Officieel: de BMW 1-serie

Gestart door McChouffe, 25 maart 2004 - 22:01:33

« vorige - volgende »

McChouffe



Na vele geruchten, spionagefoto´s en tekeningen is de BMW 1-serie nu officieel. Hij is met een lengte van 4,23 meter 23 centimeter korter dan een 3-serie sedan. In het najaar wordt de nieuwe BMW op de markt verwacht.

De BMW 1-serie zal de strijd aangaan met modellen als de Audi A3, dure uitvoeringen van de Opel Astra en de Volkswagen Golf en bijvoorbeeld de Alfa 147. Op de Autosalon van Parijs, in de herfst van dit jaar, beleeft de 1-serie zijn tentoonstellingsdebuut.
Na de introductie van de 1-serie zijn 4 motoren leverbaar. Het programma begint bij de 116i. Die heeft een benzinemotor van 115 pk, haalt 200 km/u en sprint in 10,8 seconden van 0 naar 100. De tweede benzinemotor ligt in de 120i en levert 150 pk, heeft een top van 215 km/u en de klassieke sprint van 0 naar 100 gaat in 8,7 seconden.
De twee andere motoren zijn diesels. De eerste ligt in de 118d en is 122 pk sterk. De krachtbron geeft de 1-serie een top van 201 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat in 10,0 seconden. De sterkste 1-serie is voorlopig de 120d. Die levert 163 pk, kan 220 km/u en van 0 naar 100 gaat in 7,9 seconden. Behalve bij de 116i, die een vijfbak heeft, zijn alle motoren gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak maar ook een 6-traps automaat is leverbaar.
Volgens BMW-traditie heeft de 1-serie achterwielaandrijving. Ook typisch BMW is de iDrive bediening die ook zijn weg naar de 1-serie heeft gevonden. Tot de veiligheidsitems behoren stabiliteitscontrole, een DBC (Dynamic Brake Control) remassistent en airbags voor alle zitplaatsen.
Of er een 3-deurs versie van de 1-serie komt, is nog onduidelijk. Wel komt er op termijn een coupéversie, die als 2-serie door het leven zal gaan. Dat de komst van de 1-serie het einde betekent van de 3-serie Compact lijkt waarschijnlijk. Als volgend jaar de nieuwe 3-serie verschijnt, zal er niet opnieuw een Compact-versie van worden uitgebracht.



Bron: Autoweek.nl

Gewoon lelijk  :?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric

Al die nieuwe wagens van BMW zijn lelijker dan hun voorgangers...de 3 reeks, 5 reeks en 7 reeks...gewoon lelijk.

Nu komen ze buiten met de 6 reeks...de eerste geslaagde van de nieuwelingen.

Binnenkort dus de 1 reeks...oh boy echt afgrijselijk en BMW onwaardig. :?

eppie

eric neemt me de woorden uit de mond.Ik vraag me af waarom al die constructeurs zo koppig doen,die moeten toch ook al gehoord hebben dat het publiek hun auto's lelijk vindt.Net als bij Renault waar ze van al die auto's met die lelijke achterkant maar 1 mooie bijzit,de Mégane,maar toch blijven ze ermee voort doen.

McChouffe

Citaat van: eppieeric neemt me de woorden uit de mond.Ik vraag me af waarom al die constructeurs zo koppig doen,die moeten toch ook al gehoord hebben dat het publiek hun auto's lelijk vindt.Net als bij Renault waar ze van al die auto's met die lelijke achterkant maar 1 mooie bijzit,de Mégane,maar toch blijven ze ermee voort doen.

Ik ben het ook met Eric eens. Ik vind de Mégane zelfs ook niet mooi. Maar overlaatst las ik nog dat Renault beste verkoopt in België, en ook die lelijke BMW's zie ik meer en meer opduiken.
Het publiek vind ze dus blijkbaar mooi ... of zwicht voor de prijs (voor BMW lijkt me dit niet het geval).

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric

Citaat van: WebMachine
Citaat van: eppieeric neemt me de woorden uit de mond.Ik vraag me af waarom al die constructeurs zo koppig doen,die moeten toch ook al gehoord hebben dat het publiek hun auto's lelijk vindt.Net als bij Renault waar ze van al die auto's met die lelijke achterkant maar 1 mooie bijzit,de Mégane,maar toch blijven ze ermee voort doen.

Ik ben het ook met Eric eens. Ik vind de Mégane zelfs ook niet mooi. Maar overlaatst las ik nog dat Renault beste verkoopt in België, en ook die lelijke BMW's zie ik meer en meer opduiken.
Het publiek vind ze dus blijkbaar mooi ... of zwicht voor de prijs (voor BMW lijkt me dit niet het geval).

Zouden ze niet eerder zwichten voor de naam?
Het heeft wat als je kan lieten zien dat je met een Beemer toert hé. :lol:  :wink:

Bjorn

De autostijl is bij sommige merken drastisch aan het wijzigen. Ik vind dat persoonlijk niet erg. Ik kan de nieuwe Renaults en BMW's best wel appreciëren. Ik reed onlangs nog met een vervangwagen, Renault scenic? (de kleine monovolumewagen) en die reed schitterend!!!!

Weet je nog de tijd dat Mercedes uitkwam met zijn ronde voorlichten. O boy, dacht ik toen. Maar kijk waar ze nu staan. Niemand kijkt er nog vreemd van op. We moeten openstaan voor verandering zeker??
De Mens: In Het Gras![/color]

Mikacouli

De neus vind ik prachtig. Enkel met de achterkant heb ik problemen.

unknown

Noemen ze dat al een BMW??? :shock:  :shock:  :shock: Precies of ze alsmaar slechtere designers hebben.

Eric

Citaat van: unknownNoemen ze dat al een BMW??? :shock:  :shock:  :shock: Precies of ze alsmaar slechtere designers hebben.

bekijk hun F1 wagen eens en je weet genoeg.  :lol:  :wink:

unknown

Citaat van: eric
Citaat van: unknownNoemen ze dat al een BMW??? :shock:  :shock:  :shock: Precies of ze alsmaar slechtere designers hebben.

bekijk hun F1 wagen eens en je weet genoeg.  :lol:  :wink:
:D  :D  :D

Ruud

Citaat van: BjornWeet je nog de tijd dat Mercedes uitkwam met zijn ronde voorlichten. O boy, dacht ik toen. Maar kijk waar ze nu staan. Niemand kijkt er nog vreemd van op. We moeten openstaan voor verandering zeker??

Tot hier en niet verder. Steeds meer 'bijzondere' merken gaan hun tradities verloochenen. Neem een Jaguar 2.0 turbodiesel, een Porsche terreinwagen, deze BMW hatchback en een Maserati spacewagon. Noem me maar conservatief, maar een viercilinder turbodiesel past niet bij een merk als Jaguar, een merk van stand.

McChouffe

Citaat van: eric
Citaat van: unknownNoemen ze dat al een BMW??? :shock:  :shock:  :shock: Precies of ze alsmaar slechtere designers hebben.

bekijk hun F1 wagen eens en je weet genoeg.  :lol:  :wink:

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Citaat van: RuudTot hier en niet verder. Steeds meer 'bijzondere' merken gaan hun tradities verloochenen. Neem een Jaguar 2.0 turbodiesel, een Porsche terreinwagen, deze BMW hatchback en een Maserati spacewagon. Noem me maar conservatief, maar een viercilinder turbodiesel past niet bij een merk als Jaguar, een merk van stand.

Volledig mee akkoord!

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ramses

Enkel de 3 en 6 reeks van BMW kunnen me bekoren. Alle andere modellen:  :roll:

Martin

Ben ik nu echt een eenling die het een mooie wagen vindt?
OK, lijkt iets op de Alfa maar al met al zou ik hem wel kopen.
Als ik het geld had.

Mikacouli

Citaat van: MartinBen ik nu echt een eenling die het een mooie wagen vindt?
OK, lijkt iets op de Alfa maar al met al zou ik hem wel kopen.
Als ik het geld had.

Nee Martin, ik ben er ook nog. :P