Aston Martin AMV8, maar waar?

Gestart door Martin, 27 mei 2004 - 21:24:27

« vorige - volgende »

Martin

Aston Martin is er nog altijd niet over uit, waar het de spiksplinternieuwe AMV8 gaat onthullen. De verantwoordelijken van de autofabrikant twijfelen tussen de tentoonstellingen van Genève in maart 2005 en Frankfurt in september van dat jaar. De meeste stemmen gaan op voor de Duitse autoshow, want in het hol van de leeuw.



De marketeers en sales-mensen kunnen zich vinden in de presentatie op de IAA in Frankfurt, al is het alleen om als Britse sportwagenbouwer de Duitse auto-industrie op eigen bodem de loef afsteken. Maar doordat de IAA laat in het jaar wordt gehouden, prefereert een deel van de verantwoordelijken toch voor de Zwitserse show. Vanuit commercieel-oogpunt bezien scheelt dat zes maanden. Eén van de betrokkenen benadrukt dat de lancering van de AMV8 niet afhangt van een tentoonstellingsdebuut. De beurs is een mooie gelegenheid om de bolide aan het grote publiek voor te stellen, is de mening.



Met de AMV8 betreedt Aston Martin een voor het merk nieuw marktsegment en gaat het de strijd aan met de Porsche 911 en Ferrari 360 Modena. De nieuwe bolide moet tevens voor een ruime verdubbeling van de productie zorgen met een gelimiteerde totaalcijfer van 5.000 Aston Martins. De AMV8, met V8-motor, ziet in ieder geval volgend jaar het levenslicht.

eppie

Ik vind hem echt héél mooi.Maar ja,kzal er maar van blijven dromen.

unknown

Ik heb een oplossing, dat ze in mijne hof doen. Ik vraag nie veel, enkel zo'n wagen in ruil. :D

Schumi nr1


Wutputt

Supergeile wagen :D

Naar wat ik vernomen heb gaat hij in productievorm DB8 heten en zullen er zowel een 'gewone' versie als een Vantage versie van op de markt gebracht worden.
Of die informatie correct is, daar durf ik mijn handen niet voor in het vuur steken. Want ik heb ook ooit gehoord dat ze hem DB5 zullen dopen
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

JVA



Aston Martin keert terug in de racerij met de nieuwe DB9. De naar DBR9 getransformeerde auto moet volgend jaar o.a. in de 24 uur van Le Mans starten.

De nieuwe GT-racer is gebaseerd op de productieversie van de DB9. De auto wordt geprepareerd bij de firma Prodrive uit het Britse Banbury. Prodrive is verantwoordelijk voor het ontwerp, ontwikkeling en management van het raceprogramma.
De eerste DBR9 wordt op dit moment geprepareerd en zal in 2005 deelnemen aan enkele internationale raceprogramma's, waaronder de 24 uur van Le Mans. Drie onafhankelijke teams zullen elk kunnen beschikken over twee auto's, waarbij ze volledige ondersteuning krijgen van de fabriek.
Ook zullen een gelimiteerd aantal DBR9's beschikbaar zijn voor een groep geselecteerde klanten. Deze straatauto's zullen dezelfde specificaties hebben als de race-versie.

:P [/url]

Eric

Dit weekend heb ik een DB7 gezien...machtig mooie wagen... 8)  :shock:

Jasper

Ik heb gisteren in Tisselt een Aston Martin op de baan gezien. Mijn grootouders wonen in de straat waar de hoofdverdeler van AM's in België gevestigd is. En wij rijden daar elke maand voorbij, hmmm! :)

JVA

Citaat van: JasperIk heb gisteren in Tisselt een Aston Martin op de baan gezien. Mijn grootouders wonen in de straat waar de hoofdverdeler van AM's in België gevestigd is. En wij rijden daar elke maand voorbij, hmmm! :)

Ik fiets daar een paar keer per week voorbij. Er staan altijd wel enkele leuke wagentjes.... 8)

Jasper

Citaat van: JVA
Citaat van: JasperIk heb gisteren in Tisselt een Aston Martin op de baan gezien. Mijn grootouders wonen in de straat waar de hoofdverdeler van AM's in België gevestigd is. En wij rijden daar elke maand voorbij, hmmm! :)

Ik fiets daar een paar keer per week voorbij. Er staan altijd wel enkele leuke wagentjes.... 8)
Brrr gelukzak. :)