Compleet onzinnige topic.

Gestart door Alan Blues, 19 juni 2004 - 04:49:57

« vorige - volgende »

Supermariobros


Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 11 september 2008 - 11:11:06
Citaat van: Burorri op 11 september 2008 - 10:51:59
Citaat van: Ferrari 2008 op 11 september 2008 - 09:57:11
Donna stopt ermee :'(
Wie is Donna? :oops:

Een prostituee die op pensioen gaat.   ;)
;D ;D ;D
Een radiozender van de VRT die moet opdoeken omdat 14% marktaandeel te weinig is, terwijl Stubru met amper 9% marktaandeel vrolijk mag verder doen en ze nu ene pipo bij Stubru weg plukken om een nieuwe radiozender op te starten die Donna moet vervangen. Wat een gezever, de VRT is dom als je het mij vraagt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 11 september 2008 - 09:57:11
Donna stopt ermee :'(
Bwa, ten eerste zou het geen verlies zijn, en ten tweede is het gewoon een promo-stunt waarmee ze hopen meer luisteraars te lokken met Donna 2, maar het zal waarschijnlijk niet lukken.

Jasper

Ik heb vandaag mijn laatste uitslag van augustus gekregen. Mijn eerste jaar is binnen met 83%. :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 11 september 2008 - 14:03:00
Citaat van: Ferrari 2008 op 11 september 2008 - 09:57:11
Donna stopt ermee :'(
Bwa, ten eerste zou het geen verlies zijn, en ten tweede is het gewoon een promo-stunt waarmee ze hopen meer luisteraars te lokken met Donna 2, maar het zal waarschijnlijk niet lukken.
Het is in feite een promostunt, want wat gaan ze veranderen? Ze willen meer jonger publiek trekken, gevolg: trekken luisteraars van StuBru. Das in je eigen vel snijden. Bovendien zijn drastische veranderingen zeker op korte termijn zelden goed. Wat nog het geestigste van al is: het kan zijn dat ze hun zendfrequenties ermee kwijtspelen, aangezien in hun overeenkomst staat dat Donna daarover wordt uitgezonden, en geen Donna, geen frequentie...

Citaat van: Jasper op 11 september 2008 - 15:55:34
Ik heb vandaag mijn laatste uitslag van augustus gekregen. Mijn eerste jaar is binnen met 83%. :)
Augustus, wil dat zeggen 2de zit of zijn ze in Nederland altijd zo laat? Anyway, ik had 66% in men eerste jaar, eerste zit alles erdoor en dat vond ik voldoende. Maar het zou daar in NL simpel zijn, volgens mijn referentie :) Hij, bij de slechtere van de klas verleden jaar, was er nu zonder problemen door, wat toch een verschil in moeilijkheid kan aantonen. Maar hij kan me even goed aan het beliegen zijn geweest, zou me niet verbazen van hem ;D ;D Maar zelfs als het niveau lager zou liggen, blijft 83% een mooi resultaat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

#3185
De bedoeling is niet om luisteraars van StuBru te trekken, maar van Q-Music.

Wie is het die je hier kent? In ieder geval, het is hier in ieder geval een stuk simpeler dan het eerste jaar burgerlijk ingenieur in Leuven (mijn enige referentie aangezien ik twee broers heb die dat studeren). Maar ik schat het wel van het niveau industrieel ingenieur. Het verschil is dat in België het eerste jaar dikwijls het moeilijkste is, bij ons is het verreweg het gemakkelijkste jaar.

Het tweede jaar wordt duidelijk al een stuk steviger, en vanaf het derde jaar is het waarschijnlijk bij ons moeilijker dan het overeenkomstige jaar van burgerlijk ingenieur (onze master is in de praktijk zelfs niet in 2 jaar te behalen).

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 september 2008 - 00:17:24
Wie is het die je hier kent? In ieder geval, het is hier in ieder geval een stuk simpeler dan het eerste jaar burgerlijk ingenieur in Leuven (mijn enige referentie aangezien ik twee broers heb die dat studeren). Maar ik schat het wel van het niveau industrieel ingenieur. Het verschil is dat in België het eerste jaar dikwijls het moeilijkste is, bij ons is het verreweg het gemakkelijkste jaar.

Het tweede jaar wordt duidelijk al een stuk steviger, en vanaf het derde jaar is het waarschijnlijk bij ons moeilijker dan het overeenkomstige jaar van burgerlijk ingenieur (onze master is in de praktijk zelfs niet in 2 jaar te behalen).
Eigenlijk geen echt correcte opbouw dan, is een beetje valse hoop geven, niet? In principe weet je voor het laatste jaar nooit of je de opleiding wel kan afmaken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Ferrari 2008 op 12 september 2008 - 08:03:49
Citaat van: Jasper op 12 september 2008 - 00:17:24
Wie is het die je hier kent? In ieder geval, het is hier in ieder geval een stuk simpeler dan het eerste jaar burgerlijk ingenieur in Leuven (mijn enige referentie aangezien ik twee broers heb die dat studeren). Maar ik schat het wel van het niveau industrieel ingenieur. Het verschil is dat in België het eerste jaar dikwijls het moeilijkste is, bij ons is het verreweg het gemakkelijkste jaar.

Het tweede jaar wordt duidelijk al een stuk steviger, en vanaf het derde jaar is het waarschijnlijk bij ons moeilijker dan het overeenkomstige jaar van burgerlijk ingenieur (onze master is in de praktijk zelfs niet in 2 jaar te behalen).
Eigenlijk geen echt correcte opbouw dan, is een beetje valse hoop geven, niet? In principe weet je voor het laatste jaar nooit of je de opleiding wel kan afmaken.

Achteraf gezien denk ik dat inhoudelijk alle jaren even moeilijk zijn in BE.
Het wordt alleen anders ervaren, omdat het in het begin allemaal nieuw is en je eigenlijk ook niet weet wat er juist van je verwacht wordt.
Naarmate de jaren vorderen, leer je beter studeren en filteren wat belangrijk is en wat minder. Daardoor lijkt het gewoon makkelijker te gaan.
Althans, dat is mijn ervaring na 5 jaar unief  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Juan

Citaat van: Jasper op 12 september 2008 - 00:17:24
Wie is het die je hier kent? In ieder geval, het is hier in ieder geval een stuk simpeler dan het eerste jaar burgerlijk ingenieur in Leuven (mijn enige referentie aangezien ik twee broers heb die dat studeren). Maar ik schat het wel van het niveau industrieel ingenieur. Het verschil is dat in België het eerste jaar dikwijls het moeilijkste is, bij ons is het verreweg het gemakkelijkste jaar.

Het tweede jaar wordt duidelijk al een stuk steviger, en vanaf het derde jaar is het waarschijnlijk bij ons moeilijker dan het overeenkomstige jaar van burgerlijk ingenieur (onze master is in de praktijk zelfs niet in 2 jaar te behalen).
Het ligt er natuurlijk maar aan welke richting je in Leuven uitgaat van Burgerlijk. En dan is het eerste jaar niet noodgedwongen het moeilijkst ;)
Als ik zelf eerlijk mag zijn, was voor mij het tweede jaar het moeilijkst, vooral dan wat betreft het eerste semester (oftewel het laatste gemeenschappelijk semester). Dit semester is trouwens vanaf dit jaar nog moeilijker geworden door een verschuiving van vakken tussen 1e en 2e jaar.
3e jaar is wat betreft leerstof iets "simpeler" maar je hebt gewoon veel meer werk. Ken zo wel een aantal mensen die hoofdrichting Werktuigkunde deden en in het tweede semester nog nauwelijks tijd vonden om te eten, laat staan te slapen. Sowieso zijn die vakken van Werktuigkunde (deed het zelf als nevenrichting) heel wat zwaarder/moeilijker (Lees: soms zelfs veel te zwaar in vergelijking met de tijd die je ervoor "krijgt") sinds de BaMa-hervormingen...

Ik zou Delft met KUL niet durven vergelijken, omdat in Delft de nadruk al vanaf het eerste jaar ligt op je gekozen richting, terwijl in Leuven je eerst start met het saaie gemeenschappelijke deel. En misschien ligt daar wel de moeilijkheidsgraad omdat het nogal theoretische vakken zijn en de interesse vaak ver zoek is :D
Juan

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 12 september 2008 - 11:34:09
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 september 2008 - 08:03:49
Citaat van: Jasper op 12 september 2008 - 00:17:24
Wie is het die je hier kent? In ieder geval, het is hier in ieder geval een stuk simpeler dan het eerste jaar burgerlijk ingenieur in Leuven (mijn enige referentie aangezien ik twee broers heb die dat studeren). Maar ik schat het wel van het niveau industrieel ingenieur. Het verschil is dat in België het eerste jaar dikwijls het moeilijkste is, bij ons is het verreweg het gemakkelijkste jaar.

Het tweede jaar wordt duidelijk al een stuk steviger, en vanaf het derde jaar is het waarschijnlijk bij ons moeilijker dan het overeenkomstige jaar van burgerlijk ingenieur (onze master is in de praktijk zelfs niet in 2 jaar te behalen).
Eigenlijk geen echt correcte opbouw dan, is een beetje valse hoop geven, niet? In principe weet je voor het laatste jaar nooit of je de opleiding wel kan afmaken.

Achteraf gezien denk ik dat inhoudelijk alle jaren even moeilijk zijn in BE.
Het wordt alleen anders ervaren, omdat het in het begin allemaal nieuw is en je eigenlijk ook niet weet wat er juist van je verwacht wordt.
Naarmate de jaren vorderen, leer je beter studeren en filteren wat belangrijk is en wat minder. Daardoor lijkt het gewoon makkelijker te gaan.
Althans, dat is mijn ervaring na 5 jaar unief  :)
Is inderdaad wel zo denk ik. In men 2de semester ging de aanloop naar de examens al heel wat beter, en nu weet ik echt hoe ik men 2de jaar unief ga aanpakken. Het begin van het eerste jaar was ronduit vreemd en het leek op momenten onmogelijk. En toch was ik er net op die onmogelijke vakken nog vrij gemakkelijk door. Een eerste jaar is altijd wat wikken en wegen, ontdekken, af en toe eens belachelijk de mist in gaan ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Juan op 12 september 2008 - 11:52:44
Ik zou Delft met KUL niet durven vergelijken, omdat in Delft de nadruk al vanaf het eerste jaar ligt op je gekozen richting, terwijl in Leuven je eerst start met het saaie gemeenschappelijke deel. En misschien ligt daar wel de moeilijkheidsgraad omdat het nogal theoretische vakken zijn en de interesse vaak ver zoek is :D

Hier ligt er ook een veel grotere nadruk op praktijk dan aan de KUL. 4 maanden stage lopen bij een bedrijf en vervolgens 6 maanden je thesis maken bij een ander bedrijf, is eerder de norm dan een uitzondering (wat ook de reden is waarom je in de praktijk minstens 2,5 jaar nodig hebt voor je master). Ik verkies het op deze manier. :P

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Juan

Citaat van: Jasper op 12 september 2008 - 13:17:08

Hier ligt er ook een veel grotere nadruk op praktijk dan aan de KUL. 4 maanden stage lopen bij een bedrijf en vervolgens 6 maanden je thesis maken bij een ander bedrijf, is eerder de norm dan een uitzondering (wat ook de reden is waarom je in de praktijk minstens 2,5 jaar nodig hebt voor je master). Ik verkies het op deze manier. :P
Heb je helemaal gelijk in.
Als ik volgend jaar stage wil doen, moet ik 4 tot 6 weken van mijn 'zomervakantie' daar aan opofferen + daarna nog verslag, presentatie etc... (terwijl het toch maar voor 6stp geldt = 150à180uur) . En buiten die paar P&O's is er bij ons idd niet veel praktijk. (in derde bach wel 20% P&O, dus ook weer niet zo weinig).
Maarja, dan nog beter aan de KUL dan in Gent of Brussel, want daar is er nog véél minder praktijk als ik mij niet vergis ;D
Juan

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros