Nieuwe Ferrari F430

Gestart door Wutputt, 24 augustus 2004 - 17:42:30

« vorige - volgende »

Wutputt

De opvolger van de Ferrari 360 Modena is klaar, en hier zijn de officiële foto's.

Met deze nieuwe auto wilt Ferrari zijn kunde op gebied van hightech nog 'ns extra in de verf zetten. Twee van deze innovaties worden voor het eerst toegepast op een productie wagen. Zo is er een nieuw elektronisch differentieel, E-diff genaamt en op het stuurwiel zit een gelijkaardige draaiknop als op Schumachers F1-stuurwiel, waarmee verschillende afstellingen van de wagen geregeld kunnen worden.

In het motorcompartiment zit de bekende Ferrari V8, natuurlijk nadat deze een nieuwe evolutie ondergaan heeft. De cilinderinhoud werd verhoogt naar 4,3 liter, het vermogen steeg naar 490pk, en het koppel naar 465 Nm. Daarmee haalt deze motor 114pk/l en dankzij zijn laag gewicht een gewicht-vermogenverhouding van 2,8 kg/pk. Optioneel zal hij geleverd kunnen worden met keramische remschijven. En de F1-versnellingsbak moet schakelmanoeuvres in 150 milliseconden toelaten.

De F430 spurt van 0-100 km/u in 4 seconden en gaat door tot 315 km/u. Hij zal officieel worden voorgesteld op het autosalon van Parijs in september.











foto's: AMS
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Mikacouli

Aan de neus is er amper iets gewijzigd maar ik vind dit echt een prachtwagen. Vooral met de diffuser is het een heel mooie wagen

Ruud

Mooi hoor, een lekker agressief uiterlijk 8)

1265 (The one)

Wauw, die koop ik onmiddellijk, alleen 1 klein detail geld :cry:

Lender

het achterste!!!! :shock:  :shock:
prachtige wagen!!!!
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Roel

Stoere kont,deze wagen heeft veel meer karakter (uiterlijk toch al ) vind ik dan zn voorganger.
God save Mclaren

Wutputt

Extra pics:





fast-autos.net
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Raikkonen MASTER

Ik wil ook zo'n 'engine-start'-knop op m'n stuur  8)

Martin

De staatsloterij gewonnen, € 4.521.981,59.
Ga maar zo'n wagen bestellen.
Ik stop ook met mijn werk.

Oh, ik word weer wakker.
Mijn Saxo staat nog steeds voor de deur.

lieven

alleeeee waarom ben ik nu ni de zoon van zo een rijke dude maat!!
tees is echt: kwiiiijjjjjjjlll
wie wil er me het geld geven? ge moogt er dan eens in mee rijden... 8)  :lol:

Anonymous

Als je het mij vraagt de perfecte auto voor een bankroof :twisted:

Schumi nr1

Citaat van: AnonymousAls je het mij vraagt de perfecte auto voor een bankroof :twisted:

Ik denk dat ie een beetje te veel opvalt, zoveel Ferraris rijden er nu ook weer niet :)

En idd, klasse bak, had ik maar een ezeltje :(

Ramses

Aha, onze nieuwe firmawagens zijn er !

Roel

Citaat van: lievenalleeeee waarom ben ik nu ni de zoon van zo een rijke dude maat!!
tees is echt: kwiiiijjjjjjjlll
wie wil er me het geld geven? ge moogt er dan eens in mee rijden... 8)  :lol:

ja want als ik het geld had ,zou ik hem niet zelf kopen ?!
:-)
idd moet zo fantastisch zijn eh, zoon van zo'n degoutant rijk ouw mannetje zijn (om mooie auto's uite kiezen bedoel ik dan eh)

onlangs dagje nr knokke geweest, gewoon om langs strand te wandelen en omdat de vriendin wou gaan winkelen. maar hoeveel snotapen(ben zelf nog een) ik daar in dure auto's heb gezien, om spetterpoep van te krijgen.

situatie die ik trouwens nog nooit gezien had en nooit meer zal zien.
ik verbaasd tegen mijn vriendin:
ginder nieuwe Mercedes SL geparkeerd, en daar recht tegenover ook nog eentje, toeval seg...

2 seconden stilte...

VROAAAAAAAAAAAAAR (tegen 15 km/u)

Mercedes SL 55 AMG tussen die twee andere SL's voorbij...

en ik wil nu nog iemand horen zeggen dat mercedes alleen maar duur is en kwalitatief niets voorstelt want die geef ik echt een trap. als je die auto ziet en voorbij hoort rijden (en terwijl even binnenkijkt bij de andere 2 geparkeerde wagens) dan moet je gewoon je mond houden en genieten van fucking mooie Deutsche Grundligkeit.
God save Mclaren

eppie

Het is wel héél moeilijk om te genieten van dat duits groundelegdinges als je wagen eerst een hele tijd in de garage staat om daarna kapotter terug te komen.