Compleet onzinnige topic.

Gestart door Alan Blues, 19 juni 2004 - 04:49:57

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 13:20:00
Ik duid er op dat vele oudere automobilisten te traag rijden, en het feit dat ik als passagier meestal de gordel vergeet is geen gevaar voor andere automobilisten.

Ik ga ook nooit beweren dat ik niet zal rijden als ik een pint te veel heb gedronken, hangt ervan waar ik ben en hoeveel ik gedronken heb.

Ik ben al een aantal keer betrokken geweest bij een ongeval als passagier en als ambulancier die mensen mag vervoeren uit een accident. Wist je trouwens dat het dragen van een gordel voor ambulanciers niet verplicht is.

Ge zijt een gevaar voor u mede inzittenden. Bij een ongeluk wordt ge alle kanten op geduwd. Als je vanachter zit ben je een gevaar voor die dat vooraan zitten. Zit je vooraan ben je een gevaar voor de persoon die naast u zit (ge kunt altijd zijwaarts vliegen). Ik weet dat 't voor de hulpdiensten niet verplicht is om een gordel te dragen, omdat ze snel in en uit moeten kunnen stappen. En ik verwacht dan toch wat meer verantwoordelijkheid als je zelf al weet wat een ongeluk kan veroorzaken ?

Nu ja, ik hou op met preken. Vind het gewoon onverantwoord, maar 't is tenslotte u leven (en dat van anderen).

Ferrari 2010

Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 13:20:00
Citaat van: Doefie op 14 augustus 2006 - 12:35:43
Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 10:09:51
Zelf heb ik geen rijbewijs, maar ik heb al meermaals meegereden met mensen die te veel hebben gedronken dan wettelijk toegelaten, ik doe amper men gordel aan, zeker achteraan laat ik hem meestal hangen waar ie hangt.

Over oude vandagen in de wagen kan ik duidelijk zijn, If you can't stand the heat, get out if the kitchen.
Tegen 70 over de autostrade is gevaarlijker dan 150.

Mensen die de 70 gepasseerd zijn en met de wagen rijden op medische controle sturen, en een  bijscholing van het rijbewijs om de tien jaar.

Ooit al is een frontale botsing meegemaakt ? Aan u wil 'k zeker nooit tegenkomen op de baan als je zo denkt, heeft totaal niks te maken met "If you can't stand the heat, get out if the kitchen". Als je zo denkt zoek je het gewoon. Men moet zich gewoon aan de snelheid houden. Akkoord dat 70 op de autosnelweg gevaarlijk is, maar dat is 150 even goed. Stel dat je een minder goede chauffeur tegenkomt, die verandert naar jou rijvak en je merkt het te laat aan 150/uur. Wie denk je dat het ergste aan toe gaat zijn ? En zeker als je geen gordel draagt. Met veel geluk wordt ge om te beginnen al niet weggeslingert uit de wagen (beeld u is in wat dat geeft als je 150 rijdt en uit de wagen wordt gesmeten), en als je met je hoofd tegen de ruit vliegt kan het u schedel breken. Het eerste wat ik eis als ik in een auto zit is dat iedereen zijn gordel aan heeft op een degelijke manier. Het kan u ook verwonden maar die verwondingen zijn dan al véél minder erg dan als je geen draagt. En zoals Juan al zei, achteraan is dikwijls even erg of misschien zelfs erger. De zogenaamde G-krachten (die iedereen hier wel kent) zijn inmens groot bij een accident, en een gordel kan wel degelijk u leven redden. Een suikerklontje dat achteraan ligt kan bij een frontale botsing al het effect van een kogel hebben, wat wil je dan bij de massa van een mens krijgen ?

Ik duid er op dat vele oudere automobilisten te traag rijden, en het feit dat ik als passagier meestal de gordel vergeet is geen gevaar voor andere automobilisten.

Ik ga ook nooit beweren dat ik niet zal rijden als ik een pint te veel heb gedronken, hangt ervan waar ik ben en hoeveel ik gedronken heb.

Ik ben al een aantal keer betrokken geweest bij een ongeval als passagier en als ambulancier die mensen mag vervoeren uit een accident. Wist je trouwens dat het dragen van een gordel voor ambulanciers niet verplicht is.
Je hebt zelf geen rijbewijs maar kruipt blijkbaar toch wel achter het stuur, als ge zat zijt of als ambulancier. Hoe kan je nu ambulancier zijn als je geen rijbewijs hebt?!?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Hij heeft niet gezegd dat hij echter het stuur kruipt als hij zat is. Een ambulancier is ook niet per se iemand die met de ambulance rijdt, maar wel iemand die in het ambulanceteam zit.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Schumi 2006 op 14 augustus 2006 - 14:40:03
Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 13:20:00
Citaat van: Doefie op 14 augustus 2006 - 12:35:43
Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 10:09:51
Zelf heb ik geen rijbewijs, maar ik heb al meermaals meegereden met mensen die te veel hebben gedronken dan wettelijk toegelaten, ik doe amper men gordel aan, zeker achteraan laat ik hem meestal hangen waar ie hangt.

Over oude vandagen in de wagen kan ik duidelijk zijn, If you can't stand the heat, get out if the kitchen.
Tegen 70 over de autostrade is gevaarlijker dan 150.

Mensen die de 70 gepasseerd zijn en met de wagen rijden op medische controle sturen, en een  bijscholing van het rijbewijs om de tien jaar.

Ooit al is een frontale botsing meegemaakt ? Aan u wil 'k zeker nooit tegenkomen op de baan als je zo denkt, heeft totaal niks te maken met "If you can't stand the heat, get out if the kitchen". Als je zo denkt zoek je het gewoon. Men moet zich gewoon aan de snelheid houden. Akkoord dat 70 op de autosnelweg gevaarlijk is, maar dat is 150 even goed. Stel dat je een minder goede chauffeur tegenkomt, die verandert naar jou rijvak en je merkt het te laat aan 150/uur. Wie denk je dat het ergste aan toe gaat zijn ? En zeker als je geen gordel draagt. Met veel geluk wordt ge om te beginnen al niet weggeslingert uit de wagen (beeld u is in wat dat geeft als je 150 rijdt en uit de wagen wordt gesmeten), en als je met je hoofd tegen de ruit vliegt kan het u schedel breken. Het eerste wat ik eis als ik in een auto zit is dat iedereen zijn gordel aan heeft op een degelijke manier. Het kan u ook verwonden maar die verwondingen zijn dan al véél minder erg dan als je geen draagt. En zoals Juan al zei, achteraan is dikwijls even erg of misschien zelfs erger. De zogenaamde G-krachten (die iedereen hier wel kent) zijn inmens groot bij een accident, en een gordel kan wel degelijk u leven redden. Een suikerklontje dat achteraan ligt kan bij een frontale botsing al het effect van een kogel hebben, wat wil je dan bij de massa van een mens krijgen ?

Ik duid er op dat vele oudere automobilisten te traag rijden, en het feit dat ik als passagier meestal de gordel vergeet is geen gevaar voor andere automobilisten.

Ik ga ook nooit beweren dat ik niet zal rijden als ik een pint te veel heb gedronken, hangt ervan waar ik ben en hoeveel ik gedronken heb.

Ik ben al een aantal keer betrokken geweest bij een ongeval als passagier en als ambulancier die mensen mag vervoeren uit een accident. Wist je trouwens dat het dragen van een gordel voor ambulanciers niet verplicht is.
Je hebt zelf geen rijbewijs maar kruipt blijkbaar toch wel achter het stuur, als ge zat zijt of als ambulancier. Hoe kan je nu ambulancier zijn als je geen rijbewijs hebt?!?

Als ambulancier zat ik bij de patiënten die we vervoerden. En ik schrijf niet dat ik stiepel zat achter het stuur zou kruipen maar met een pint te veel op navenant de locatie en hoeveel ik op heb.

Het voordeel is dat m'n vriendin kan rijden en bijna nooit teveel dringt, mischien een blueke te veel maar da kan geen kwaad.

razzle_dazzle

Als ik zelf rij, draag ik mijn gordel altijd. Ik kan ook moeilijk anders omdat mijn auto (Volkswagen Golf V) anders een verschrikkelijk geluid produceert. Hetzelfde geldt overigens ook voor m'n passagiers. Moest dat systeem er niet zijn, moet ik eerlijk toegeven dat ik m'n gordel niet altijd zou gebruiken, in de stad althans niet, op de autosnelweg altijd.

Als ik op stap ga drink ik wel een aantal pinten (wss. teveel als ik moet blazen), maar ik zorg wel dat ik nog weet wa'k doe. Tegenwoordig zijn drie pintjes ook al teveel om te rijden hé.

McChouffe

Citaat van: Razzle_dazzle op 14 augustus 2006 - 16:57:13
Moest dat systeem er niet zijn, moet ik eerlijk toegeven dat ik m'n gordel niet altijd zou gebruiken, in de stad althans niet, op de autosnelweg altijd.

Ik hoor wel meer mensen dit zeggen, maar ik snap het niet. Waarom zou je in de stad je gordel niet dragen en op de autosnelweg wel?

@moderatoren: kunnen de berichten i.v.m. ongevallen en gordels in een apart topic geplaatst worden?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

razzle_dazzle

Citaat van: McChouffe op 14 augustus 2006 - 17:52:51
Citaat van: Razzle_dazzle op 14 augustus 2006 - 16:57:13
Moest dat systeem er niet zijn, moet ik eerlijk toegeven dat ik m'n gordel niet altijd zou gebruiken, in de stad althans niet, op de autosnelweg altijd.

Ik hoor wel meer mensen dit zeggen, maar ik snap het niet. Waarom zou je in de stad je gordel niet dragen en op de autosnelweg wel?

@moderatoren: kunnen de berichten i.v.m. ongevallen en gordels in een apart topic geplaatst worden?

Geen specifieke uitleg voor, op de autosnelweg rij je gewoon harder en denk je sneller aan de veiligheid. Maar ik weet ook dat in het stad rapper een accident gebeurt en dat die even fataal kunnen zijn...eigenlijk is het gewoon onnozel  ;). Maar goed sinds ik met de golf rondrij draag ik m'n gordel dus altijd en als ik bij iemand anders instap gebruik ik de gordel ook automatisch.

Martin

Als ik naar het winkelcentrum ga, wat 5 minuten rijden is doe ik de gordel om.
Maar ik val in herhaling omdat ik ze altijd draag. En wat andere Forumers hier melden,
ik rij niet weg voordat iedereen in mijn wagen zijn riemen omheeft.
Twee pilsjes kan nog, dan ga ik in de stad nog wel rijden, niet op de snelweg.
Dan neem ik fris. Ik ben nog nooit aangehouden om te blazen en ik heb al meer dan 30 jaar mijn rijbewijs.
En dat wil graag zo houden. Niet te hard rijden en de kans is klein dat het gebeurt.

Jasper

Dat is in België dan toch wel wat anders dan in Nederland als ik dat zo hoor. Hier zijn er in de weekends regelmatig controles waarbij iedereen moet stoppen om te blazen. Niet in het midden van de austostrade natuurlijk. :P

dj Peter

Citaat van: Jasper op 14 augustus 2006 - 22:10:28
Dat is in België dan toch wel wat anders dan in Nederland als ik dat zo hoor. Hier zijn er in de weekends regelmatig controles waarbij iedereen moet stoppen om te blazen. Niet in het midden van de austostrade natuurlijk. :P
Da's maar goed ook, en eigenlijk zou tegelijk op druggebruik moeten gecontroleerd worden en dan heb ik het niet over een jointje roken maar over partydrugs als XTC.

Doefie

Het domme is natuurlijk wel zo dat je positief kan blazen ook als je zat bent, namelijk eten. De ex van mijn zus had drie pinten op, bacardi cola en nog iets van sterke drank, was net een hamburger aan 't eten als hij werd tegengehouden om te blazen. Natuurlijk blaas je positief met zo'n aantal alcohol op, maar toch blies hij negatief door de hamburger. Dus ja...

Citaat van: SaffierFM op 14 augustus 2006 - 22:41:28
Citaat van: Jasper op 14 augustus 2006 - 22:10:28
Dat is in België dan toch wel wat anders dan in Nederland als ik dat zo hoor. Hier zijn er in de weekends regelmatig controles waarbij iedereen moet stoppen om te blazen. Niet in het midden van de austostrade natuurlijk. :P
Da's maar goed ook, en eigenlijk zou tegelijk op druggebruik moeten gecontroleerd worden en dan heb ik het niet over een jointje roken maar over partydrugs als XTC.

Doen ze ook wel steekproefgewijs aan dancings en uitgaansbuurten.

Ferrari 2010

Citaat van: SaffierFM op 14 augustus 2006 - 22:41:28
Citaat van: Jasper op 14 augustus 2006 - 22:10:28
Dat is in België dan toch wel wat anders dan in Nederland als ik dat zo hoor. Hier zijn er in de weekends regelmatig controles waarbij iedereen moet stoppen om te blazen. Niet in het midden van de austostrade natuurlijk. :P
Da's maar goed ook, en eigenlijk zou tegelijk op druggebruik moeten gecontroleerd worden en dan heb ik het niet over een jointje roken maar over partydrugs als XTC.
Dat doen ze ook hoor, ik ben enkele maanden geleden eens op één avond 4 controles tegengekomen op nog geen uurtje rijden. Ik was gaan squashen, eerst een controle an het dennenhof, we mpoesten niet stoppen, er zat wel een drugshond achterin een auto, ze hieden dus waarschijnlijk enkel de jongeren tegen. Aan de afrit in ekeren nogmaals, eveneens met drugshond, zelfde senario. Dan et het terugkomen aan de afrit in Sint-Job, daar heb ik het niet helemaal bekeken, maar daar stonden ook een aantal wagens klaar. En dan enkele kilometers verder op bij ons aan de beukendreef, daar waren ze nog aan het opstellen.

Maar het zijn domme kerels, ipv ineens hun conroles aan the-site te zetten, dan pakken ze ze met hopen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

Citaat van: Schumi 2006 op 15 augustus 2006 - 09:31:58
Citaat van: SaffierFM op 14 augustus 2006 - 22:41:28
Citaat van: Jasper op 14 augustus 2006 - 22:10:28
Dat is in België dan toch wel wat anders dan in Nederland als ik dat zo hoor. Hier zijn er in de weekends regelmatig controles waarbij iedereen moet stoppen om te blazen. Niet in het midden van de austostrade natuurlijk. :P
Da's maar goed ook, en eigenlijk zou tegelijk op druggebruik moeten gecontroleerd worden en dan heb ik het niet over een jointje roken maar over partydrugs als XTC.
Dat doen ze ook hoor, ik ben enkele maanden geleden eens op één avond 4 controles tegengekomen op nog geen uurtje rijden. Ik was gaan squashen, eerst een controle an het dennenhof, we mpoesten niet stoppen, er zat wel een drugshond achterin een auto, ze hieden dus waarschijnlijk enkel de jongeren tegen. Aan de afrit in ekeren nogmaals, eveneens met drugshond, zelfde senario. Dan et het terugkomen aan de afrit in Sint-Job, daar heb ik het niet helemaal bekeken, maar daar stonden ook een aantal wagens klaar. En dan enkele kilometers verder op bij ons aan de beukendreef, daar waren ze nog aan het opstellen.

Maar het zijn domme kerels, ipv ineens hun conroles aan the-site te zetten, dan pakken ze ze met hopen...
...hollanders.

Ferrari 2010

Aja, vanwaar komt het meeste drugsvolk in Wuustwezel vandaan? Holland natuurlijk... Maar er zijn evengoed belgen bij hoor, er zaten meer dan alleen maar hollanders in the-site ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Ik zag een paar weken geleden een test op TV met blaastesten bij een persoon.
De man kan zonder drank normaal leven. Hij moest toen 3 rumbonen eten. (Chocolade gevuld met rum) Je stopt ze in een holle kies. Zo klein zijn ze.
Toen moest hij blazen.
Een week later en helemaal nuchter moest hij twee glazen rode wijn drinken en ook weer blazen.
De uitslag zal ik niet zeggen want die is dus echt belachelijk.
Je mag wel raden natuurlijk. Nog nooit meegemaakt.