Ford Focus II

Gestart door dj Peter, 12 september 2004 - 18:38:51

« vorige - volgende »

dj Peter

Hier is ie dan, de nieuwe Focus ...









Als je'm zo bekijkt,lijkt het wel of het kontje mijn Seat Leon als voorbeeld heeft gedient 8)





Roel

Bij ford zullen ze het nooit leren blijkbaar, wat een onopvallende, flauwe inspiratielozemodellen brengen deze mensen de productiemarkt op!
Idd, exterieur lijtk een aangepaste leon, en interieur, pff op z'n Fords zeker.
behalve die nieuwe protoypes kan ik me echt geen Ford inbeelden die ik zelfs maar zou willen krijgen, laat staan kopen.
God save Mclaren

Schumi nr1

Lelijk is hij niet, maar echt "woaw" vind ik hem ook niet.

Mikacouli

Ik vind hem een mislukking tov de 'geslaagde' eerste focus versie.

Lender

SSSSTTTRRREEETTTTCCCCHHHHHIIIIEEEE

:lol:
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

sledge

Niet slecht, maar een focus is het niet...
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Eric

Citaat van: SaffierFMHier is ie dan, de nieuwe Focus ...


Als je'm zo bekijkt,lijkt het wel of het kontje mijn Seat Leon als voorbeeld heeft gedient 8)

Wees blij dat het dat kontje is en niet dat van Margriet Hermans... :lol:  :wink:

Zo mis hij nog niet...maar of hij mooier is dan zijn voorganger?

Wutputt

Ik snap nog steeds niet waar vele mensen de connectie met de Seat Leon vandaan halen. Buiten de schuine achterruit en het feit dat de wagen 4 wielen heeft zijn er zogoed als geen gelijkenissen. Het design is een evolutie van de vorige Focus met de nieuwe Ford-lichtunits achteraan en een neus met een sterke knipoog naar de Mondeo, zei het wel met een dieper ingesneden V-vorm.

Het interieur daarentegen heeft in vergelijking met de vorige generatie wel duidelijke VW-concern trekjes ;)


Mijn mening: de achterkant ziet er wel leuk uit maar de voorkant ziet er wat vreemd uit, past niet echt bij die scherpe achterkant. Maar met een stylingpakketje kun je de snuit toch enigzinds opfrissen:










bron: STFocus.net
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

jandr

kruising tussen A3 en leon!

dj Peter

Ik zal hier eens s.a.p. een foto van de Leon en Focus II  in zij-aanzicht onder elkaar zetten om de vergelijking kracht bij te zetten....

Wutputt

Citaat van: SaffierFMIk zal hier eens s.a.p. een foto van de Leon en Focus II  in zij-aanzicht onder elkaar zetten om de vergelijking kracht bij te zetten....
VoilĂ :




Die lijn is toch compleet anders: zowel de daklijn, de lijn van de motorkap, als de zijlijn van de ruiten?
Daarenboven zijn ze nogal verschillende qua overhangen en andere stijlkenmerken.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

dj Peter

Citaat van: Wutputt
Citaat van: SaffierFMIk zal hier eens s.a.p. een foto van de Leon en Focus II  in zij-aanzicht onder elkaar zetten om de vergelijking kracht bij te zetten....
VoilĂ :




Die lijn is toch compleet anders: zowel de daklijn, de lijn van de motorkap, als de zijlijn van de ruiten?
Daarenboven zijn ze nogal verschillende qua overhangen en andere stijlkenmerken.
Bedankt voor de foto's,nu moet ik de moeite niet meer doen  :wink:  Doe even de test: bedek van beide wagens de foto vanaf de voorbumper tot de middenstijl.De vorm van de carrosserie die overblijft is.....bijna hetzefde.Tenminste zo zie ik het  :) .Dat was ook mijn eerste indruk toen ik de Focus II voor het eerst zag.

Wutputt

Ik zie waar je heen wilt gaan. Maar toch vind ik dat de daklijn van de Focus sneller 'daalt'. Nu die gelijkenissen zullen in elk geval louter toevallig zijn (over interieur spreek ik me niet uit ;)), aangezien dit design een evolutie is van de vorige Focus met de nieuwe Ford stijlelementen (neus, achterlichten, etc)
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Eric

Wat me wel opvalt is dat Ford met de nieuwe focus afstapt van het "new edge" design...we krijgen weer de rondere vormen te zien...ik ben er alvast niet rouwig om.

jandr

Als familiewagen biedt hij wel weinig hoofdruimte achteraan...