Euro 2004

Gestart door FerrariMan, 31 maart 2004 - 14:41:17

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Pas ook op voor Tsjechië...
Ze zijn altijd al vrij sterk geweest en mogen nu toch volgens mij als gevaarlijke outsider gelden.
Ook Nederland zou mooie dingen kunnen doen, gezien hoe Davids speelt bij Barcelona op dit moment?

razzle_dazzle

Emile Mpenza haakt af als rode duivel. Niet definitief, wel voor onbepaalde duur. Zijn uitleg: hij wil alles op Standard zetten. De echte reden: de 'zaak Gent-Standard' en de kritiek op hem werden Mpenza te veel. Aimé Antheunis incasseert een nieuwe mokerslag....

Slecht nieuws :?! Emile blijft toch een spits met uitzonderlijke kwaliteiten. Als je ziet hoe hij sinds zijn terugkeer bij Standard presteert kan je dit alleen maar beamen. Hij is in Duitsland enorm gerijpt (op voetballend vlak dan toch :wink: ). Antheunis' keuze van spitsen was al beperkt: Pieroni die nog wat moet rijpen, Sonck aan het vastroesten is op de bank van Ajax,...

Hopelijk onthoudt hij zich slechts éénmalig van een selectie want een Mpenza in vorm kan een grote betekenis hebben voor onze nationale ploeg.

Raikkonen MASTER

Mpenza, altijd weer Mpenza...
Ik snap hem niet... Hij klaagt altijd wel over iets, zijn gedrag tijdens die befaamde wedstrijd was compleet onaanvaardbaar en zou hem eigenlijk schorsingen moeten opleveren van 10 tot 15 matchen.
Als spelers een schorsing van 3 matchen krijgen voor een elleboogstoot, wat krijgt een speler die compleet door het lint gaat, de ref omver duwt, materiaal kapottrapt?
Ongehoord!

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTERMpenza, altijd weer Mpenza...
Ik snap hem niet... Hij klaagt altijd wel over iets, zijn gedrag tijdens die befaamde wedstrijd was compleet onaanvaardbaar en zou hem eigenlijk schorsingen moeten opleveren van 10 tot 15 matchen.
Als spelers een schorsing van 3 matchen krijgen voor een elleboogstoot, wat krijgt een speler die compleet door het lint gaat, de ref omver duwt, materiaal kapottrapt?
Ongehoord!

Idd zijn gedrag was ongehoord maar dit maakt het verlies van zijn waarde voor het nationaal elftal niet minder erg. Een Mpenza in vorm heeft een klasse van onschatbare waarde. Zoals hij nu bij speelt bij Standard is echt wel zeer goed :shock:. Ik zou graag het duo Sonck-Mpenza of Buffel-Mpenza eens zien spelen. Ze zouden brokken kunnen maken!

 8)

razzle_dazzle

De selectie voor de match tegen Turkije:

Doel:

De Vlieger, Peersman

Verdedigers:

Clement, Simons, Kompany, Vanden Borre, Deschacht, Deflandre, Van Damme, Dheedene


Middenvelders :

Baseggio, M. Mpenza, Bisconti, Dufer, Vermant, Blondel, Goor

Aanvallers:

Pieroni, Buffel, Sonck

Frappant: De eerste selectie van de piepjonge Vanden Borre en 'invallers'keeper Peersman + de terugkeer van Vermant.
In vergelijking met de interland tegen Duitsland vallen 5 spelers af: De Cock, E.Mpenza, Daems, Lemmens en Herpoel.

Raikkonen MASTER

Vanden Borre verdient de selectie wel, en Peersman is momenteel een de beste doelman van België.
Ik vind dat Vanden Borre een basisplaats mag krijgen, alleen Deflandre is een directe tegenstander voor die plaats.
Voor de rest veel centrale mensen, en let toch op, als er volgend jaar iets gebeurt met Simons, en Vandenborre krijgt zijn kans, dan spelen 3 spelers van Anderlecht in de verdediging van de Duivels ;)

Ik vind dat het middenveld er zo uit moet zien, Bisconti en Vermant centraal, Dufer rechts en Blondel links.
Zo krijgen Goor, Mbo en Walter extra druk en moeten ze vechten voor hun plaats.
Centraal zou ik opteren voor een Pieroni en Sonck.
Buffel mag op de bank starten :P

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTERVanden Borre verdient de selectie wel, en Peersman is momenteel een de beste doelman van België.
Ik vind dat Vanden Borre een basisplaats mag krijgen, alleen Deflandre is een directe tegenstander voor die plaats.
Voor de rest veel centrale mensen, en let toch op, als er volgend jaar iets gebeurt met Simons, en Vandenborre krijgt zijn kans, dan spelen 3 spelers van Anderlecht in de verdediging van de Duivels ;)

Ik vind dat het middenveld er zo uit moet zien, Bisconti en Vermant centraal, Dufer rechts en Blondel links.
Zo krijgen Goor, Mbo en Walter extra druk en moeten ze vechten voor hun plaats.
Centraal zou ik opteren voor een Pieroni en Sonck.
Buffel mag op de bank starten :P

tjah,als je het zelf zegt. :roll:
steek er vaneestekeer 11 anderlechtspelers erop. :roll:
Niet omdat ze kampioen zijn dat ze zeer goed zijn. De laatste tijd is het maar zeer povertjes.
Nog een beke gedurft om Van den Borre beter te noemen van Simons.
Met andere woorden, er zijn nog andere ploegen.
Snap wel dat je in je anderlecht mood bent nu maar toch effe realistisch blijven is de boodschap.

Raikkonen MASTER

Kijk even goed naar mijn post ok?
Ik heb gewoon gezegd dat met een beetje geluk 3 verdedigers ooit in de basis staan bij de Duivels.
Ik insinueer absoluut niet dat Vanden Borre beter is dan Simons, kan je trouwens niet vergelijken aangezien ze niet op dezelfde positie spelen.
Jonathan speelt aanvallender en wil zijn flank hebben, Simons speelt hard en goed centraal.

Van Der Heyden is al een hele tijd niet zo goed bezig, Van Damme speelt niet met Ajax, dus Deschacht is de enige andere mogelijkheid op links, samen met Dheedene die je ook centraal kan uitspelen.

Centraal achterin is Van Buyten geblesseerd, Valgaeren haalt zijn niveau niet meer en Clement zal meer dan waarschijnlijk als verdedigende middenvelder worden uitgespeeld.
Dan blijf je met Kompany over.

Waarom zou ik in een Anderlecht-mood zijn? Ze zijn idd kampioen, maar dat wist iedereen al van voor de winterstop.

Ik snap niet waarom je niet accepteert dat de Anderlecht defensie dit jaar veel nieuw talent heeft opgebracht dat voor de Duivels ook nog vruchten kan afwerpen.

Ik kan er niet aan doen dat De Cock geblesseerd is, dat Van Der Heyden niet goed bezig is.
Ik wil niet de hele ploeg van Anderlecht op het veld, ik heb Baseggio in mijn post toch ook op de bank gezet?  :roll:

Hetgeen voor de nationale ploeg belangrijk is, is dat de beste spelers er staan op het veld. Daar zorgt Aimé wel voor. Ik wou gewoon even aanhalen dat het wel grappig zou zijn als de defensie vol paars-wit volk zou steken. Meer niet.

Dus ofwel blijf je mokken omdat Brugge het heel moeilijk gaat hebben om de Champions League te halen, ofwel kalmeer je en reageer je je frustraties niet af op iemand die met die post niets insinueerde over de kwaliteiten van Simons... Ik snap echt niet waar je dat vandaan haalt  :?
Een blessure kan altijd, kijk naar De Cock, Goor of naar wat Mpenza nu doet.

Just chill  ;)

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTERKijk even goed naar mijn post ok?
Ik heb gewoon gezegd dat met een beetje geluk 3 verdedigers ooit in de basis staan bij de Duivels.
Ik insinueer absoluut niet dat Vanden Borre beter is dan Simons, kan je trouwens niet vergelijken aangezien ze niet op dezelfde positie spelen.
Jonathan speelt aanvallender en wil zijn flank hebben, Simons speelt hard en goed centraal.

Van Der Heyden is al een hele tijd niet zo goed bezig, Van Damme speelt niet met Ajax, dus Deschacht is de enige andere mogelijkheid op links, samen met Dheedene die je ook centraal kan uitspelen.

Centraal achterin is Van Buyten geblesseerd, Valgaeren haalt zijn niveau niet meer en Clement zal meer dan waarschijnlijk als verdedigende middenvelder worden uitgespeeld.
Dan blijf je met Kompany over.

Waarom zou ik in een Anderlecht-mood zijn? Ze zijn idd kampioen, maar dat wist iedereen al van voor de winterstop.

Ik snap niet waarom je niet accepteert dat de Anderlecht defensie dit jaar veel nieuw talent heeft opgebracht dat voor de Duivels ook nog vruchten kan afwerpen.

Ik kan er niet aan doen dat De Cock geblesseerd is, dat Van Der Heyden niet goed bezig is.
Ik wil niet de hele ploeg van Anderlecht op het veld, ik heb Baseggio in mijn post toch ook op de bank gezet?  :roll:

Hetgeen voor de nationale ploeg belangrijk is, is dat de beste spelers er staan op het veld. Daar zorgt Aimé wel voor. Ik wou gewoon even aanhalen dat het wel grappig zou zijn als de defensie vol paars-wit volk zou steken. Meer niet.

Dus ofwel blijf je mokken omdat Brugge het heel moeilijk gaat hebben om de Champions League te halen, ofwel kalmeer je en reageer je je frustraties niet af op iemand die met die post niets insinueerde over de kwaliteiten van Simons... Ik snap echt niet waar je dat vandaan haalt  :?
Een blessure kan altijd, kijk naar De Cock, Goor of naar wat Mpenza nu doet.

Just chill  ;)

ik ben zustig en kalm. ik ben ervan overtuigd dat we die tweede plaats halen.
Maar het is niet omdat anderlecht nu jong talet heeft in de verdediging dat ze ook daarom in de basis moeten staan. Beiden maken nog zeer veel fouten. volgens mij mag dit niet in een nationale ploeg maar antheunis denk er het zijne over. Natuurlijk....

nog even ter zijde. Niet omdat Anderlecht kampioen is dat ze het volgend jaar zo makkelijk zullen hebben. Kijk maar wat er met Brugge is gebeurt dit jaar.

en welke frustraties? welke zou ik moeten hebben. we worden tweede, hebben het goed gedaan in de CL, hebben de UC gehaald en we zijn twee ronden verder geraakt. daarbij winnen we nog de beker.....
dus een slecht seizoen is het niet voor ons hoor. ik twijfel zelfs of we geen beter jaar zullen hebben als anderlecht. zeker als we die tweede plaats en de beker halen.

Raikkonen MASTER

Najah, dan was dit een stom misverstand :)

Het leek alsof je het Anderlecht niet gunde...

Voor mijn part wordt België wereldkampioen met allemaal Brugge-spelers ;) Alleen het Belgen-gevoel telt, clubs spelen hierbij niet mee :)

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTERNajah, dan was dit een stom misverstand :)

Het leek alsof je het Anderlecht niet gunde...

Voor mijn part wordt België wereldkampioen met allemaal Brugge-spelers ;) Alleen het Belgen-gevoel telt, clubs spelen hierbij niet mee :)

Ik heb Brugge niet uitgesporken. Toch niet in die zin. Dat heb jij nu zelf gezegd. Ikke niet. :wink:

razzle_dazzle

De beste spelers moeten gewoon opgeroepen worden en ik denk dat Antheunis daar deze keer vrij goed in geslaagd is. Ik ging vroeger ook niet akkoord met zijn drastische verjongingskuur maar er is nu geen weg terug. En ik zou ook niet veel oudere spelers kunnen opnoemen die in aanmerking kunnen komen voor een selectie. Vanden Borre 16 jaar: je zou denken wat doet zo een snotbel bij het nationaal elftal maar als je die kerel ziet spelen moet je toch je mening herzien. Hij speelt juist alsof hij al tien jaar eerste klasse ervaring heeft :shock:, vooral in zijn match tegen Standard was hij sterk. Een echte flankverdediger die voor goede aanvallende impulsen zorgde, hetgeen bij Deflandre soms ontbreekt.

De rest van de verdediging blijft vrijwel ongewijzigd al zou ik liever Deschacht op links zien spelen, Van Damme heeft wel heel weinig matchritme nu :?. Daar zit het dus wel goed, zeker als we binnenkort terug mogen rekenen op Van Buyten en eventueel Valgaeren.
Op het middenveld krijgt Vermant zijn verdiende herkansing, hopelijk betekent hij een meerwaarde voor het team. Daarom zou ik Baseggio eens op de bank laten starten en Vermant de lijnen laten uitzetten.
Op links kunnen we terug rekenen op 'oude rot' Goor, hetgeen zeker zal zorgen voor meer maturiteit en intelligentie. Op rechts zou ik Dufer zijn kans laten grijpen. Een echte flankspeler in tegenstelling tot Mpenza die slechts bij momenten echt kan schitteren. Clement doet het formidabel als stofzuiger: zijn plaats staat dus niet ter discussie.
Vanvoor is er de terugkeer van Sonck, hoewel ik me toch vragen stel bij zijn matchritme, kan Sonck zeker een meerwaarde beteken. Pieroni blijft aan de lopende band scoren en verdiend zeker een nieuwe kans.

Dit team heeft zeker potentieel; het schoentje knelde vooral op het middenveld maar met de terugkeer van Goor en Vermant zou dit verholpen moeten worden. Indien we nu binnenkort terug kunnen rekenen op een fitte, frisse Mpenza ziet de toekomst er goed uit. Al is het goed mogelijk dat we eerst nog een paar keer op onze bek gaan gaan.

Raikkonen MASTER

Denk in de toekomst ook aan Oleg Iachtchouck en aan Junior.
Mudingayi is volgens mij niet goed genoeg.

Als in de toekomst ook Smolders en Roelandts hierbij komen, of een Jonas De Roeck, Karel Hoefkens, dan zitten we helemaal goed :)

Want De Roeck en Hoefkens zijn toch wel de sterkhouders bij hun club, waarom er nooit over hen werd gesproken snap ik ook niet helemaal.

Maar ja, Aimé heeft een degelijke selectie op poten gezet, en hopelijk gaat Baseggio de briesende adem van Vermant in z'n nek voelen en begint ie een beetje beter te voetballen  ;)

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTERDenk in de toekomst ook aan Oleg Iachtchouck en aan Junior.
Mudingayi is volgens mij niet goed genoeg.

Als in de toekomst ook Smolders en Roelandts hierbij komen, of een Jonas De Roeck, Karel Hoefkens, dan zitten we helemaal goed :)

Want De Roeck en Hoefkens zijn toch wel de sterkhouders bij hun club, waarom er nooit over hen werd gesproken snap ik ook niet helemaal.

Maar ja, Aimé heeft een degelijke selectie op poten gezet, en hopelijk gaat Baseggio de briesende adem van Vermant in z'n nek voelen en begint ie een beetje beter te voetballen  ;)

Junior is idd een groot talent en zal maar een kwestie van tijd zijn voor deze jongen bij de rode duivels speelt. Yves zal het nog moeilijk krijgen :wink:. Over Iachtchouck hebk mijn twijfels...afwachten hoe hij op het veld blijft presteren. Mudingayi is volledig uit beeld verdwenen en lijkt mij ook wat tekort te komen.
Roelandts is ook een zeer beloftevolle jongen die er ook wel zal komen maar over Smolders moet ik u tegenspreken. Ik zie in hem helemaal niets speciaals en volgens mij is het een net niet. Hoefkens haalt terug zijn niveau van zijn topjaren bij Lierse maar heeft zware concurrentie in het Anderlecht-kamp. Over De Roeck kan ik geen oordeel vellen omdat ik die gast te weinig aan het werk heb gezien.

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTERDenk in de toekomst ook aan Oleg Iachtchouck en aan Junior.
Mudingayi is volgens mij niet goed genoeg.

Als in de toekomst ook Smolders en Roelandts hierbij komen, of een Jonas De Roeck, Karel Hoefkens, dan zitten we helemaal goed :)

Want De Roeck en Hoefkens zijn toch wel de sterkhouders bij hun club, waarom er nooit over hen werd gesproken snap ik ook niet helemaal.

Maar ja, Aimé heeft een degelijke selectie op poten gezet, en hopelijk gaat Baseggio de briesende adem van Vermant in z'n nek voelen en begint ie een beetje beter te voetballen  ;)

Smolders niet want dit is de grootste misdoener bij Brugge. Waarom Solliëd hem in de basis zet is voor mij een groot raadsel. Het is gewoon een grote leegaard. Zelfs in de training. De meeste praten over Mendoza die niet teveel doet maar Smolders kan er toch meer van. Smolders verdient geen plaats in de basis van brugge en zeker niet in het nationaal elftal. Kevin Roelandts daarentegen zeker en vast wel.