Euro 2004

Gestart door FerrariMan, 31 maart 2004 - 14:41:17

« vorige - volgende »

Jasper

Oké, dan zie ik meteen de vis van de VRT. :)

razzle_dazzle

Het probleem van de Rode  Duivels ligt duidelijk op het middenveld en hierbij bedoel ik vooral een gebrek aan techniek en intelligentie...alle respect voor Baseggio maar die kerel is geen spelverdeler, voor de rode duivels althans toch niet: te traag, speelt te veel naar achter en beperkt zich meestal tot het geven van lange ballen en juist daar wringt het schoentje...wat zijn we nu in godsnaam bij lange ballen met ons relatief kleine teampje? Bisconti deed het toch al wat beter...misschien eens proberen met hem?
Voor Blondel kwam deze match nog wat te vroeg maar hij komt er wel, talant en techniek genoeg...al zou ik hem liever op de plaats van buffel zien, Daems verdient ook een tweede kans.

De verdediging lijkt me wel Ok alleen zullen ze nog wat meer kuitenbijters  a la Genaux, smids, albert, Peeters,...nodig hebben, want hoe ze keer op keer geklopt werden bij de corners is onrustwekkend. De terugkeer van Van Buyten en Simons zou dit laatste probleem wel al kunnen oplossen.

Wat betreft de aanval kunnen we alleen hopen dat Mpenza eindelijk eens niet gekwetst zal zijn, Sonck terug een basisplaats verovert, Buffel zijn vorm van feyenoord ook kan brengen en Pieroni aan de lopende band blijft scoren. Aanvallers om in het oog te houden zijn ook nog : Peeters (ideale Targetman), Roussel (kopbalsterk eveneens), Vandenbergh (scoort heel vlot),... nog een paar die me even ontgaan.

Raikkonen MASTER

Citaat van: razzle_dazzle

Wat betreft de aanval kunnen we alleen hopen dat Mpenza eindelijk eens niet gekwetst zal zijn, Sonck terug een basisplaats verovert, Buffel zijn vorm van feyenoord ook kan brengen en Pieroni aan de lopende band blijft scoren. Aanvallers om in het oog te houden zijn ook nog : Peeters (ideale Targetman), Roussel (kopbalsterk eveneens), Vandenbergh (scoort heel vlot),... nog een paar die me even ontgaan.


Iachtchouck? ;)

Jasper

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: Jasper
Citaat van: FerrariManIk zat er weer deftig naast... :lol:

2de goal van Duitsland reken ik wel de scheids aan.
Het was duidelijk dat hij niet zeker was. Hij floot, maar stond zelf nog te dromen voor de bal.

Italië 2 - 1 Portugal, interessante wedstrijd met knappe goals. Vooral die van Miccoli! (Hoekschop rechtstreeks binnenkrullen)
Kan je aan filmpjes van de goals (zeker die van Miccoli!) geraken?

Het VRT-journaal straks om 1 uur  :lol:
Gemist! :( Van Duitsland-België was er nog een verslag om 19.00u. maar van Italië-Portugal niet. :(
Iemand een filmpje van die goal waar FerrariMan het over had?

Raikkonen MASTER

Baseggio is een verdedigende middenvelder.
Hij is compleet uit vorm nu, dat geef ik toe, maar men zou geen andere verdedigende middenvelder naast hem moeten zetten.
Dan is hij verplicht om meer achter de spitsen te zitten en dat is tegen zijn natuur.
Ze zouden iemand als Blondel als aanvallende middenvelder moeten laten spelen en Baseggio daarachter.
Voor Blondel spelen dan nog Buffel, Sonck en Mpenza.

Walter zijn lange ballen beginnen misschien mensen te enerveren, maar hij is een van de enigen van de competitie die een bal van 70 meter op de cm juist bij de man kan brengen...
Ik heb deze competitie al wel ergere dingen gezien :D

Geef iedereen wat tijd, het is ook een enorm jonge ploeg die zijn draai moet vinden zonder échte leiders zoals bv een Wilmots of een Verheyen.
Maar ik weet 1 ding, Dheedene is schitterend bezig, als ze hem op een linksback zetten, met Goor voor hem en daarvoor Sonck, is links een hele sterke flank.
Centraal zet je Simons en Kompany. Rechts zet je Vanden Borre.
Hij speelt aanvallend, net als Deflandre. Van Buyten is toch nog buiten strijd, dus je kan experimenteren achterin.
Ook Joos Valgaeren missen we in de defensie, hij mag stilaan ook terug gaan komen vind ik.

Zet rechts Mbo Mpenza en daarvoor Emile.
Dan heb je ook een sterke rechterflank.
Dan moet het centraal ook goed zitten, en dat is het probleem van de Duivels. Wie durft en wie kan zich profileren tot dé nieuwe Wilmots?

Hopelijk wijzen de volgende interlands dit uit...

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTERBaseggio is een verdedigende middenvelder.
Hij is compleet uit vorm nu, dat geef ik toe, maar men zou geen andere verdedigende middenvelder naast hem moeten zetten.
Dan is hij verplicht om meer achter de spitsen te zitten en dat is tegen zijn natuur.
Ze zouden iemand als Blondel als aanvallende middenvelder moeten laten spelen en Baseggio daarachter.
Voor Blondel spelen dan nog Buffel, Sonck en Mpenza.

Idd Baseggio is een verdedigende middenvelder maar hij wordt zowel bij Anderlecht als bij de rode duivels uitgespeeld als spelverdeler, bij mijn weten is deze combinatie bij de nationale ploeg zelden goed gegaan, omdat hij niet zoals bij Anderlecht wordt omringd, door technische grootmeesters die bovendien over snelheid beschikken: vb Aruna, Wilhelmsson,...beetje vergelijkbaar met Nilis die toch ook nooit echt de zaken van bij zijn clubs heeft kunnen laten zien bij de nationale ploeg.
Als verdedigende middenvelder verkies ik bovendien Clement of Simons aangezien deze twee over meer snelheid en kopbalsterkte beschikken, bovendien zijn deze twee ook in staat een degelijke lange bal te geven indien nodig

CitaatGeef iedereen wat tijd, het is ook een enorm jonge ploeg die zijn draai moet vinden zonder échte leiders zoals bv een Wilmots of een Verheyen.
Maar ik weet 1 ding, Dheedene is schitterend bezig, als ze hem op een linksback zetten, met Goor voor hem en daarvoor Sonck, is links een hele sterke flank.
Centraal zet je Simons en Kompany. Rechts zet je Vanden Borre.
Hij speelt aanvallend, net als Deflandre. Van Buyten is toch nog buiten strijd, dus je kan experimenteren achterin.
Ook Joos Valgaeren missen we in de defensie, hij mag stilaan ook terug gaan komen vind ik

Natuurlijk verdient iedereen nog wat tijd en nieuwe kansen maar het is ook niet de bedoeling van elke vriendschappelijke interland met de neus op de feiten te worden gedrukt wat betreft onze onmacht. Ik blijf erin geloven :wink: ... Dheedene speelt idd sterk tegenwoordig maar zo zijn er wel meer die door Antheunis gewoonweg genegeerd worden, Vermant bijvoorbeeld: heeft pas een nieuw contract kunnen afdwingen bij Schalke en lijkt eindelijk zijn waarde aan het elftal te kunnen toevoegen, misschien de ideale oplossing om Baseggio te vervangen?? Aangezien Blondel toch nog wat moet rijpen.
Centraal wringt het schoentje niet bij ons: spelers in overvloed zelfs, Vanden Borre moet men zeker in het oog houden maar laat hem eerst nog maar wat matchen op niveau spelen voor je hem oproept.

Om met een positieve noot af te willen sluiten:

Rode Duivels WK2010

In het Nieuwsblad stonden de Duivels van de (nabije) toekomst:

------------------------------Ma-Kalambay------------------------------
------------------------------(18, Chelsea)------------------------------

---Vanden Borre-----Kompany-------Lombaerts------Vermaelen
-----(16, And.)-------(17, And.)------(18, Brugge)-----(18, Ajax)

--------------Haroun------------Ngaligula------------Blondel-----------
------------(18, Genk)------(16, Man Utd)-----(19, Brugge)--------

--------------De Mul-------------Legaer-------------Kabeya----------
------------(16, Ajax)----------(16, And.)--------(16, A. Villa)-------


Reserves:
Doel:
*Bailly (18, Genk)
*Reynaert (16, Ajax)
Verdedigers:
*Wuytens (19, PSV)
*Pocognoli (16, Genk)
Middenvelders:
*De Roover (19, PSV)
*Agyeman (18, GBA)
*Van Geele (18, Middlesbrough)
*Tiberkanine (19, Ajax)
Aanvallers:
*Gijo-Velasco (19, PSV)
*Wilmet (18, Nottingham Forest)
*Kubilskis(18, Nottingham Forest)

Ik wist niet dat er zoveel belgische jeugd in het buitenland
speelt, (ken er een aantal totaal niet) maar in elk geval - net als
nederland & frankrijk nu - krijgen we in de toekomst (aan de
namen te lezen) een heel kleurrijk elftal!

Raikkonen MASTER

Ja, veel Belgische jeugd verkiest het om in het buitenland te rijpen.
Ngalula van Manchester, broer van 'Junior' van Anderlecht doet het er niet slecht, maar moet meer kansen krijgen.
Ma-Kalamby zit in een dipje, ook hij zou bij Chelsea een belangrijkere plaats moeten kunnen afdwingen en eigenlijk Marco Ambrosio moeten kunnen vervangen.
Neil Sullivan krijgt nogthans de voorkeur, wat ik betreur...

FerrariMan

CitaatSoccer-Baggio to make final return for Italy against Spain


MILAN, April 17 (Reuters) - Former European Footballer of the Year Roberto Baggio will make a farewell appearance for Italy in their friendly match against Spain later this month.

Brescia forward Baggio, 37, announced last December that he would retire from the game at the end of this season.

"Baggio will play in the next game," Italy coach Giovanni Trapattoni told the television programme Porta a Porta.

"I have spoken with him. It is a rightful recognition of a charismatic footballer," added the Italy coach.

Italy will play Spain in Genoa on April 28.

Baggio has played 55 times for his country since making his debut against the Netherlands in 1988 and scored 27 goals.

He helped Italy reach the final of the 1994 World Cup but famously missed a penalty in the shoot-out, handing Brazil victory.

Baggio has not played for Italy since a European championship qualifier against Belarus five years ago.

He said it had been a tough decision to retire from the game.

"It was a painful choice but one that everyone has to deal with and I have to accept it," he told Porta a Porta.

"I'm trying to cope with it but it is not easy," he added.

Italy have been drawn in Group C for June's European championships alongside Bulgaria, Denmark and Sweden.

Reuters

:!:  :D

Doefie

Heel goed nieuws  8)

Raikkonen MASTER

Eigenlijk geen goede zaak voor Italië...
Als ze al serieus zijn om zo'n mensen terug te vragen om écht te spelen dan wordt er toch enorm miskeken op het talent dat nu in de ploeg zit om zo'n 'oudjes' terug te roepen.
Maldini akkoord, maar dan nog heb je een Cannavaro, een Zauri...

Het feit dat ze Maldini terugvragen bezorgt mij ook een beetje een gevoel van onwetendheid over hun eigen jeugd, en het geen vertrouwen hebben in hun eigen jeugd.
Maldini speelt goed, maar in de match tegen Deportivo heeft hij ronduit slecht gespeeld... Leek net een 4de provincialer in zijn eerste match in de basis  :?

Ze hebben Fiore, Luca Toni, Simone Inzaghi, Totti, Cassano, Birindelli...
Ik snap niet dat ze zo'n spelers niet zouden oproepen...
Dit kan nu al wel gebeurd zijn, maar het duurde echt te lang, Fiore heeft al gespeeld, maar werd gepasseerd :( jammer voor een speler die nooit in optimale omstandigheden heeft kunnen spelen, denk aan de financiële problemen bij Lazio...

Doefie

Totti speelt toch wel mee ? Of ben ik mis ?

Maar ja, ge hebt maar 11 spelers die ge kunt opstellen, he. Ge kunt het ook zo bekijken: wie hebben ze wél in hun team. Buffon, Toldo, del Piero, Nesta (akkoord, heeft enkele zwakke dingen laten zien maar is toch nog een van de besten), Filippo Inzaghi, Gattuso, Tommasi, ...

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTERAls ze al serieus zijn om zo'n mensen terug te vragen om écht te spelen dan wordt er toch enorm miskeken op het talent dat nu in de ploeg zit om zo'n 'oudjes' terug te roepen.

De éénmalige terugkeer van Baggio is waar het land al een hele tijd om roept. Gezien hij zijn laatste seizoen afwerkt voor Brescia is het een enorm gebaar van 'Trap' om hem nog één keer te laten spelen voor de Azzurri. En dan nog, Baggio zien spelen de laatste paar maanden?
Dat op zich bewijst al genoeg...

Citaat
Maldini akkoord, maar dan nog heb je een Cannavaro, een Zauri...

Maldini komt niet terug, heeft een besluit genomen na Korea en blijft daarbij.

Cannavaro staat nochtans ook al heel erg lang in de nationale ploeg, is zelfs al meerdere malen kapitein geweest.

CitaatZe hebben Fiore, Luca Toni, Simone Inzaghi, Totti, Cassano, Birindelli...
Ik snap niet dat ze zo'n spelers niet zouden oproepen...

Fiore staat terug in het elftal, sinds zijn prestaties terug omhoog zijn gegaan.

S. Inzaghi is veel te wisselvallig.

Totti staat altijd in de ploeg.

Cassano moet vechten om een plaats vooraan, en zijn concurrentie is niet min (Del Piero, Vieri, Totti en co...)

Zeggen dat Italië te weinig van zijn jeug gebruikt is regelrecht fout.
Laatste paar wedstrijden heb ik bij momenten bijna een hele nieuwe ploeg gezien.

Raikkonen MASTER

Del Piero moeten ze eruit zwieren.
Weet je wat je kan doen met een ploeg met een stofzuiger zoals Gattuso, een spelverdeler als Pirlo en 2 beweeglijke spitsen als Vieri en Inzaghi?

Del Piero hebben ze niet meer nodig... ;)
Nu ga ik bakken kritiek krijgen, maar toch.
Een van de laatste keren hij écht schitterde was in de halve finale van de Champions League tegen Monaco, zoals jullie hebben kunnen zien tijdens de rust gisteren bij Monaco - Chelsea.

Hij heeft bakken talent, hij is alleen enorm blessuregevoelig.

En om even over Juve te beginnen, van Juventus blijft volgend jaar niets meer over... Trezeguet is weg, Nedver verlaat hen, alle geluk heeft Buffon nog bijgetekend. Ik vrees een totale leegloop, die begon bij het vertrek van Davids op huurbasis naar Barcelona.

De Italiaanse Nationale ploeg heeft al een tijd geen beker meer gewonnen, daar moet verandering in komen, bijvoorbeeld door te gaan experimenteren tijdens vriendschappelijke matchen.
Een Inzaghi of een Vieri er eens uit laten, en toch kijken of een Cassano het 90 minuten kan blijven doen.
Daarvoor zijn toch vriendschappelijke interlands?

Ik heb 1 voorspelling, Portugal wint het EK in eigen land...

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTERDel Piero moeten ze eruit zwieren.
Weet je wat je kan doen met een ploeg met een stofzuiger zoals Gattuso, een spelverdeler als Pirlo en 2 beweeglijke spitsen als Vieri en Inzaghi?

Del Piero hebben ze niet meer nodig... ;)
Nu ga ik bakken kritiek krijgen, maar toch.
Een van de laatste keren hij écht schitterde was in de halve finale van de Champions League tegen Monaco, zoals jullie hebben kunnen zien tijdens de rust gisteren bij Monaco - Chelsea.

Hij heeft bakken talent, hij is alleen enorm blessuregevoelig.

De laatste keer dat ik Del Piero heb zien schitteren zoals in de 'oude tijd' was nochtans vorig seizoen in de CL wedstrijd tegen Real.

Het is een feit dat Del Piero veel gratie krijgt bij Juventus en soms lijkt het alsof hij no matter what toch mag spelen.
In de nationale ploeg is het even anders...
Zoff vond het in 2000 ook niet echt nodig om zich te fixeren op Del Piero, ook in Korea/Japan ging het niet veel beter.

Maar de fans hebben veel invloed in Italië.
Een Del Piero uit het nationale team smijten is praktisch heiligschennis.

Ik ben van mening dat men hem best als joker gebruikt in Portugal, het is en blijft een gevaarlijke spits met meer inzicht als pakweg een Inzaghi.

Citaat

De Italiaanse Nationale ploeg heeft al een tijd geen beker meer gewonnen, daar moet verandering in komen, bijvoorbeeld door te gaan experimenteren tijdens vriendschappelijke matchen.
Een Inzaghi of een Vieri er eens uit laten, en toch kijken of een Cassano het 90 minuten kan blijven doen.

De laatste jaren zijn de kansen er in elk geval geweest. Hoeveel teams kunnen dat zeggen? In '94 bijna wereldkampioen en in 2000 seconden weg van de Europese titel.

Geen super-resultaten maar ook helemaal niet slecht vergeleken met die andere 'topteams' waar elk tornooi opnieuw veel blabla rond verkocht wordt.

Spanje, Portugal, Nederland.... :roll:

Ik vraag me ook af of je de vriendschappelijke wedstrijden van Italië volgt...

De afgelopen wedstrijden heb ik meer jeugd gezien dan iets anders.

Citaat
Ik heb 1 voorspelling, Portugal wint het EK in eigen land...

Kan wel maar dit hoor je elk EK of WK wel eens. Zoals ik al zei, Portugal, Spanje....

razzle_dazzle

Voeg Engeland ook maar aan dat lijstje toe...