Volkswagen Golf GTI

Gestart door Martin, 26 september 2004 - 18:51:46

« vorige - volgende »

Martin

Volkswagen stelt op de Autosalon van Parijs de nieuwe Golf GTI voor, die vervolgens in november in Nederland leverbaar wordt. De snelle versie is volgens VW-topman Pischetsrieder weer een rasechte GTI. Het sportieve model is per direct te bestellen.



De vijfde generatie Golf GTI komt voor 31.995 euro op de prijslijst te staan. Voor dat bedrag beschikt de duurste Golf van dit moment over de krachtigste motor die Volkswagen in de voorwielaangedreven hatchback aanbiedt, een 2 .0 viercilinder turbomotor met 200 pk. Over een jaar volgt een dieselversie met 2.0 TDI-dieselmotor en 160 pk. Volgend voorjaar verschijnt de krachtigere R32 met V6, 250 pk, 4Motion-aandrijving en fors hogere prijs.

Eric

Ik denk niet dat VW hier hun verkoop mee ken omhoog krikken...wanneer gaan ze bij VW eens doorhebben dat hun Golf(kes) veel te duur zijn... :?  :roll:

Ruud

Als je het mij vraagt rijd je met zo'n wagen compleet voor lul :wink:

Ramses

Voor de € 31.995 rijdt ik met een Mercedes C 200 CDI, een BMW 320D, of een Jaguar X type 2.0l, Een volvo S40, een Saab 9-3...
Maar €31.995 voor een Golfje. Baaah

Schumi nr1

Idd, het is veel te duur, en qua standaard opties is VW geen vetten!

Ramses

Citaat van: Schumi nr1Idd, het is veel te duur, en qua standaard opties is VW geen vetten!

Ik weet niet hoe het zit met de Golf V, maar op de Golf IV had je geen elektrische ruiten of CV op de instapversie :?

jona

Citaat van: Ramses
Citaat van: Schumi nr1Idd, het is veel te duur, en qua standaard opties is VW geen vetten!

Ik weet niet hoe het zit met de Golf V, maar op de Golf IV had je geen elektrische ruiten of CV op de instapversie :?

heb je nu wel maar het blijf ne golf...  ze hebben de antenne weggenomen in de plaats, met als gevolg geruis als je onder ne brug rijd...

MS Fan

Golf GTI 'CSL' komt in 2006

Volkswagen heeft zijn best gedaan om van de nieuwe Golf GTI weer een echt sportieve auto te maken, net zoals de eerste GTI. Feit blijft echter dat de nieuwe Golf dik 500 kilo zwaarder is dan het origineel. Daarom heeft Volkswagen baas Bernd Pischetsrieder laten weten dat er voor 2006 een 'lichtgewicht' GTI gepland staat. Deze versie zal het moeten doen zonder zaken als airco en elektrische ramen. Verdere gewichtsreductie zal worden bereikt door de deuren, motorkap en kofferklep van licht metaal te maken. De Golf GTI 'CSL' zal worden uitgerust van met een 230 pk versie van de 2 liter turbo motor, zodat deze VW in 6 seconden naar 100 km/u moet kunnen accelereren, ruim een seconde sneller dan de al bepaald niet langzame standaard GTI.


Nog een pak duurder waarschijnlijk.  :roll:  :roll:
A sick mind is a true delight ...

Roel

Citaat van: MS FanGolf GTI 'CSL' komt in 2006

Volkswagen heeft zijn best gedaan om van de nieuwe Golf GTI weer een echt sportieve auto te maken, net zoals de eerste GTI. Feit blijft echter dat de nieuwe Golf dik 500 kilo zwaarder is dan het origineel. Daarom heeft Volkswagen baas Bernd Pischetsrieder laten weten dat er voor 2006 een 'lichtgewicht' GTI gepland staat. Deze versie zal het moeten doen zonder zaken als airco en elektrische ramen. Verdere gewichtsreductie zal worden bereikt door de deuren, motorkap en kofferklep van licht metaal te maken. De Golf GTI 'CSL' zal worden uitgerust van met een 230 pk versie van de 2 liter turbo motor, zodat deze VW in 6 seconden naar 100 km/u moet kunnen accelereren, ruim een seconde sneller dan de al bepaald niet langzame standaard GTI.


Nog een pak duurder waarschijnlijk.  :roll:  :roll:

ik vind dit een belachelijke marketingzet... Ok Golf heeft zijn GTI traditie, maar wie wil er nu een auto die 1 seconde sneller is dan de standaard GTI maar dan wel zijn raampje naar benden moet draaien als in de jaren 80-90... ?
Als je dan toch per se écht back to basics wil racen, koop je je waarschijnlijk wel een lotus elise of iets dergelijks...

Ze zouden beter hun fans nog eens aan het dromen brengen met een lekkere supersportwagen à la W12, want wie heeft er nu zin in een GTI voor de prijs van die andere wagens die al werden opgenoemd. Geef toe het zal een kleine minderheid zijn...

Elk merk heeft zo zijn uithangbord, waar is dat van VW ? De Phaeton, dacht het ook niet...

Hoeveel aandacht en promotie krijgt zo'n niewe GTI, niet meer dan een gemiddeld nieuw model denk ik. Hoeveel aandacht trekt bijvoorbeeld de nieuwe Ford GT40.... ? dat is nu s marketing zie :-D

(nu moet ford nog leuke personenwagens beginnen te maken en ze komer er wel weer boven op, wat Ford betreft)
God save Mclaren