Zeer moeilijk

Gestart door Jonastie, 08 april 2004 - 16:55:13

« vorige - volgende »

Jonastie

Helo,

vind hier maar eens de antwoorden op ;) :wink:

1. Een jonge italiaan maakt z'n debuut in 1982 in de formule1. Bij z'n 3e GP-start zit moeder op de tribune te kijken. Bij de start rijdt hij echter achterop een stilstaande wagen en komt te overlijden, nog voordat de vlammen zijn eigen wagen verteren. Hoe heette deze Italiaan

2. Het is het debuut van Jos Verstappen: Eddie Irvine wil de rijder voor hem inhalen terwijl Jos VErstappen Eddie Irvine wil inhalen. Drie wagens blijkt net teveel, met als gevolg alle drie de coureurs crashen. Wie was de rijder die door Eddie Irvine ingehaald zou worden ?

3. Een paar jaar geleden werden we in de F1 getracteerd op een fraai gevecht tussen Hakkinen en Schumachter ( Michael ). Uiteindelijk resulteerde dat in de 41e raceronde in een inhaalmanoeuvre waarbij Hakkinen Schumachter passeerde terwijl Schumacher een andere coureur aan de rechterzijde passeerde en Hakkinen tegelijkertijd datzelfde deed aan de linkerzijde. Wie was de coureur die deze twee coureurs met dik 300 km/u tegelijkertijd links en rechts van hem voorbij zag vliegen ?

4. In welk jaar en bij welke GP en door wie gewonnen race , werd voor het eerst in de historie van de F1 een pitsstop gehouden om banden te wisselen en benzine te taken, puur om een race te winnen, en niet vanwege een pech situatie ?

Zo, hier ben je wel even zoet mee ? wie vindt ze allemaal ? :P  :P

Ruud

Misschien kan ik je wel een eindje op weg helpen.

1. Ricardo Palleti
2. Martin Brundle
3. Ricardo Zonta
4. Die mag je lekker zelf opzoeken  :wink:

Jonastie

thx ruud, weet je die laatste niet ?

Alan Blues

4: Nelson Piquet met zijn Brabham in 1983.

Ruud

Citaat van: Jonastiethx ruud

Wat valt er te winnen dan?

Ramses

Citaat van: Alan Blues4: Nelson Piquet met zijn Brabham in 1983.

GP oostenrijk? :?:

Alan Blues

Citaat van: Ramses
Citaat van: Alan Blues4: Nelson Piquet met zijn Brabham in 1983.

GP oostenrijk? :?:

Dat zou goed kunnen.
Mijn antwoord is een gok, zenne. Effe in mijn geheugen gedoken...  :lol:  :lol:

Doefie

Grand Prix van Oostenrijk 1982, Riccardo Patrese in de Brabham. Teambaas was toen nog ene Bernie Ecclestone. Ze probeerden het de race ervoor ook al (Hockenheim), maar mislukte door ene Elesio Salazar, gevolgd met het gekende bokspartijtje met Piquet. In Oostenrijk lukte het wel, maar 2 ronden ofzo erna vloog Patrese van de baan. Piquet had ook al een 'moderne' pitstop gemaakt en won de race.

Bij Zonta was het Häkkinen rechts en Schumacher links, maar door de stand van de camera was het omgekeerd. Was trouwes in Les Combes in 2000, iets wat Alesi een jaar eerder ook al had gedaan. Niemand merkte het op (behalve dan de plaatstelijke toeschouwers), en het jaar erachter was het "het mooiste inhaalmanoeuvre ooit". Snap dat maar eens  :?

Mikacouli

Citaat van: DoefieF1Grand Prix van Oostenrijk 1982, Riccardo Patrese in de Brabham. Teambaas was toen nog ene Bernie Ecclestone. Ze probeerden het de race ervoor ook al (Hockenheim), maar mislukte door ene Elesio Salazar, gevolgd met het gekende bokspartijtje met Piquet. In Oostenrijk lukte het wel, maar 2 ronden ofzo erna vloog Patrese van de baan. Piquet had ook al een 'moderne' pitstop gemaakt en won de race.

Bij Zonta was het Häkkinen rechts en Schumacher links, maar door de stand van de camera was het omgekeerd. Was trouwes in Les Combes in 2000, iets wat Alesi een jaar eerder ook al had gedaan. Niemand merkte het op (behalve dan de plaatstelijke toeschouwers), en het jaar erachter was het "het mooiste inhaalmanoeuvre ooit". Snap dat maar eens  :?

euh Doefie, was iets volledig anders. Bij het maneuver van Alesie waren ze alledrie in strijd. Er werd niemand gedubbeld. Het risicoa is veel groter want elke rijder wist dat er iemand ging aanvallen. Zonta wist van niks en was het dus veel gewaagder van Mika. Vond het maneuver van Alesie zo spectaculair niet. Gewoon met drie naast elkaar. Gebeurt wel vaker.

unknown

Met drie naast elkaar naar ne bocht rijden en dat voor positie, lijkt me toch spannender ze.

Mikacouli

Citaat van: unknownMet drie naast elkaar naar ne bocht rijden en dat voor positie, lijkt me toch spannender ze.

Spannender dan dat maneuver van Mika? Ik dacht van niet.

Doefie

Voor mij is da 't zelfde manoeuvre  :lol:  :wink:

Trouwens, dat ge zegt dat Zonta van niks wist... spiegels, boordradio en blauw vlaggen zullen hem wel genoeg gewaarschuwd hebben  :wink:

Mikacouli

Citaat van: DoefieF1Voor mij is da 't zelfde manoeuvre  :lol:  :wink:

Trouwens, dat ge zegt dat Zonta van niks wist... spiegels, boordradio en blauw vlaggen zullen hem wel genoeg gewaarschuwd hebben  :wink:

Nee, hij wist niet dat Mika rechts van hem ging gaan. Hij dacht dat hij Schumacher ging volgen. Kon voor tzelfde geld zijn stuur naar rechts gedraaid hebben. Dan wou ik het niet gezien hebben hoor. Het vroeg veel lef om zoiets te doen, daarom was het dan ook veel mooier.

unknown

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: unknownMet drie naast elkaar naar ne bocht rijden en dat voor positie, lijkt me toch spannender ze.

Spannender dan dat maneuver van Mika? Ik dacht van niet.
Ik dacht van wel. Die drie mannen hebben iets te winnen en te verliezen. Zonta had niet veel te winnen, zelfs niet te verliezen.

razzle_dazzle

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: DoefieF1Voor mij is da 't zelfde manoeuvre  :lol:  :wink:

Trouwens, dat ge zegt dat Zonta van niks wist... spiegels, boordradio en blauw vlaggen zullen hem wel genoeg gewaarschuwd hebben  :wink:

Nee, hij wist niet dat Mika rechts van hem ging gaan. Hij dacht dat hij Schumacher ging volgen. Kon voor tzelfde geld zijn stuur naar rechts gedraaid hebben. Dan wou ik het niet gezien hebben hoor. Het vroeg veel lef om zoiets te doen, daarom was het dan ook veel mooier.

Ik kan mij het incident van Alesi niet meer herrineren eerlijk gezegd maar ik moet Mikacouli(nu is ie juist geschreven:wink:)  gelijk geven wat betreft het lef van Hakkinen bij die actie :wink:.
Ik heb zojuist de strijd tussen Arnoux en Villeneuve in Dijon(1970) eens bekeken via een van de vele linken van roughneck. Dat was ook spektakel  :shock:  :shock: