Beste voetballer

Gestart door Doefie, 08 juni 2004 - 21:22:01

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: Roel
Citaat van: FerrariMan
Citaat van: MikacouliBetste aller tijden waren toch Pélé en Maradonna.
De man van het moment is dus wel Zinedine Zidane.Ongetwijfelt.
Maar om Baggio op de eerste plaats te zetten vind ik toch een beetje overdreven vind ik. Een goeie speler, daar niet van, maar toch niet de beste naar mijn mening.

Naast Pelé en Maradona, wel wat overdreven, ik weet het, Italianen he :-)

Maar toch, Zidane is stelt voor mij niet zoveel voor. Hij is goed, maar soms te agressief, vaak rood, en vooral, weinig charisma  :lol:

je moet de rode kaarten en agressie van Zizou ook in zijn context zien hè. tien jaar geleden werd er niet zo hard gestampt, gektrokken, geduwd en gezegd als nu. als je ziet naar wat Zizou elke match te verduren krijgt is het logisch dat af en toe potje over kookt, ook maar een mens.

neem de wereldgoal van Maradonna (tegen engeland?) het hele halve veld op zn eentje en dan nog afmaken. laat iemand nu 1 man voorbij gaan, twee is al fantastisch maar bij de derde kunnen ze hem van het veld halen vanwege een toegebrachte blessure.

Qua uitstraling heeft Zidane wel wat minder dan andere voetbalgoden, 100% gelijk, maar in de F1 ken ik nog zo iemand, en die bekijkt men ook tot de beste ;-)

Euh...ge moest eens weten wat men in de jaren '60-'70 teverduren kreeg op een voetbalveld :shock:  Vervangingenwaren niet toegestaan, gele en rode kaarten kende men zo goed als niet. Hoe komt het denk je dat Pele een WK miste? Omdat men zo hard was doorgegaan dat hij letterlijk van het veld gedragen moest worden.

Zidane is voor mij ook niet veel. OK, hij kan mooie dingen, maar zo zijn er nog.

Roel

waarom denk je dat er in de jaren 60-70 amper sprake was van scheenbeschermers?

Kom niet af met het argument dat het pure commerce is, of dat voetballers slapper zijn geworden door de jaren heen. De sport is gewoon brutaler en vuiler geworden. kijk naar de discussies van de laatste jaren: wat met truitje trek en het geduw bij stilstaande fasen? wat met de tackle langs achter, daar hadden ze in de jaren 60-70 in deze mate nooit van gehoord.

tuurlijk zijn er mensen die nog van die trucjes kunnen zoals Zidane, maar je moet kijken naar het rendement. Neem Zidane uit een ploeg en het draait niet voor 100%. Hij heeft alles al gewonnen wat er te winnen valt en dat is heus geen toeval. Hij is de meest complete voetballer op dit moment. ik zou graag nog eens weten wie qua:

* techniek
* tactisch inzicht
* fysiek
* duelkracht
* scorend vermogen
* individuele actie

Op het niveau van Zizou komt?
En plus ik durf er voor wedden dat niemand zo hard kan zweten als hem  :lol:
God save Mclaren

Doefie

Citaat van: Roelwaarom denk je dat er in de jaren 60-70 amper sprake was van scheenbeschermers?

Kom niet af met het argument dat het pure commerce is, of dat voetballers slapper zijn geworden door de jaren heen. De sport is gewoon brutaler en vuiler geworden. kijk naar de discussies van de laatste jaren: wat met truitje trek en het geduw bij stilstaande fasen? wat met de tackle langs achter, daar hadden ze in de jaren 60-70 in deze mate nooit van gehoord.

Omdat men er niet op lette in de jaren '60-'70 !... Vroeger trapte men er maar op los, en toevallig raakte men een bal. Had men de speler mee, tja pech, dan was 't zo. Nu maakt men er één groot drama van, zoals met alles  :roll: Scheenbeenbeschermers zijn er niet gekomen omdat men het mooi vond of omdat men nu brutaler of vuiler speelt...

Citaat van: Roeltuurlijk zijn er mensen die nog van die trucjes kunnen zoals Zidane, maar je moet kijken naar het rendement. Neem Zidane uit een ploeg en het draait niet voor 100%. Hij heeft alles al gewonnen wat er te winnen valt en dat is heus geen toeval. Hij is de meest complete voetballer op dit moment.

Als ge het op Real Madrid hebt: die ploeg draait niet meer omdat er te veel bij spelen. 2/3 van die ploeg speelt voor hun eigen, niet voor het team. Hoe komt het anders dat ze van Valencia, Deportivo of weet ik veel wie verliezen? Die ploegen spelen samen, Madrid niet.

Citaat van: Roelik zou graag nog eens weten wie qua:

* techniek
* tactisch inzicht
* fysiek
* duelkracht
* scorend vermogen
* individuele actie

Op het niveau van Zizou komt?

Zo zijn er veel. En nee, Zidane is niet de enige :roll: Shevshenko heeft het, Inzaghi had dat, Baggiohad dat, ...

Roel

Citaat van: DoefieF1waarom denk je dat er in de jaren 60-70 amper sprake was van scheenbeschermers?

Omdat men er niet op lette in de jaren '60-'70 !... Vroeger trapte men er maar op los, en toevallig raakte men een bal. Had men de speler mee, tja pech, dan was 't zo. Nu maakt men er één groot drama van, zoals met alles  :roll: Scheenbeenbeschermers zijn er niet gekomen omdat men het mooi vond of omdat men nu brutaler of vuiler speelt....

Waarom zijn ze er dan wel? omdat ze er niet opletten, ok het waren voetballers ,maar ze waren niet zo dom eh! die scheenbeschermers zijn er omdat het nu meer nodig is en omdat er nu meer risico's zijn dan pakweg 20 jaar geleden.

Dan nooit beelden gezien van 'vroegere' voetbal? een kapbeweging en je was je man voorbij, tackelen langs achter gebeurde zelden, vliegende tackels à la Ivan de Sloovere gebeurde zelden, mensen met een mentaliteit a la Davids moesten nog uitgevonden worden. vroeger was het stapelvoetbal tot aan de vijande 16,dan een paar kapbewegingen of een een twee en naar goal trappen, vroeger was voetbal écht simpel. Althans zo leek het toen. Zo'n gespierde voetballers vroeger gezien als een Kompany, Dessailly, Colin Hendry? tegenwoordig moet je fysiek erg sterk zijn om mee te kunnen aan de top. het is ooit anders geweest.

Citaat van: DoefieF1

Als ge het op Real Madrid hebt: die ploeg draait niet meer omdat er te veel bij spelen. 2/3 van die ploeg speelt voor hun eigen, niet voor het team. Hoe komt het anders dat ze van Valencia, Deportivo of weet ik veel wie verliezen? Die ploegen spelen samen, Madrid niet.

Zo zijn er veel. En nee, Zidane is niet de enige :roll: Shevshenko heeft het, Inzaghi had dat, Baggiohad dat, ...

Ik had het nog niet eens op Real. Frankrijk vorig WK eerste ronden? Reken maar dat het minder presteren van Zizou OOK aan de basis vn de maleise bij Real ligt. En gelijk heb je als je zegt dat er ginder te veel vedetten zijn.

ik had het over complete voetballers:
Iedereen weet dat Inzaghi behalve een superneus voor goals (ook iets prachtig) NIETS anders heeft. geen duelkracht, geen supertechniek, geen individuele actie, alleen maar een wenerige zeiker (is heel subjectief maar toch, geen mooie voetballer)
Sjevsjenko koppelt explosieve kracht aan techniek en scorend vermogen, maar tactisch komt hij niet aan de helft van de capaciteiten van Zidane, KOMAAN?
Baggio duelkracht? fysiek sterk? een doorzetter eerste klas, spits buiten catgeorie, maar nogmaals :niet zo compleet als Zinedine. de goal in de finale tegen leverkusen (CL) de aanname in de laatste oefeninland tegen... ? uit de lucht op de buitenkant links aangenomen, nog eens links en uithalen rechts, ... de 'Zidane-beweging', waarom noemen ze die beweging zo denk je?

Meningen verschillen, maar je mag de feiten niet naast je leggen. en dit komt uit de iemands mond die ooit een bloesje met de naam van Baggio (danone juventus tijd) en zelfs een minipaardenstaardje had  (op 10-jarige leeftijd eh) :lol:  8)
God save Mclaren

Kevve

Er komen er een aantal in aanmerking, maar Zizou en Van Nistelrooy steken er toch bovenuit:
- Dragen hun ploeg
- Kunnen een match in hun eentje doen kantelen
- Zijn altijd daar in de beslissende momenten

Anonymous

Beste voetballer aller tijden is zonder twijfel diego. Op dit moment zal ik ze geven per positie, deze namen die ik hier schrijf komen in de toekomst zeker terug.
keeper:kalamby of zoiets(chelsea)
verdediger: Phillipe mexes
middenveld: darren fletcher
aanval:christiano ronaldo en adu 8)

Roel

Citaat van: AnonymousBeste voetballer aller tijden is zonder twijfel diego. Op dit moment zal ik ze geven per positie, deze namen die ik hier schrijf komen in de toekomst zeker terug.
keeper:kalamby of zoiets(chelsea)
verdediger: Phillipe mexes
middenveld: darren fletcher
aanval:christiano ronaldo en adu 8)

die keeper is trouwens een belg!
God save Mclaren

Jasper

Pelé allertijden, Zizou nu.

FerrariMan

Citaat van: Roel
* techniek
* tactisch inzicht
* fysiek
* duelkracht
* scorend vermogen
* individuele actie

Op het niveau van Zizou komt?
En plus ik durf er voor wedden dat niemand zo hard kan zweten als hem  :lol:

Francesco Totti

Racegirl

Citaat van: JasperPelé allertijden, Zizou nu.

idem dito
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Doefie

Citaat van: AnonymousOp dit moment zal ik ze geven per positie, deze namen die ik hier schrijf komen in de toekomst zeker terug.
keeper:kalamby of zoiets(chelsea)
verdediger: Phillipe mexes
middenveld: darren fletcher
aanval:christiano ronaldo en adu 8)

Als we per positie gaan zien:

keeper: Toldo (Inter) of Buffon (Juventus)
verdediger: Roberto Carlos (Real Madrid)
middenveld: Neil Lennon (Celtic Glasgow)
aanval: Andriy Shevshenko (AC Milan)

Eigen keuze, waarschijnlijk zijn er nog veel anderen...

Roel

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Roel
* techniek
* tactisch inzicht
* fysiek
* duelkracht
* scorend vermogen
* individuele actie

Op het niveau van Zizou komt?
En plus ik durf er voor wedden dat niemand zo hard kan zweten als hem  :lol:

Francesco Totti

Spijtig dat ik het moet toegeven, maar miss is Totti wel degene die Zizou het meest benaderd. Is aan een schitterend seizoen bezig en als hij nog een grote prijs of twee, drie haalt, komt hij volgens mij naast of over Zizou, hij heeft de leeftijd mee...
God save Mclaren

Scuderia Ferrari

Citaat van: AnonymousBeste voetballer aller tijden is zonder twijfel diego. Op dit moment zal ik ze geven per positie, deze namen die ik hier schrijf komen in de toekomst zeker terug.
keeper:kalamby of zoiets(chelsea)
verdediger: Phillipe mexes
middenveld: darren fletcher
aanval:christiano ronaldo en adu 8)
Vergeet niet dat Sneijder ook pas net 20 is ;)

razzle_dazzle

Totti komt idd zeer dicht in de buurt bij Zidane maar heeft de pech nog nooit een grote prijs te hebben gewonnen zoals het EK, Wk of de CL. Misschien dat er verandering in komt na dit EK.

Roel

NA Engeland- Frankrijk eens te meer:

ZINEDINE ZIDANE.

Volgens mij staat hij door die kllasseflitsen van gisteren minstens op het niveau van een pele, maradonna, cruyff (hoe schrijf je dat u ook alweer?).

Dat was adembenemend.
ook het verschil gezien tussen een topvoetballer (beckham en de beste van de wereld Zidane) Latt er geen discussie meer zijn: Zidane is en blijft de beste van het moment.
God save Mclaren