Compleet onzinnige topic.

Gestart door Alan Blues, 19 juni 2004 - 04:49:57

« vorige - volgende »

Jasper

Trouwens:

Formula Student 2008 Class 1 Overall Result

1 Universitat Stuttgart
2 Delft University of Technology

Een geweldige competitie maar de wagen van Stuttgart kwam jammer genoeg van een andere planeet. Maar we waren blij met onze tweede plaats en de verhouding met de andere teams, inclusief Stuttgart, was super. :)

Ferrari 2010

Dus, jullie zien helemaal geen problemen? Zouden er dus niets mee inzitten als het verder gaat zoals de voorbije 2 regeringsperiodes van Verhofstadt?
Wat ik vooral niet begrijp zijn eigenlijk die hoop mensen die verleden jaar wel CD&V steunden en op hen stemden en dat nu niet meer willen doen. Is CD&V verandert? Niet dat ik weet, ze hebben het alleen niet waar kunnen maken. Ligt dat aan hen? Neen, dat ligt bij mijn weten enkel bij de Walen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

#3137
Van mij mogen we zo snel mogelijk terug naar Verhofstadt. Je mag de man veel verwijten maar hij kreeg ten minste zaken gedaan. Zo verschrikkelijk slecht waren die acht jaar niet.  Sinds Leterme "premier" is geworden heeft zijn regering welgeteld één, u leest dat goed, wetsontwerp ingediend. één.

De reden waarom de CD&V gefaald heeft bij de Walen leggen is gewoon crimineel. Laat het duidelijk zijn dat de CD&V vorig jaar de mensen naar de oren heeft gepraat met holle slogans en een holle leidersfiguur. Het heeft een klimaat geschept waarin het de verkiezingen zou winnen maar geen regering mogelijk was.

Je kan niet slaan en zalven tegelijk. CD&V en NVA zijn verantwoordelijk voor de ondergang van de regering en niemand anders.

Jasper

jawel
nee
nee
ja, gedeeltelijk

Heb een week of 2-3 geleden nog een maildiscussie gehad met een vriend van mijn pa, de voorzitter van N-VA Duffel. Toen ging het er vooral over dat Vlaams-nationalisme niet rechts hoeft te zijn (ook al hield deze N-VA'er heel halsstarrig vol dat dat wel zo was) en dat de huidige politieke situatie echt niet alleen de schuld van de Walen is. De kortzichtigheid van de mensen die dat wel vinden, vind ik erg triest. Het is zelfs belachelijk dat iemand zo dom kan zijn, maar dat is dan misschien mijn gebrek aan inlevingsvermogen.

En ik krijg ook het schijt van die plattelandsboeren en 70-plussers die een partij blijven steunen die de afgelopen 10 jaar niets heeft verwezenlijkt (CD&V).

Ferrari 2010

Ze zegden wat iedereen wilde horen, en wat dus ook iedereen wilde op dat moment. Waarom is dat hol? Als dat is wat men wil, dan is dat wat er moet gebeuren. Net zoals de Walen het niet willen, is het standpunt van die Waalse partijen dan ook hol? Overigens bestaan er geen holle beloften, als veel mensen iets willen, dan hoort dat gebeuren, dat is toch het principe van een democratie, niet?

De jaren van Verhofstadt waren niet slecht, maar de manier waarop ze een begroting lieten kloppen was voor mij onaanvaardbaar. Alles dat belgië rijk was gingen ze verkopen. Nuja, niet alles, dat weet ik ook, maar ze verkochten toch maar. mooi om een begroting mee te laten kloppen, maar is dat de manier? Wanneer het met je land goed gaat hoor je vind ik nietsz te verkopen, dan hoor je je rijkdom te vergroten. En dus ging het niet goed. Het is misschien een simplistische vergelijking, maar stel dat je veel eigendommen hebt, maar je geld is op, dus je verkoopt af en toe wat omdat je anders geen eten kan kopen. Gaat het dan goed met jouw? Bwa ja, op zich wel, maar met je zaken gaat het dan toch absoluut niet goed, anders zou je niets moeten verkopen om rond te komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 15 juli 2008 - 16:01:46
De kortzichtigheid van de mensen die dat wel vinden, vind ik erg triest. Het is zelfs belachelijk dat iemand zo dom kan zijn, maar dat is dan misschien mijn gebrek aan inlevingsvermogen.

Het was wat kort door de bocht, akkoord, je kan niet alle schuld bij de walen leggen akkoord. Uiteindelijk willen wij a en zij b, en gaan a en b niet samen. Zo lang niemand toegeeft ligt de schuld dus bij beide. Maar wat moet je dan doen? Moeten wij doen wat zij willen, of moeten zij doen wat wij willen? Iemand zal moeten toegeven. En als we terug gaan naar de periode dat VLD aan de top stond, dan zijn wij het die toegeven. Jullie zouden dat blijkbaar niet erg vinden, ik wel.
Ik wil gerust welvaart voor heel het land, maar als die uitblijft, wat dan? Ik zit er niet echt iets mee in dat wij Wallonië financieren, ik kom graag in de Ardennen, vind het er mooi, het is ook logisch dat het daar meer kost, het inwonersaantal is er veel kleiner, logisch dat dat per persoon meer kost. Maar enkele Walen maken er een sport van om het been stijf te houden. Moeten wij dan maar plooien?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Een wannabe zegt wat iedereen wil, een leider doet wat nodig is.

Dat de CD&V tig jaar lang niks van een begroting heeft aangetrokken wordt nogal eens vaak vergeten blijkbaar ;)

Het grappige is: zes posts, geen inhoud, enkel slogans...

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 15 juli 2008 - 16:24:10
Een wannabe zegt wat iedereen wil, een leider doet wat nodig is.

Dat de CD&V tig jaar lang niks van een begroting heeft aangetrokken wordt nogal eens vaak vergeten blijkbaar ;)
Een leider doet inderdaad wat nodig is. Een wannabe zegt misschien inderdaad wat iedereen wil, maar is wat iedereen wil nu niet net belangrijk in een democratie?
Wat CD&V in het verleden heeft gedaan interesseert mij eigenlijk niet echt, het gaat er om wat ze nu doen. En, als ik de pers mag geloven, klopt hun begroting nu toch?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Klein vraagje tussendoor: CD&V leidt de Vlaamse regering. Doen ze dat daar dan slecht?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als jij iets kunt opnoemen dat de Vlaamse regering gedaan heeft in de voorbije 12 maanden (liefst zonder op te zoeken), ben ik bereid om te oordelen of dat goed of slecht was.

Hetzelfde over de begroting van Leterme. Het is een begroting met als algemene idee: "de regering zal in 2008 niets doen". Dan kun je inderdaad ook een begroting doen kloppen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 15 juli 2008 - 16:59:13
Als jij iets kunt opnoemen dat de Vlaamse regering gedaan heeft in de voorbije 12 maanden (liefst zonder op te zoeken), ben ik bereid om te oordelen of dat goed of slecht was.
Ik kan dat niet. Waarom niet? Eerst en vooral omdat mijn geheugen zo'n dingen niet bij houdt, dingen die kort geleden zijn gebeurd en even in het nieuws zijn gekomen of whatever, ik onthoud het niet. Overigens heb ik me daar ook niet echt mee bezig gehouden, dus weet er sowieso niet veel van. Maar je gaat mij toch niet wijsmaken dat ze daar niksen?

De begroting van de federale regering, hoe ze opgesteld is, opnieuw, i don't know. Als het met het idee "de regring zal niets doen" is, waarom is er dan dat idee? Misschien omdat er ook niets gedaan kan worden zolang hetgene waarmee ze vast zitten niet afgehandeld wordt? Ze willen eerst hun verkiezingsbelofte invullen, en dat vind ik niet zo onlogisch. Als dat veel tijd en werk vraagt, dan is dat zo, als ze daarnaast dan even niets anders doen, dan is dat eveneens maar zo. Enkele jaren geleden zat Verhofstadt ook vast met BHV, hij heeft het toen opzij geschoven. Op zich geen slechte beslissing, dan konden ze zich met de andere zaken ook bezig houden. Maar intussen is het niet opgelost. Je kan bijvoorbeeld BHV wel blijven opschuiven, maar dan stopt het nooit hé, wel? Dus ja, nu werd er een half jaar bijna niets dan dat gedaan, logisch dat er dan ook niets gedaan is als er daar geen vooruitgang is.

Ik wil niet zeggen dat we stil moeten blijven staan, er is het laatste half jaar niet veel bereikt en das ook geen goede zaak, maar wanneer gaat dat gezever over BHV eens gedaan zijn? Ik kan er niet mee leven dat hetzelfde probleem steeds weer gewoon enkele jaren wordt opgeschoven wanneer ze er niet uit geraken, dan zit je er over 100 jaar nog mee...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

"Dan is dat maar zo." Ik wil niet weten hoeveel miljoenen/miljarden dit grapje dat nu al meer dan een jaar duurt ons al gekost heeft. Maar ja, BHV is natuurlijk belangrijker dan dat. ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 15 juli 2008 - 17:55:27
"Dan is dat maar zo." Ik wil niet weten hoeveel miljoenen/miljarden dit grapje dat nu al meer dan een jaar duurt ons al gekost heeft. Maar ja, BHV is natuurlijk belangrijker dan dat. ;D
Belangrijker, sja, het is wat je belangrijk vindt. Ik vind het belachelijk dat zoiets gewoon telkens weer op de lange baan geschoven wordt. Ooit moet je toch beslissen? En kan je dan niet beter in één keer zeggen van het moet nu gebeuren dan het 10 keer uitstellen, wat ook geld kost want het wordt dan toch ook telkens even besproken, en uiteindelijk toch nog zonder vooruitgang en dus in soortgelijke situatie moeten bespreken.e

Uitstel is gewoonweg een té gemakkelijke oplossing.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

ik vraag me af wat de taalpartijen (nva, vlaams-progressief, vlaams belang, fdf, rwm) kieskring Luik vinden.

Net zoals BHV zitten ze met drie verschillende situaties: de franstalige gemeenschap, het waals gewest en de duitstalige gemeenschap (de oostkantons).

en o ja de schuld ligt hoofdzakelijk bij NVA en FDF en hun grote roergangers Mangain en Dewever die dankzij hun kartels alles kunnen lamleggen.

zou het dan niet beter zijn om kartels te verbieden.
let the sunshine shine in your heart

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 juli 2008 - 18:00:57Ik vind het belachelijk dat zoiets gewoon telkens weer op de lange baan geschoven wordt.

Ik zal eens iets anders zeggen: ik vind het belachelijk dat zoiets telkens weer op tafel gegooid wordt. Belachelijke pietluttigheid... ::)