Beste voetballer

Gestart door Doefie, 08 juni 2004 - 21:22:01

« vorige - volgende »

Racegirl

Citaat van: IVY440Het gaat in voetbal niet om wie goed speelt, maar wie er het meeste goals maakt. Degene met de meeste goals wint en krijgt daar punten voor.  :wink:

Die tragik des Fussballs ist das schönheit nicht immer erfolgreich ist  :wink:  (amai dat Duits zit ver weg, is ook al 3 jaar geleden...)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Alan Blues

Citaat van: Racegirl
Citaat van: IVY440Het gaat in voetbal niet om wie goed speelt, maar wie er het meeste goals maakt. Degene met de meeste goals wint en krijgt daar punten voor.  :wink:

Die tragik des Fussballs ist das schönheit nicht immer erfolgreich ist  :wink:  (amai dat Duits zit ver weg, is ook al 3 jaar geleden...)

:lol:  :lol:  :lol:

Raikkonen MASTER

Het maakt niet uit hoeveel doelpunten je maakt.
Kijk naar Spanje...
Raul beleeft een barslecht seizoen bij Real, en Mista wordt hierdoor thuisgelaten. Mista werd 2de topschutter in Spanje, na Ronaldo...

Pauleta speelt in de spits bij Portugal, hij kan niet scoren. Toch speelt Nuno Gomes niet, die toch een absolute meerwaarde betekent.

Van Der Vaart speelt niet, Seedorf speelt wel, ook na een barslecht seizoen van hem bij Milan.
Seedorf heeft heel het seizoen ondermaats gespeeld...

Trezeguet is nooit een echte goalgetter geweest. Waarom hem opstellen in plaats van Saha? --> Omdat hij een goede vriend is van Henry.

Waarom Owen in de ploeg als Vasell en Heskey wendbaarder zijn dan hem? Wederom omdat hij het ster-allure heeft...

Waarom geen Mendieta bij Spanje? Hij heeft het verkorven toen hij naar Middlesbrough vertrok. Waarom geen Javi Moreno bij Spanje?

Iedereen praat over Zidane alsof hij een god is.
Iedereen praat over Totti dat hij een god is.
Wat mij betreft zijn ze dit absoluut niet. Zowel Zidane als Totti kunnen hun frustraties bij een verlies niet te baas. Kijk naar de overtreding van Totti tegen Denemarken. Kijk naar de doodstrap van Zidane op zijn eigen WK in Frankrijk, denk de match tegen Nigeria ofzo. Iemand tackelt hem en hij draait zich zodanig dat hij met zijn voet beenhard op de binnenkant van de dij terechtkomt van een Nigeriaan.
Dit is smerig spelen. Ze schitteren een paar matchen per seizoen maar daar blijft het bij.

De vrije trap van Zidane kon David James zelf trappen.
Hij is goed gekruld om de muur, maar dit kan iedereen die op zo'n niveau voetbal speelt. Ik heb geen Zidane gezien tegen Griekenland... Grote leider van Frankrijk is hij.

Zidane stopt heel waarschijnlijk bij de Nationale Ploeg. Ook Thuram, Barthez, Desailly en Lizarazu stoppen.
Frankrijk is verloren. Geremi is niet goed genoeg en Makelele is te defensief ingesteld.

De enige ploeg waar ik echt oog voor heb gehad is Zweden. Zij hebben sober en goed gespeeld zonder ster-allures. Het is samen met Tsjechië misschien de ploeg die evengoed is als de Europese top, maar het zijn allemaal spelers die met beide voeten op de grond blijven.

Duitsland, Italië, Spanje, het zijn allemaal landen die tevéél talent hebben en waar het te snel naar hun kopje stijgt.
Ik zou zeggen, laat Totti, Cassano, Di Vaio en dergelijke consoorten thuis.
Met Del Piero, Vieri heb je genoeg. Zet hierachter een speler als Ambrosini en het kan niet stuk....


Conclusie:
Zoals altijd is teveel uitgegaan van de marktwaarde van de spelers onderling. Daarom komen er in teams discussies over wie wel en niet mag spelen. Dit wordt verkeerd behandeld en de ploeg verliest.
Portugal zal het EK niet winnen. Daarvoor hebben ook zij teveel de marktwaarde laten spreken.

Zoals Pavel Nedved van Tsjechië moeten er meer voetballers zijn. Hij haat ster-allures, hij is een sobere en nuchtere kerel en hij geniet nog van het voetballen.

Nog even een voorbeeld van de frustraties bij voetballers -->
Je moet bij elke match van Gert Verheyen eens kijken hoeveel maal hij een elleboogstoot toedient in een rechtstreeks duel. Bij kopduels doet hij het enorm veel. Dit is geen voetbal... Hij had vroeger mijn respect, nu is hij voor mij niet meer dan een gefrustreerde voetballer die volgend seizoen volgens mij nog nauwelijks aan de bak zal komen.