Wat vinden jullie van euthanasie?

Gestart door Raikkonen MASTER, 15 mei 2004 - 20:30:34

« vorige - volgende »

Wat vinden jullie van euthanasie?

Moet kunnen, op elk moment !
11 (44%)
Mag niet, je mag niemand zijn leven ontnemen!
2 (8%)
Moet kunnen zoals het nu is!
12 (48%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 15 mei 2004 - 20:30:34

Ruud

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Ruud
Citaat van: FerrariManDat men gewoon iedere burger verplicht een formulier in te vullen, ondertekenen en af te geven waarop staat dat men in zulke situaties het recht heeft hem uit zijn lijden te verlossen.

Mocht je nu onverwacht zelf in die situatie geraken, dan heb je er tenminste zelf voor gekozen.

Als je onvrijwillig kiest voor je eigen dood heet dat moord geloof ik.

Maar hier in Nederland kun je iig al een verklaring afleggen bij de notaris waarin staat dat je in bepaalde situaties euthenasie wilt.

Moord?

Kiezen om te sterven noem ik het. Als het je eigen keuze is dan is het geen moord.

Zoek de betekenis van 'moord' maar eens op.

Dat weet ik heus wel. Maar lees je zin nog eens goed. In ieder geval: als je ook voor de optie 'ik wil blijven leven' kunt kiezen, is het best een aardig idee.

FerrariMan

Citaat van: Ruud
Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Ruud
Citaat van: FerrariManDat men gewoon iedere burger verplicht een formulier in te vullen, ondertekenen en af te geven waarop staat dat men in zulke situaties het recht heeft hem uit zijn lijden te verlossen.

Mocht je nu onverwacht zelf in die situatie geraken, dan heb je er tenminste zelf voor gekozen.

Als je onvrijwillig kiest voor je eigen dood heet dat moord geloof ik.

Maar hier in Nederland kun je iig al een verklaring afleggen bij de notaris waarin staat dat je in bepaalde situaties euthenasie wilt.

Moord?

Kiezen om te sterven noem ik het. Als het je eigen keuze is dan is het geen moord.

Zoek de betekenis van 'moord' maar eens op.

Dat weet ik heus wel. Maar lees je zin nog eens goed. In ieder geval: als je ook voor de optie 'ik wil blijven leven' kunt kiezen, is het best een aardig idee.

Een beetje wel ja  :oops: