Beste voetballer

Gestart door Doefie, 08 juni 2004 - 21:22:01

« vorige - volgende »

FerrariMan

Sterk van Zidane, ze beginnen Euro 2004 zoals ze Euro 2000 hebben afgerond!

Raikkonen MASTER

Ga ik niet mee akkoord.
Zinedine Zidane en Frankrijk hebben enorm veel geluk gehad.
Engeland speelde tactisch een héél sterke match en Frankrijk was onmondig.
Door 2 fouten (door de smaak van de overwinning) bracht Zidane Frankrijk langszij en erover.
Zidane deed het goed, maar de Engelsen hadden de hele match onder controle. Geen 1 gevaarlijk standje voor de goal, laat ons zeggen, je kon ze op 1 hand tellen.
De Fransen hadden het heel moeilijk op de flanken en achterin waren ze erg onzeker.
Lizarazu moest teveel belopen terwijl Henry daar moest staan op links.

Frankrijk heeft teleurgesteld, tegen Duitsland, Spanje of Tsjechië zouden ze volgens mij niet kunnen winnen.

Engeland heeft het laten liggen, en dat was niet de verdienste van Frankrijk, wel de enige zwakte van Engeland.

Raikkonen MASTER

Pele en Maradona waren beiden aan drugs, cocaine en andere verdovende middelen.

Iedereen vergeet Puskas, Di Stefano en dergelijke...
Dat voor de oudere tijden.

Voor nu, het heden denk ik vooral aan...
Juan Carlos Valéron. Hij is een sobere Zidane, maar evengoed als hem.
Zijn vrije trap misschien niet, maar even briljante passes en inzicht.




Roel

het ging niet over de prestatie van Frankrijk,  wel over die van ZIZOU.

Een wedstrijd lang geen oplossingen vinden, en dan twee klasseflitsen.  Voetbal zit zo in elkaar dat niet elke keer de beste ploeg wint, dat is het verrassende en mooie aan voetbal...

Daarom heeft God spelers als Zidane uitgevonden, om alles eventjes te laten keren, lekker flitsen, en voor sensatie te zorgen. De druk, moeilijkheidsgraad bij de vrije trap was ongelofelijk immens.

Ik heb het ook voor Valeron, maar die komt volgens mij niet tot aan de knieën van Zinedine Zidane. Onder meer al omdat die man nooit zo veel zal winnen als Zidane. En om zonder palmares tot de allergrootsten te worden gerekend, dan moet je toch bijzonder zijn.

(en over die wissels, had raikkonen master gelijk)
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Roelen dan twee klasseflitsen.

Een penalty kan je toch niet als een klasseflits beschouwen zeker. Gewoon domme fout van de Engelsen. Penalty was goed getrapt maar meer daarom nog geen flits waard ;)

1 flits van Barthez en 1 van Zidane ;)

razzle_dazzle

Zidane zijn vrije trap getuigde van pure wereldklasse, op dat moment, onder die omstandigheden een bal op zo een manier binnenpegelen. Gezien wat een curve die bal meekreeg en hoe die als het ware over de muur vloog en naar beneden de netten in duikte  :shock:.

Wat betreft Frankrijk: ze verdienden zeker niet te verliezen terwijl de Engelsen zeker niet verdienden te winnen. Engeland heeft tactisch erg sterk gespeeld maar is vanaf minuut 1 een 'cordon sanitaire' beginnen optrekken om de Franse aanvallen lam te leggen, ze hebben zelf geen enkel initiatief genomen om het heft in handen te nemen en dat hebben ze cash betaald. Al had het anders kunnen lopen als Beckham zijn penalty binnen had getrapt. Natuurlijk mag er ook gezegd worden dat de Fransen na de goal van de Engelsen onmondig en overhaast aan het aanvallen waren en zeker te weinig gebruik maakten van de flanken, vandaar dat Henry op een bep. moment naar daar afzakte. Een punt was zeker niet gestolen, drie misschien net iets teveel.

Roel

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Roelen dan twee klasseflitsen.

