wie zou je stemmen)

Bush
19 (65.5%)
Kerry
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 02 november 2004 - 17:36:42

Tim C

We zitten nu net geen maand voor de verkiezingsdag ginder.

Tijd voor een topic omtrend de belangrijkste gebeurtenis van het jaar :)

En meteen ook mijn voorspelling plaatsen voor de uitkomst, kijken of ik hier later gelijk over heb:

Er zijn 528 kiesmannen, bij 270 heeft een kandidaat de verkiezingen gewonnen.
Mijn prognose:
Bush: 283
Kerry: 245
We kijken dus aan tegen 4 extra jaartjes struikgewas.

Ik kan er ook nog naast zitten, momenteel staan zo'n 251 kiesmannen vast. Hierin heeft Kerry momenteel de leiding met 129 tegen 122.
Voor mijn berekening gebruikte ik de cijfers van de NY Times en de vorige verkiezingen. Een staat die nog onbeslist was maar meer dan 3 keer op rij naar een partij ging, was dan ook voor die partij.

Ik hoop ten zeerste dat ik er naast zit, maar vrees van niet, het is namelijk een zeer groot verschil tussen de twee...

Een factor die mogelijk nog de doorslag kan geven is het debat dat voor een van de volgende dagen gepland staat, maar over het algemeen heeft dat niet echt zo'n grote invloed

Schumi nr1

Ik vrees ook dat het weer Bush zal worden, maar ja, wij kunnen er niks aan doen.

Jasper

Ik vrees dat het Bush wordt maar ik hoop van harte dat Kerry het wint!

Doefie

Bush --> hij heeft het meeste geld om de mensen om te kopen net als de vorige keer. Neefje is gouverneur van Florida, zusje in het Hooggerechtshof, papa is miljardair, enz... en dan nog eens 500 000 stemmen in zijn voordeel draaien waarschijnlijk.

Nu zeker met die orkanen gaat hij de grote held uithangen dus ja... ze zullen daar in Amerika terug zo zot zijn om hem te (her)kiezen.

Ik persoonlijk zou voor Kerry stemmen.

razzle_dazzle

Bush, Amerikanen leren nu eenmaal minder snel  :wink:.

Q-Racerke

Amerika heeft geen Kerry maar een Bush nodig
--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

1265 (The one)

Het is schandalig dat een persoon zoals Bush verkozen wordt maar hij zal nu eenmaal winnen

Ramses

Bush gooit trouwens de Bijbel in de kiesstrijd. Hij laat pamfletten ronddelen waarin gezegd wordt dat Kerry de bijbel zal verbieden of zoiets.

De pamfletten worden rondgedeeld in 3 erg katholieke staten en zijn bedoeld om streng gelovigen te laten stemmen op de "herboren christen Bush", aldus de persverantwoordelijke.

Martin

Kerry straalt geen daadkracht uit in tegenstelling tot Bush.
Niet dat ik het altijd met hem eens ben, maar toch.
Ik zie in Bush de betere president.

lieven

kwil clinton terrug, die heef tenminste goed werk geleverd!!

Ruud

Het rondzaaien van belastingverlagingen doet de economie van de VS op de lange termijn geen goed. Ik denk dat het voor dat land beter is als Kerry de verkiezingen wint.

Q-Racerke

een land waar de soiciale lasten zo laag zijn daar is het te doen, in Belgie kan je geen belastingsverlaging invoeren en moet ik 55% van mijn loon afgeven voor alle programa's van de SPA en CD&V .
Jammer, écht jammer!!
--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

razzle_dazzle

Citaat van: MartinKerry straalt geen daadkracht uit in tegenstelling tot Bush.
Niet dat ik het altijd met hem eens ben, maar toch.
Ik zie in Bush de betere president.

Ik heb ook al gehoord dat hij enorm labiel is en vaak de knoop niet kan doorhakken maar daartegenover staat een vastberaden, meestal verkeerde mening van Bush  :?. Arm Amerika...

Tim C

Kerry's "probleem" is dat hij voor sommige dingen omtrend Irak was, en tegen anderen. Daardoor lijkt het dat hij niet echt weetwat hij moet doen.

Maar als je alles bekijkt heeft Kerry zeer doordachte keuzes gemaakt.

Alan Blues

Kerry komt niet over als een sterke persoonlijkheid, maar alles beter dan Bush.

Ik heb op Kerry gestemd omdat ik HOOP dat hat Bush niet wordt.

Maar in oktober, zoals ik uit goede bron vernomen heb (www.humo.be), zal Osama Bin Laden opgepakt worden en zal Bush er als de grote winnaar uitkomen. Ze weten al enkele maanden waar (in welk dorp) Osama zit. Oppakken en Bush is de nationale held.

Osama wordt er vast gehouden tot het tijdstip dat Bush zijn ding moet doen.

Maar de Amerikanen kijken enkel tv en merken niet hoe het met hun economie is gesteld...

Inderdaad: arm Amerika...  :?