Compleet onzinnige topic.

Gestart door Alan Blues, 19 juni 2004 - 04:49:57

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 13 augustus 2006 - 12:31:06
Citaat van: Jasper op 12 augustus 2006 - 19:30:44
Inderdaad geen compassie met de bestuurder van die andere wagen. Blij dat je nog in orde bent. ;)
Helemaal mee eens, zo'n dingen horen niet. Gelukkig dat de bestuurder bij Daan nog heeft kunnen uitwijken, anders had het waarschijnlijk  veel erger afgelopen. Met honderd frontaal op iemand die 50 rijdt, das eigenlijk een klap van 150 km/h, kvraag me af of er dan nog veel overblijft :-\

Niet veel meer ... en reden maar 20-25 meer :) Maar 't is wel zo, had 'm frontaal tegen ons gevlogen konden we naar zijn begrafenis en lagen wij op Intensieve Zorgen. Mja, ik heb gelukkig de reflex nog gehad van ineen te bukken en mijn armen rond mijn hoofd te slagen, wat al veel van de klap heeft opgevangen (had wel mijn gordel aan voor alle duidelijkheid ;) ). Mijn chauffeur niet en die loopt nu rond met een gekneusde neus.

razzle_dazzle

Beter een gekneusde neus dan een geneusde kneus zeg ik altijd...

Jasper

Ja, ik zei het gisteren ook nog tegen m'n broer. Broer, zei ik, het is beter om op je duim te fluiten dan om op je fluit te duimen.

Martin

Ik stap niet in een auto waarvan de bestuurder geen gordel omheeft.
Ik snap zoiezo al niet dat mensen hem niet dragen. Het is verplicht dus draag 'm.
Het eerste wat ik doe als ik mijn mijn auto stap is mijn gordel omdoen.
Stap ik achter in een taxi, eerst de gordel omdoen. Als de chauffeur hem niet draagt stap ik uit.
Het zal wel een gewoonte zijn maar zonder gordel rij ik niet meer sinds jaar en dag.
In mijn eerste auto, een Simca 1000 Ralley heb ik heupgordels gemonteerd.
Dus rij ik al meer dan dan 30 jaar met een gordel. Gelukkig heb ik er nog nooit profijt van gehad.
En dat wil nog graag 30 jaar zo houden.

Dat brengt me op de volgende vraag. Over 30 jaar ben 81. Mag ik dan nog rijden?
Je leest wel eens de gekste verhalen over bejaarden en hun voertuig.
Spookrijden, verdwalen enz. etc.

Doefie

Blijkt nu wel dat de bestuurder zijn gordel wel droeg. Is intussen uit Intensieve gehaald. Mijn medepassagier heeft ne wiplash en zo een nekband voor vijf dagen, ikzelf een schijf tussen twee wervels verschoven... Gelukkig dat maar zou een mens zo denken :)

Nu ja, ik rij ook nooit met zatte mensen mee en doe altijd mijn gordel om :) Heeft al heel veel gedaan eergisteren.

Martin

Doef, ik ben blij dat je nog berichten kan plaatsen. Wees maar blij dat het geen head on was.
Zat er een airbag in de auto? Ook aan de rechterkant?

Doefie

Citaat van: Martin op 13 augustus 2006 - 23:59:19
Doef, ik ben blij dat je nog berichten kan plaatsen. Wees maar blij dat het geen head on was.
Zat er een airbag in de auto? Ook aan de rechterkant?

Aan beide kanten airbag. Vooraan toch.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Martin op 13 augustus 2006 - 23:30:58
Ik stap niet in een auto waarvan de bestuurder geen gordel omheeft.
Ik snap zoiezo al niet dat mensen hem niet dragen. Het is verplicht dus draag 'm.
Het eerste wat ik doe als ik mijn mijn auto stap is mijn gordel omdoen.
Stap ik achter in een taxi, eerst de gordel omdoen. Als de chauffeur hem niet draagt stap ik uit.
Het zal wel een gewoonte zijn maar zonder gordel rij ik niet meer sinds jaar en dag.
In mijn eerste auto, een Simca 1000 Ralley heb ik heupgordels gemonteerd.
Dus rij ik al meer dan dan 30 jaar met een gordel. Gelukkig heb ik er nog nooit profijt van gehad.
En dat wil nog graag 30 jaar zo houden.

Dat brengt me op de volgende vraag. Over 30 jaar ben 81. Mag ik dan nog rijden?
Je leest wel eens de gekste verhalen over bejaarden en hun voertuig.
Spookrijden, verdwalen enz. etc.

Zelf heb ik geen rijbewijs, maar ik heb al meermaals meegereden met mensen die te veel hebben gedronken dan wettelijk toegelaten, ik doe amper men gordel aan, zeker achteraan laat ik hem meestal hangen waar ie hangt.

Over oude vandagen in de wagen kan ik duidelijk zijn, If you can't stand the heat, get out if the kitchen.
Tegen 70 over de autostrade is gevaarlijker dan 150.

Mensen die de 70 gepasseerd zijn en met de wagen rijden op medische controle sturen, en een  bijscholing van het rijbewijs om de tien jaar.

McChouffe

Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 10:09:51
en een  bijscholing van het rijbewijs om de tien jaar.

Dat mogen ze van mij voor iedereen invoeren, er rijden teveel zotten rond.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Juan

#2304
Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 10:09:51
Citaat van: Martin op 13 augustus 2006 - 23:30:58
Ik stap niet in een auto waarvan de bestuurder geen gordel omheeft.
Ik snap zoiezo al niet dat mensen hem niet dragen. Het is verplicht dus draag 'm.
Het eerste wat ik doe als ik mijn mijn auto stap is mijn gordel omdoen.
Stap ik achter in een taxi, eerst de gordel omdoen. Als de chauffeur hem niet draagt stap ik uit.
Het zal wel een gewoonte zijn maar zonder gordel rij ik niet meer sinds jaar en dag.
In mijn eerste auto, een Simca 1000 Ralley heb ik heupgordels gemonteerd.
Dus rij ik al meer dan dan 30 jaar met een gordel. Gelukkig heb ik er nog nooit profijt van gehad.
En dat wil nog graag 30 jaar zo houden.

Dat brengt me op de volgende vraag. Over 30 jaar ben 81. Mag ik dan nog rijden?
Je leest wel eens de gekste verhalen over bejaarden en hun voertuig.
Spookrijden, verdwalen enz. etc.

Zelf heb ik geen rijbewijs, maar ik heb al meermaals meegereden met mensen die te veel hebben gedronken dan wettelijk toegelaten, ik doe amper men gordel aan, zeker achteraan laat ik hem meestal hangen waar ie hangt.

Over oude vandagen in de wagen kan ik duidelijk zijn, If you can't stand the heat, get out if the kitchen.
Tegen 70 over de autostrade is gevaarlijker dan 150.

Mensen die de 70 gepasseerd zijn en met de wagen rijden op medische controle sturen, en een  bijscholing van het rijbewijs om de tien jaar.
Het eerste wat ik in de auto doe is mijn gordel omdoen, zelfs vooraleer ik de wagen start. Waarom zou hij er anders hangen? Dinsdag naar een cursus defensief rijden geweest en daar werd verteld dat vanaf 10km/u je armen het niet meer kunnen houden als je een frontale botsing hebt. Misschien is dit iets overdreven, maar ik wil de gevolgen niet zien als je tegen 50, 70 of hoger ergens oprijdt.

Jij doet dus amper geen gordel aan en ZEKER geen achteraan? Denk eens aan de veiligheid van de mensen die voorin zitten. Als je ergens frontaal oprijdt. Hoeveel denk je dat je gewicht is op dat moment? Denk je dat de zitplaats van diegene die voor je zit zo'n gewicht kan houden? Om nog maar te zwijgen waar jij heen zou vliegen.

Wel, ik ben blij dat dergelijke cursussen waarschijnlijk verplicht worden wanneer je je rijbewijs haalt. Dit zal niet bij iedereen doordringen, maar velen (wie voordien geen gordel drogen) zullen zo'n cursus dankbaar zijn als ze hun gordel aanhebben en in een ernstig ongeval verzeild geraken...

En dan nog even over die bejaarden. Sommigen blijven inderdaad beter achter het stuur vandaan. Maar ik ben van mening dat die bijscholing niet alleen voor bejaarden moet gelden. Er zijn nog veel meer zotten op de baan die dat kunnen gebruiken...
Juan

Jasper

Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 10:09:51
Zelf heb ik geen rijbewijs, maar ik heb al meermaals meegereden met mensen die te veel hebben gedronken dan wettelijk toegelaten, ik doe amper men gordel aan, zeker achteraan laat ik hem meestal hangen waar ie hangt.

Mijn pa had ooit eens een passagier die weigerde haar gordel aan te doen. Hij heeft toen een mega-braketest gedaan in het midden van de autostrade. Punt duidelijk gemaakt.

Er was, voor alle duidelijkheid, wel geen volk op de baan toen.

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 10:09:51
Zelf heb ik geen rijbewijs, maar ik heb al meermaals meegereden met mensen die te veel hebben gedronken dan wettelijk toegelaten, ik doe amper men gordel aan, zeker achteraan laat ik hem meestal hangen waar ie hangt.

Over oude vandagen in de wagen kan ik duidelijk zijn, If you can't stand the heat, get out if the kitchen.
Tegen 70 over de autostrade is gevaarlijker dan 150.

Mensen die de 70 gepasseerd zijn en met de wagen rijden op medische controle sturen, en een  bijscholing van het rijbewijs om de tien jaar.