Een penalty kan je toch niet als een klasseflits beschouwen zeker. Gewoon domme fout van de Engelsen. Penalty was goed getrapt maar meer daarom nog geen flits waard ;)

1 flits van Barthez en 1 van Zidane ;)

En waarom die penalty niet als klasseflits beschouwen? Noem het dan een staaltje van zijn klasse.
Maar die bal kon niet meer in het zijnet geplaatst worden zoals Zizou dat deed. En dat onder zo'n druk, het is toch wel een klassseflits hoor, al denk ik wel dat ik weet wat je bedoelt...
God save Mclaren

eppie

Maar het zou binnenkant-paal moeten geweest zijn.

raikkonen18

ik vind larrson en henry de beste spelers van de wereld en na vanavond ook van nistelrooy :lol:

Roel

ik was Pavel Nedved vergeten!!!

Hij komt volgens mij na Zidane, en voor Totti, zeker na diens snertprestatie en arrogantie en dieprode fout zo laat in de wedstrijd!! en het kapsel, misschien moeten we miss totti zeggen vanaf nu?

En larson: zo'n zuiver kopbaldoelpunt heb ik nog nooit gezien: hoedje af!
God save Mclaren

razzle_dazzle

Ballack en Frings zijn ook twee spelers die je in het oog gaat moeten houden dit tornooi. Niet omwille van hun schone technische bagage of de franjes maar wel omdat ze gewoon zeeeer nuttig zijn, zeer sterk aan de bal, sterk in de duels, altijd aanspeelbaar, haast nooit balverlies en werklustig.

Raikkonen MASTER

De vrije trap van Zidane was niets aan.

Je ziet James duidelijk achter zijn muur staan, terwijl hij de kant naast de muur moet dekken... waar dient een muur anders voor  :roll:

Zelfs Barthez zou die vrije trap hebben gescoord.
Genoeg naar de paal mikken en het is binnen.
Op het beeld achter de goal zie je ook dat de bal niet in de buurt van de paal komt, hij zit er nog 1 dikke meter van af.
Kruising ook nergens...

Dus middelmatige trap, middelmatige match, middelmatige Zidane.


2 immense flaters van James...
Frankrijk speelt enorm slordig, geeft kansen weg waar er geen moeten zijn, soort unforced errors zoals bij tennis.
Goals van zowel Kroatië en Zwitserland waren individuele fouten.
Ook tegen Engeland, bij de kopbal van Lampard, wordt hij niet gedekt.

Frankrijk verdient het niet om in de 2de ronde te zitten.
Ik had liever Spanje gehad. Zij hebben voetbal laten zien, wat Frankrijk heeft laten zien grenst aan ondermaats, pover, gelukvoetbal met ziekenhuisballen.

Meer heb ik er niet over te zeggen, maar ik denk dat Griekenland voor een verrassing kan zorgen. Als de Fransen niet opletten hebben ze het aan hun been.

IVY440

Het gaat in voetbal niet om wie goed speelt, maar wie er het meeste goals maakt. Degene met de meeste goals wint en krijgt daar punten voor.  :wink:

razzle_dazzle

Die vrije trap van Zidane doe je toch onrecht aan hoor; de curve die hij aan die bal meegaf was toch mooi hoor en de manier waarop die bal schoon over het Engels muurtje dook ook. Akkoord zo zijn er al veel vrije trappen geweest maar een middelmatige trap zou ik het zeker niet noemen.

Frankrijk speelde inderdaad nog ondermaats en ze zullen zeker moeten oppassen voor de scherpe Griekse counters. Hun qualificatie vond ik niet onverdiend, Zwitserland en Kroatië deden het immers niet beter. Wat betreft Spanje: gaven het uit handen tegen de Grieken en weigerden een bleke Raul te wisselen.Portugal won van Spanje dus gaan Portugal en Griekenland verdiend door. :wink:

raikkonen18

ik vind van ooit mmm cruyf marradona ofzo en van basten.
en nu Larrson van nistelrooy robben