Tim Pauwels overleden

Gestart door Doefie, 26 september 2004 - 20:32:00

« vorige - volgende »

Doefie

Veldrijder Tim Pauwels is dezemiddag aan een hartslagaderbreuk op de cross van Erpe-Mere overleden. In de 2de van de 12 ronden viel hij zomaar neer in een bocht, zonder obstakel of tegenstander. In het ziekenhuis van Aalst werd de dood vastgesteld. Tim is er 22 geworden en net profrenner in het team van wereldkampioen Wellens.

---

Nu, wielrennen interesseert me geen k****, maar als ge dit te horen krijgt als je aanwezig bent op dat evenement is het toch wel even slikken. De geruchten dat de ziekenwagen een half uur te laat zou zijn klopt niet, want een ronde duurde 5minuten en 2x5 = 10minuten wanneer hij gevallen is... vrij snel erna zag ik zelf de ambulance rijden.

Racegirl

:shock:  :shock:  :shock:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

lieven

ze konden niet zoveel meer doen voor hem... vind het triest, maarja shit happens, what ya gonn do about it?

Schumi nr1

Enkele weken geleden zou hij iets gelijkaardigs voorgehad hebben, hij kwam toen ook in een bocht, zonder obstakels of voorliggers voor hem en was ook gevallen zonder dat er eigenlijk een reden voor was. Misschien was dit al een voorteken, maar ja, wie denkt er op zo'n ogenblik aan hartproblemen.

Het is en blijft een spijtige zaak om zo'n jong iemand te zien sneuvelen aan dergelijk probleem.  Het deed mij wel efkes schrikken. Voor zijn broer moet het zeker een morele opdoffer zijn, die immers in dezelfde sport zit.

Doefie

Nu in de bocht waar hij gevallen is ben was ik een half uurtje ervoor gepasseerd. Er lag wel een gigantische plas water/modder maar dat kan de oorzaak niet zijn geweest, zegt men.

Alan Blues

Erg...  :?
Zo'n jonge gast. Ik denk dat té veel sport ook niet gezond is, zenne.
Nuja, een slagaderbreuk kan iedereen op elk moment hebben...

Toch een trieste zaak.

Roel

Citaat van: lievenze konden niet zoveel meer doen voor hem... vind het triest, maarja shit happens, what ya gonn do about it?

wel een vrij respectloze reactie vind ik...  :roll:

dit is gewoon diep triest, je zal maar een vriend,kennis of familielid van zo'n jonge gast zijn...
God save Mclaren

Bjorn

Heel triest voor de familie en vrienden. Daar sta je toch efkes bij stil. Maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat dit niets zou te maken hebben met de 'vitamientjes' die ze nemen...  :roll:
De Mens: In Het Gras![/color]

Doefie

Nu zegt men in 't nieuws dat het geen aderbreuk zou zijn maar gewoon een plotselinge zwakte aan 't hart van de renner, dat elke renner dat zou kunnen hebben en die met de zwakste harten hebben pech. :?

Woensdag volgt een autopsie...

Raikkonen MASTER

Hartslagaderbreuk kan het niet zijn.
Dan ben je op slag dood.

Pauwels leefde nog nadat hij gevallen was. De medische voorschriften werden niet nagekomen. Toevallige voorbijgangers hebben hem gevonden en gereanimeerd. De mensen waren aan het wandelen in het stuk bos bij het parcours.
Ambulances konden er niet bij.

Aan vitamines denk ik niet dat het kan liggen. Je hebt er zoveel over gehoord enzo maar een zwak hart krijg je niet alleen hierdoor.
Vooral niet omdat hij maar 22 was. Lichaam draait op volle toeren, hart kan nog niet volledig versleten zijn.

En Alan, een slagaderbreuk van het hart kan je niet zomaar ineens krijgen ;) Je moet echt al enorm veel pech hebben. Meer kans om een verkeersongeval te hebben.

Racegirl

Hij had 'gewoon' hartritmestoornissen.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.