Zeer moeilijk

Gestart door Jonastie, 08 april 2004 - 16:55:13

« vorige - volgende »

unknown

In 1979. The finest racing dat ge maar kunt indenken. Op en over de limiet en toch geen brokken.

Mikacouli

Citaat van: unknown
Citaat van: Mikacouli
Citaat van: unknownMet drie naast elkaar naar ne bocht rijden en dat voor positie, lijkt me toch spannender ze.

Spannender dan dat maneuver van Mika? Ik dacht van niet.
Ik dacht van wel. Die drie mannen hebben iets te winnen en te verliezen. Zonta had niet veel te winnen, zelfs niet te verliezen.

Maar Häkkinen en Schumacher wel.

unknown

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: unknown
Citaat van: Mikacouli
Citaat van: unknownMet drie naast elkaar naar ne bocht rijden en dat voor positie, lijkt me toch spannender ze.

Spannender dan dat maneuver van Mika? Ik dacht van niet.
Ik dacht van wel. Die drie mannen hebben iets te winnen en te verliezen. Zonta had niet veel te winnen, zelfs niet te verliezen.

Maar Häkkinen en Schumacher wel.
3 man die met mekaar vechten om een positie of 2 man die erom vechten. Dan is dat eerste toch spannender.

DerMika

tis een belachelijke discussie hoor, maar de inzet van hakkinen's maneuvre was toch veel groter, veel meer druk dus. Ik vind dat dan wel het grootste maneuvre. Iedereen kan iemand inhalen nu en dan, maar de groten durven en doen het op de momenten dat het echt moet.
The Dude abides

Doefie

De betere coureurs riskeren meer dan diegene in het middenveld  :shock: ? Dat is toch gezever hoor...

Mikacouli

Citaat van: DoefieF1De betere coureurs riskeren meer dan diegene in het middenveld  :shock: ? Dat is toch gezever hoor...

De inzet is veel groter. Het ging op de overwinning op 4 ronden van het einde. Dat, kan ik u zeggen, is veel spannender dan een gevecht in het middenveld. Daarmee wil ik niet zeggen dat het lelijk was. Alleen vind ik het Maneuver van Mika het mooiste wat ik ooit gezien heb.
Je moet er maar lef voor hebben om zoiets te doen. En dat hij hierbij Schumacher inhaalde is nog veel mooier.

Ramses

Misschien gekleurd omdat ik fan ben, maar een Alesi bijvoorbeeld, is áltijd vol inzet. Getuige Nurburgring 2001 waar hij per se van plaats 11, plaats 10 wil maken. Hij spint, en het is zijn eerste opgave in 10 (?) races.

Doefie

Citaat van: RamsesMisschien gekleurd omdat ik fan ben, maar een Alesi bijvoorbeeld, is áltijd vol inzet. Getuige Nurburgring 2001 waar hij per se van plaats 11, plaats 10 wil maken. Hij spint, en het is zijn eerste opgave in 10 (?) races.

Alesi, een man naar mijn hart  8) (net als Villeneuve en Irvine, wat misschien al dikwijls is gebleken...)

SDG

FF terug on topic: vierde vraag! Eerste keer dat de tactiek toegepast werd: Nelson Piquet, Brabham BT50-BMW, GP Groot-Brittannië 1982, Brands Hatch. Lukte in 1982 echter geen enkele keer (betrouwbaarheid BMW-motor, Eliseo Salazar die Piquet in Duitsland voor de voeten reed...). Eerste keer dat de tactiek wel succesvol was: opnieuw Piquet, Brabham BT52-BMW, GP Brazilië 1983, Rio.