Rellen in Rome

Gestart door Doefie, 22 maart 2004 - 18:38:16

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: FerrariManNogal overdreven hé jongens?

Voetbal is voetbal, de frustraties en dergelijke maakt het spel tot wat het nu is. Af en toe loopt het op een veld wel uit de hand maar daar zijn de refs voor.

Buiten het veld is anders, het is schandalig wat ze daar soms aanvangen.

Maar een speler die doet alsof hij geraakt is kan je vergelijken met de Ferrari pitcrew die doet alsof ze MS binnen gaan halen.

Ik kan minstens even veel genieten van een goede match (moet dan wel een Italiaanse ploeg zijn :)) als van een goeie race.

Elke sport heeft zijn nadelen, koning voetbal staat spijtig genoeg op kop maar grotendeels door 'hooligans'.

En Jasper, als je niet tegen de spelers kan dan kijk je best gewoon niet. Het zal je veel frustraties besparen.

Ik moet MikaCouli volgen hier... 8)
Daar zijn de refs voor. Het is dat die refs alles zien en altijd de juiste beslissingen nemen, anders zou ik je hier geen gelijk gegeven hebben.

Als een pitcrew doet alsof ze hun rijder gaan binnenhalen: waw, wat een voordeel halen ze daaruit! Met andere woorden: slechte vergelijking. Plus het feit dat een speler die doet alsof hij pijn heeft, het spel een tijd stillegt, en dat doet die pitcrew van Ferrari nu ook niet direct in jouw voorbeeld...

Ik kan ook bijna even veel genieten van een goede match als van een goede race. Maar misschien ligt de grens van 'goede match' bij mij wat hoger. En waarom moet er tijdens het sporten gevochten worden? Omdat die mensen niet tegen hun verlies kunnen?

Wie heeft er gezegd dat ik gefrustreerd ben? En zeker niet door de spelers. Misschien zelfs eerder door de blinde toeschouwers... En hierbij maak ik geen enkele verwijzing.

razzle_dazzle

Voetballers moeten dezer dagen niet alleen goed kunnen voetballen maar ook smeerlap en acteur kunnen zijn...Matennaaierij is nu eenmaal een deel van het spel geworden (remember het Staelens-Kluivert incident  :lol: ). Voetballers beseffen maar al te goed dat een scheidsrechter onder druk van het publiek nogal eens rapper een kaart zouden trekken, kwestie van het zo uit te spelen dan :wink:.

Mikacouli

CitaatEen aantal hooligans van Standard vielen zaterdagmiddag een bus met Club Brugge-supporters aan. Een van de herrieschoppers slaagde erin om de voorruit stuk te maken toen hij een projectiel naar de bus wierp. De man kon echter ontkomen.

Bij de topper Club Brugge - Standard moesten 300 agenten de orde in en rond het stadion handhaven, gesteund door een helikopter.

en zeggen dat wij zo'n dingen nooit zouden doen.
Waarom zijn het toch altijd die walen.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Mikacouli


Met de statestieken heeft Brugge de properste supporters. Heeft onlangs in de krant gestaan. Geen één pv opgesteld terwijl ze in Antwerp en Anderlecht maar binnenstroomden. Zegt toch iets

Omdat niemand de Bruggelingen verstaat als ze in hun West-Vlaams accent mensen beginnen uit te maken?  :D

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTER
Citaat van: Mikacouli


Met de statestieken heeft Brugge de properste supporters. Heeft onlangs in de krant gestaan. Geen één pv opgesteld terwijl ze in Antwerp en Anderlecht maar binnenstroomden. Zegt toch iets

Omdat niemand de Bruggelingen verstaat als ze in hun West-Vlaams accent mensen beginnen uit te maken?  :D

oja, zal daarmee te maken hebben. :roll:  :?

Raikkonen MASTER

Het feit is dat voetballers veel kleinzeriger zijn dan bijvoorbeeld topsporters van een andere sport-tak.

Kijk naar wielrenners, de Ronde Van Frankrijk uitrijden met een gebroken sleutelbeen is nu ook mogelijk.
Als die mannen tegen 60 km/uur op de grond vliegen, ze staan recht en rijden verder met bebloede dijen, hun billen die gestroopt zijn.
Dát is sport, het afzien, het pijnlijden.

Voetbal is een business waar het eigenlijke spel maar weinig meer te betekenen heeft ;)