Kameroen

Gestart door razzle_dazzle, 13 mei 2004 - 00:11:18

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Kameroen zal voortaan 2 keer nadenken voor het op de proppen komt met een vernieuwende voetbaluitrusting. De FIFA heeft zijn beroep immers verworpen.

IN maart verraste Kameroen op de Africa Cup door aan te treden met een voetbaluitrusting uit één stuk. De FIFA oordeelde dat die pakjes niet regelmentair waren en bestrafte het land.

Kameroen kreeg een boete van 200.000 Zwitserse frank (128.900 euro) en moet de voorronde voor het WK in Duitsland beginnen met een negatief puntental van min zes. Daarop ging Kameroen, tevergeefs dus, in beroep.


Die punten die worden afgehouden zijn er echt wel teveel aan :?

Jasper

Da moogt ge wel zeggen! Gewoon om zogezegde niet-reglementaire tenues aan te doen alstublieft zeg...

JVA

Kamerioen heeft eerst wel een waarschuwing gekregen en beloofde de truitjes niet meer te zullen dragen. Groot was dan ook de verwondering toen ze de volgende wedstrijd opnieuw met de truitjes speelden. De FIFA is er dus niet mals voor, maar regels zijn regels. Ook voor Kameroen. Ik denk niet dat ze het nog eens zullen doen.

eppie

Waarom mogen ze die truitjes niet gebruiken?Wat is er dan illigaal aan?Kunnen ze daar enig voordeel uithalen?

razzle_dazzle

Citaat van: eppieWaarom mogen ze die truitjes niet gebruiken?Wat is er dan illigaal aan?Kunnen ze daar enig voordeel uithalen?

Nee idd, ze zullen geen voordeel halen uit blousjes zonder mauwen of die uit 1 stuk bestaan. Een geldboete was dus meer dan voldoende geweest.
Ik herriner mij nog dat Mario Cippolini in de tour de France ook telkens tegendraads deed wat betreft kledij, keer op keer moest hij hiervoor een boete betalen maar men heeft hem nooit twee minuten later als de rest laten starten of zo  :roll:...om maar aan te tonen hoe belachelijk dit is   :)

Raikkonen MASTER

Citaat van: razzle_dazzle
Citaat van: eppieWaarom mogen ze die truitjes niet gebruiken?Wat is er dan illigaal aan?Kunnen ze daar enig voordeel uithalen?

Nee idd, ze zullen geen voordeel halen uit blousjes zonder mauwen of die uit 1 stuk bestaan. Een geldboete was dus meer dan voldoende geweest.
Ik herriner mij nog dat Mario Cippolini in de tour de France ook telkens tegendraads deed wat betreft kledij, keer op keer moest hij hiervoor een boete betalen maar men heeft hem nooit twee minuten later als de rest laten starten of zo  :roll:...om maar aan te tonen hoe belachelijk dit is   :)

Idem in de Giro nu, een wit-achtig vestje en broekje met luipaard-motieven erop :P
Maar zoveel heeft ie niet moeten betalen :)