Ooit al is een frontale botsing meegemaakt ? Aan u wil 'k zeker nooit tegenkomen op de baan als je zo denkt, heeft totaal niks te maken met "If you can't stand the heat, get out if the kitchen". Als je zo denkt zoek je het gewoon. Men moet zich gewoon aan de snelheid houden. Akkoord dat 70 op de autosnelweg gevaarlijk is, maar dat is 150 even goed. Stel dat je een minder goede chauffeur tegenkomt, die verandert naar jou rijvak en je merkt het te laat aan 150/uur. Wie denk je dat het ergste aan toe gaat zijn ? En zeker als je geen gordel draagt. Met veel geluk wordt ge om te beginnen al niet weggeslingert uit de wagen (beeld u is in wat dat geeft als je 150 rijdt en uit de wagen wordt gesmeten), en als je met je hoofd tegen de ruit vliegt kan het u schedel breken. Het eerste wat ik eis als ik in een auto zit is dat iedereen zijn gordel aan heeft op een degelijke manier. Het kan u ook verwonden maar die verwondingen zijn dan al véél minder erg dan als je geen draagt. En zoals Juan al zei, achteraan is dikwijls even erg of misschien zelfs erger. De zogenaamde G-krachten (die iedereen hier wel kent) zijn inmens groot bij een accident, en een gordel kan wel degelijk u leven redden. Een suikerklontje dat achteraan ligt kan bij een frontale botsing al het effect van een kogel hebben, wat wil je dan bij de massa van een mens krijgen ?

McChouffe

Alle pogingen ten spijt, maar het lijkt me niet dat The REAL Freak zijn gedrag zal veranderen. Iedereen kent de gevaren als hij in een auto stapt, wie de gordel niet draagt moet zelf maar de consequenties aanvaarden. Bij mij komt er niemand in de auto die geen gordel draagt. Wat iemand anders in zijn auto toelaat is zijn zaak.

Terug on topic...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

On-topic, bestaat dat dan in een topic als deze?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Doefie op 14 augustus 2006 - 12:35:43
Citaat van: The REAL Freak op 14 augustus 2006 - 10:09:51
Zelf heb ik geen rijbewijs, maar ik heb al meermaals meegereden met mensen die te veel hebben gedronken dan wettelijk toegelaten, ik doe amper men gordel aan, zeker achteraan laat ik hem meestal hangen waar ie hangt.

Over oude vandagen in de wagen kan ik duidelijk zijn, If you can't stand the heat, get out if the kitchen.
Tegen 70 over de autostrade is gevaarlijker dan 150.

Mensen die de 70 gepasseerd zijn en met de wagen rijden op medische controle sturen, en een  bijscholing van het rijbewijs om de tien jaar.

Ooit al is een frontale botsing meegemaakt ? Aan u wil 'k zeker nooit tegenkomen op de baan als je zo denkt, heeft totaal niks te maken met "If you can't stand the heat, get out if the kitchen". Als je zo denkt zoek je het gewoon. Men moet zich gewoon aan de snelheid houden. Akkoord dat 70 op de autosnelweg gevaarlijk is, maar dat is 150 even goed. Stel dat je een minder goede chauffeur tegenkomt, die verandert naar jou rijvak en je merkt het te laat aan 150/uur. Wie denk je dat het ergste aan toe gaat zijn ? En zeker als je geen gordel draagt. Met veel geluk wordt ge om te beginnen al niet weggeslingert uit de wagen (beeld u is in wat dat geeft als je 150 rijdt en uit de wagen wordt gesmeten), en als je met je hoofd tegen de ruit vliegt kan het u schedel breken. Het eerste wat ik eis als ik in een auto zit is dat iedereen zijn gordel aan heeft op een degelijke manier. Het kan u ook verwonden maar die verwondingen zijn dan al véél minder erg dan als je geen draagt. En zoals Juan al zei, achteraan is dikwijls even erg of misschien zelfs erger. De zogenaamde G-krachten (die iedereen hier wel kent) zijn inmens groot bij een accident, en een gordel kan wel degelijk u leven redden. Een suikerklontje dat achteraan ligt kan bij een frontale botsing al het effect van een kogel hebben, wat wil je dan bij de massa van een mens krijgen ?

Ik duid er op dat vele oudere automobilisten te traag rijden, en het feit dat ik als passagier meestal de gordel vergeet is geen gevaar voor andere automobilisten.

Ik ga ook nooit beweren dat ik niet zal rijden als ik een pint te veel heb gedronken, hangt ervan waar ik ben en hoeveel ik gedronken heb.

Ik ben al een aantal keer betrokken geweest bij een ongeval als passagier en als ambulancier die mensen mag vervoeren uit een accident. Wist je trouwens dat het dragen van een gordel voor ambulanciers niet verplicht is.