Compleet onzinnige topic.

Gestart door Alan Blues, 19 juni 2004 - 04:49:57

« vorige - volgende »

TheIceman

Citaat van: FerrariMan op 26 april 2009 - 12:45:28
Tett'n?

Foei! Daar denkt gij weer aan, hè. Ik kwam laatst in de bus een vrouw tegen die alle kleuren van de regenboog als haren had. Of kan dat ook door de drank komen?

Jasper

Ik denk niet dat je haar van kleur verandert door veel te drinken!

TheIceman

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 15:24:57
Ik denk niet dat je haar van kleur verandert door veel te drinken!
Misschien had ze een blauwtje gelopen :) En ze was een groentje enz. enz.

supersteven

was het maar waar.
er is een bepaalde vrouw waar mijn lichaan verkeerd op reageert en het is geen verliefdheid en ook geen haat
het is iets dat ik niet kan bevatten
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Heleba, waar is de onzinnigheid naartoe? Dit topic was al weggezakt naar pagina 2! Of zijn er zoveel andere onzinnigheden gepost met als gevolg dat pagina 1 al vol stond met onzinnigheden? Ik kan alleszins wel wat onzinnigheden gebruiken om de blok door te komen!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

http://tweakers.net/nieuws/60664/microsoft-haalt-ie-uit-europese-windows-7.html
Citaat
De versie van Windows 7 waar de browser wel zit ingebouwd, zal in de Europese Unie, Kroatië en Zwitserland niet verkocht worden.

Een dieptepunt in de geschiedenis van de EU voor mijn part. De EU hindert hun eigen inwoners. Eens benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer ik mensen hoor klagen dat ze niet meer op internet kunnen mat hun nieuwe Windows...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Terecht, en trouwens:

Fabrikanten kunnen er wel voor kiezen om een IE8-pack bij hun computers te leveren, zodat de consument de browser na aanschaf alsnog kan installeren. Omdat consumenten na aanschaf van Windows 7 E geen browser hebben om de Microsoft-browser te downloaden, wordt IE8 op cd geleverd. Het programma wordt ook via ftp en in de winkel aangeboden.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 juni 2009 - 13:59:16
Terecht, en trouwens:

Fabrikanten kunnen er wel voor kiezen om een IE8-pack bij hun computers te leveren, zodat de consument de browser na aanschaf alsnog kan installeren. Omdat consumenten na aanschaf van Windows 7 E geen browser hebben om de Microsoft-browser te downloaden, wordt IE8 op cd geleverd. Het programma wordt ook via ftp en in de winkel aangeboden.
Bedoel je terecht dat ze het eruit halen?
Een auto kan je toch ook niet kopen zonder velgen met banden erop eronder? En ja, dat is kort door de bocht, maar dat is juist hetzelfde...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Dat is helemaal niet hetzelfde, want een auto kan niet rijden zonder velgen. Een besturingssysteem kan wel zijn functie uitvoeren zonder een internetbrowser.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 juni 2009 - 16:40:39
Dat is helemaal niet hetzelfde, want een auto kan niet rijden zonder velgen. Een besturingssysteem kan wel zijn functie uitvoeren zonder een internetbrowser.
Ok, daar heb je een punt, het is een slechte vergelijking van mij.

Maar laat het nu zijn dat de Europese Commissie al gereageerd heeft met het volgende:
Ze willen niet dat MS hun browser verwijdert, ze willen dat ze de gebruiker de keuze geven.

Nu kunnen we dus de browser zien als een optie, want dat is het zoals jij zegt. Ken je 1 automerk die je bij opties de keuze geeft tussen het merk van de cruise control dat je erop wil? (Mijn excuses als daar maar 1 merk van blijkt te zijn :))

Ik vind wat de EU eist, concurrentievervalsing. Ze vragen nu dus simpelweg aan Microsoft om reclame te maken voor hun concurrenten; FF, Opera, ...
Sorry, ik vind dat ronduit belachelijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

De keuze die de Europese Commissie wil geven aan de consument is de keuze of ze IE8 willen of niet. Het is het recht van de consument om die keuze te maken wanneer hij Windows aanschaft.

Microsoft zal dit ook zo aanbieden: de consument kan kiezen om Windows te kopen mét IE8, of zonder IE8. Als hij de versie zonder IE8 koopt, moet de consument zelf beslissen of hij een andere internetbrowser wil, en zo ja, welke dat dat wordt. Microsoft hoeft de consument niet te helpen bij die keuze, en hoeft dus ook geen reclame te maken voor "concurrenten" (aanhalingstekens omdat de voorbeelden die jij aanhaalt allemaal niet-commerciële producten zijn die gratis (legaal) beschikbaar zijn voor de consument).

De concurrentievervalsing in dit hele verhaal zit aan de kant van Microsoft, die de consument in het verleden dwong om een webbrowser aan te schaffen bij het besturingssysteem, waardoor ze een groot marktaandeel konden opeisen.

Ferrari 2010

#3326
Jasper, wat ik zei over dat de EC ze concurrerende merken wil zien aanbieden, was geen verznseltjke ofzo hé ;)
http://tweakers.net/nieuws/60676/ec-microsoft-moet-keuze-bieden-in-plaats-van-windows-zonder-ie.html

Citaat van: Jasper op 12 juni 2009 - 18:32:55
De concurrentievervalsing in dit hele verhaal zit aan de kant van Microsoft, die de consument in het verleden dwong om een webbrowser aan te schaffen bij het besturingssysteem, waardoor ze een groot marktaandeel konden opeisen.
Het "dwingen" aan de gebruiker om IE erbij te nemen is anders wel wat het internet zo groot en nu dus een bloeiende markt heeft gemaakt, gelieve dat niet te vergeten. Voor de mensen die iets van computers kennen, is het iets van niets om een andere browser te installeren. Voor zij die er niets van kennen, komt er nu een extra kost bij, want computerwinkels gaan heus niet gratis het IE-pack erbij installeren.

Daarnaast gaan zij die er niets van afweten toch standaard voor het product van Microsoft kiezen, want ze kennen niets van browsers en denken gewoon: dan is alles van hetzelfde. Dus zelfs als ze de keuze krijgen, zal het weinig verschil maken. Tenzij de verkoper hen effectief de verschillen gaat tonen, maar time is money, zonder te tonen kiezen de mensen ook, die browser is immers bijzaak, het is de koper om die pc te doen.

Overigens, ook apple doet dit al jaar en dag. Je moet niet denken dat je bij een Mac wel de keuze krijgt tussen IE, Safari of eender welke andere. Net zoals Microsoft heeft Mac al lang een eigen browser standaard geïnstalleerd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

#3327
In dat artikel lees ik dat nergens hoor...

Er komt geen extra kost bij voor de consument, want de Windows-versie zonder IE wordt goedkoper dan die met IE. Er ligt ook gewoon een versie met IE in de rekken, alleen moet je daar dus iets meer voor betalen.

Het Apple-verhaal is weer anders, want Apple bouwt computers die heel eigen zijn en waar heel specifieke software voor nodig is. Er is bij mijn weten geen andere browser dan Safari die werkt op een Mac. Als je een Mac koopt, dan koop je trouwens het totaalpakket van een computer die gebruiksklaar is en werkt. Als je Windows koopt, koop je een besturingssysteem, een softwarepakket dus.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 juni 2009 - 18:40:53
In dat artikel lees ik dat nergens hoor...

Er komt geen extra kost bij voor de consument, want de Windows-versie zonder IE wordt goedkoper dan die met IE. Er ligt ook gewoon een versie met IE in de rekken, alleen moet je daar dus iets meer voor betalen.

Het Apple-verhaal is weer anders, want Apple bouwt computers die heel eigen zijn en waar heel specifieke software voor nodig is. Er is bij mijn weten geen andere browser dan Safari die werkt op een Mac. Als je een Mac koopt, dan koop je trouwens het totaalpakket van een computer die gebruiksklaar is en werkt. Als je Windows koopt, koop je een besturingssysteem, een softwarepakket dus.
Een softwarepakket inderdaad, dat net zo mooi op zich staat en gebruiksklaar is als dat het hardwarepakket van Apple gebruiksklaar is. Ook in een Mac zitten (hoop ik) USB-poorten (en andere), dus ook de Mac is niet volledig op zich staand.

Daarbij gaat Microsoft zeker niet minder gaan vragen voor een versie zonder IE, eerder meer voor die met IE. Dus zoals je zegt, de mensen zullen meer moeten gaan betalen. Danku, EU.


En in dat artikel zegt de EU toch wel duidelijk dat ze eerder willen zien dat ze de consument de keuze geven welke ze erop willen in plaats van de keuze te geven of IE erop staat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Een Mac werkt niet zonder de software van Apple, dus hoeft ook niet verkocht te worden zonder software van Apple. Een computer werkt daarentegen wel zonder Windows, en Windows werkt ook zonder IE, dus die dingen samen verkopen is koppelverkoop en dat is verboden.

Dat Microsoft de prijs alleen maar zal opvoeren, zijn maar onnozele aannames die je maakt. Er wordt echt niet met de natte vinger een prijs bepaald voor Windows, dat wordt na zeer grondig marktonderzoek gedaan en deze situatie zal daar geen invloed op hebben.

Ik heb ondertussen het persbericht van de Europese Commissie gelezen en daar staat inderdaad in dat ze de consument bij aanschaf van Windows onmiddellijk de keuze wouden laten welke browser er geïnstalleerd stond. Dat lijkt mij inderdaad ook een slechte situatie. Zoals het er nu ziet, lijkt me perfect: Microsoft biedt Windows aan, en wie wil kan er ook IE bij krijgen. Wie een andere browser wil gebruiken en dus niet voor IE wil betalen, kan dat gewoon doen.