Compleet onzinnige topic.

Gestart door Alan Blues, 19 juni 2004 - 04:49:57

« vorige - volgende »

razzle_dazzle


Jasper

Wie weet... Als ik nu gewoon de hele boel sluit. :P

Nee, grapje, kan ik niet.

Ferrari 2010

Dan ben ik er nog net ingeraakt  :D

Citaat van: Razzle_dazzle op 02 augustus 2005 - 13:58:47
Volgens mij zijn dat braambessen in de plaats van pruimen :D...
Veel groter zal het niet zijn hoor. Ik zei toch, het zijn kleine pruimpjes. Maar jouw berekening kan niet kloppen denk ik. Neem nu een pruim met diameter 2, hoewel, wacht ff, kzal het direct gaan meten.
kben terug. Twas inderdaad wel wat klein, het is ongeveer 2,5cm diameter. En ik neem de formule voor een vierkantige pruim, aangezien er veel lucht tussenzit in die bak hé.
Dus Vbak=14130cm³
Vpruim+lucht is dan iets tussen de vierkant (15,625cm³) en de bol (8.177cm2) (want die schuiven wel wat tussen elkaar maar niet alle lucht word opgevuld) dus nemen we iets van een 12cm³/pruim
14130cm³/12cm³=1175 pruimen. In die ene bak alleen al, reken daarbij nog eens bijna zoveel, dat we tevoren al hebben geplukt om langer te bewaren (kelder) en die we nadien nog hebben geplukt en die die zijn blijven hangen/gepikt door de vogels. Sja, dan zitten we aan ruim 2000 pruimen

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2005 - 13:54:39
Het volume van 1 pruimpje is al 4/3*pi*0.75²=2.356...cm³ maar als je een diameter van 1.5cm hebt is het natuurlijk duidelijk dat één pruim 1.5³cm³=3.375cm³ inneemt. En anderhalve centimeter voor een pruim, weet je wel hoe klein dat is? Ik neem aan dat dat een klein beetje overdreven is. ;)
Wat jij zegt is raar hoor. jij hebt een pruim, en dan nog eens maal de diameter van die rpuim in het kwadraat. Waarom is dat goed?  :-\
volume bol=4/3*3.14(pi dus)*r³ hé

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik zat met het eerste verkeerd, ik nam 4/3*pi*r² i.p.v. r³. ;) Dat tweede klopt toch, 1 pruim neemt het volume van de kubus met zijde=diameter van de pruim in, met de lucht errond erbij gerekend hé.

Zeg maar 2.5cm zijn nog altijd erg kleine pruimen hoor. Kleine pruimen hebben bij mij een diameter van net geen 5cm of zo, grote pruimen net geen 10cm.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2005 - 14:57:13
Ik zat met het eerste verkeerd, ik nam 4/3*pi*r² i.p.v. r³. ;) Dat tweede klopt toch, 1 pruim neemt het volume van de kubus met zijde=diameter van de pruim in, met de lucht errond erbij gerekend hé.

Zeg maar 2.5cm zijn nog altijd erg kleine pruimen hoor. Kleine pruimen hebben bij mij een diameter van net geen 5cm of zo, grote pruimen net geen 10cm.
10cm, amai men botte, 5cm zijn de grote soort bij mij. Maar het is een echt kleine soort, zo zien ook niet paars zoals andere pruimen, ze zien in het begin gron, worden dan geel->oranje->rood->rot.

Hier een foto ervan:



Die laatste foto lijken ze groot, maar is van dichtbij getrokken vermoed ik.

Deze geeft een goed beeld denk ik, je mag je natuurlijk die kom weer niet reuzegroot gaan voorstellen natuurlijk:
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Ben terug van zee, ben ik nog welkom? :D

Ferrari 2010

*peeeeeeeeuuuuuuuuuuut*
Voor mij ben je welkom zolang je niets doet wat lastig is in mijn ogen. Maar wat de admins en de moderators er van vinden dat je ons zomaar een week-end in de steek laat weet ik niet. :) Ik zou maar niet te hard uitkramen dat jij zonder hen op vakabtie bent geweest!! ;) :) :) :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Razzle_dazzle op 08 augustus 2005 - 17:01:31
Ben terug van zee, ben ik nog welkom? :D
Wat denk je wel? Dat het hier verdorie een café is waar je zo kan binnen- en buitenlopen? Wat heb je daarvan te zeggen jongeheer? Er zomaar tussenuitknijpen en dan gewoon terug komen en er nog vanuit gaan dat je nog welkom bent?

OF:
Nope, nooit welkom geweest. ;)

razzle_dazzle

Mooi zo, ik dacht al dat de mensen hier begonnen te mogen  ;).

Supermariobros

Zonet mijn 4000e compleet onzinnig bericht gepost  :D :D :D

Ferrari 2010

To be proud about! Ik zit al aan mijn 3597ste onzinnige bericht
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Dit is zowat mijn honderdste onzinnige bericht denk ik. 8) 8) 8)

Ferrari 2010

je vergeet er 7360 vrees ik, of denk je echt dat je zinnige praat verkooppt?  :) ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Proficiat Schumi 2005, ge zijt net de top-10 binnengekomen ;)
Ik heb er al 5607 :)
Ik vrees dat als Eric niet snel gaat posten dat Jasper hem inhaalt... (allee Jasper, nog 1300 te gaan)

Ferrari 2010

#1049
Citaat van: Schumi 2005 op 03 mei 2005 - 20:16:19
BERICHT 2300
ondertussen zitek aan bericht 4100 , de 500 die er bij de overschakeling een paar jaar terug zijn afgevallen bijgeteld.
Dat zijn 1800 berihten op 3 maanden tijd, dat maakt een gemiddelde van 30 onzinnige berichten per dag. Als ik niet in het begin niet heel actief had geweest en een tijd niet actief had geweest dan zat ik nu al aan de 20000 berichten  ;D De vreemd-nieuws berichten en de topics zoals woordassociatie e.d. zijn daar de oorzaak van.

Ik ben inderdaad net de top-10 geënterd, heb de forumpaus eruitgekickt.  :P Volgend "doelwit" is Scuderia ferrari en al de rest in de top-10, uitgezonderd dan Supermariobros. Heb zijn en mijn vooruitgang eens bijgehouden, en die is quasi gelijk  :( ;) ;D ;D ;D

Bedankt voor de felicitaties.

Wat opvalt: ik ben bijna het meest online, op Supermariobros, die bijna niets anders te doen heeft, en Ramses, webmaster zoals iedereen wel weet, na.

Maar er beginnen veel vrouwen bij te komen. In het begin bedroeg de man-vrouw verhouding 15:1, nu nog "slechts" 9.3:1   ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.