Rellen in Rome

Gestart door Doefie, 22 maart 2004 - 18:38:16

« vorige - volgende »

Eric

Ik wou zeker niet bedoelen dat iedere voetbalfan een hooligan is hoor, ik weet ook wel dat het slechts ongeveer 100 man zijn (per club).

Maar zoals Björn reeds aanhaalde, F1 is proper tov voetbal.

In 2002 ging ik voor het eerst naar een GP, deze van België...ik dacht voordien hoe je +100.000 man in toom kon houden...raar maar waar, geen enkel incident te bespeuren...en in dat weekend heb ik maar twee flikken gezien. :shock:

Voor een voetbalmatch moeten er meer dan 100 flikken aanwezig zijn om de boel in de gaten te houden...en dan lukt het nog niet, juist omdat enkele heethoofden naar het voetbal gaan omdat ze dan eens kunnen knokken...

Zelf heb ik een paar vrienden gehad die in de O-Site (Anderlech) zaten, ieder weekend hetzelfde liedje...lekker gaan vechten. :roll:

Ik heb niets tegen voetbal, maar wel tegen mensen die, welke sport dan ook, het verpesten.

Mikacouli

Citaat van: ericIk wou zeker niet bedoelen dat iedere voetbalfan een hooligan is hoor, ik weet ook wel dat het slechts ongeveer 100 man zijn (per club).

Maar zoals Björn reeds aanhaalde, F1 is proper tov voetbal.

In 2002 ging ik voor het eerst naar een GP, deze van België...ik dacht voordien hoe je +100.000 man in toom kon houden...raar maar waar, geen enkel incident te bespeuren...en in dat weekend heb ik maar twee flikken gezien. :shock:

Voor een voetbalmatch moeten er meer dan 100 flikken aanwezig zijn om de boel in de gaten te houden...en dan lukt het nog niet, juist omdat enkele heethoofden naar het voetbal gaan omdat ze dan eens kunnen knokken...



Ik heb niets tegen voetbal, maar wel tegen mensen die, welke sport dan ook, het verpesten.

Ja, voetbal is natuurlijk meer fanatiek dan F1.


CitaatZelf heb ik een paar vrienden gehad die in de O-Site (Anderlech) zaten, ieder weekend hetzelfde liedje...lekker gaan vechten. :roll:

Tjah, Anderlecht. Je zegt het daar. Niet voor het een of het ander maar daar zijn er altijd relletjes. Blijkbaar hebben walen meer vechtlust.Geen afbraak op anderlecht he. Ook heb je nog antwerp.
Met de statestieken heeft Brugge de properste supporters. Heeft onlangs in de krant gestaan. Geen één pv opgesteld terwijl ze in Antwerp en Anderlecht maar binnenstroomden. Zegt toch iets


Meer flikken op de voetbal: Je tuurlijk, er staan er ook meer dan dat er moeten staan hoor. Beter teveel dan te weinig. Zeker tegen de topmatchen. Maar ze dienen ook niet enkel voor de hooligans. Ook voor alles op zijn normale gang te laten gaan. Soms straten af te sluiten enzoverder.

Jasper

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: Jasper

En als ze dan scheenlappen hebben, waarom liggen ze dan altijd te kermen?

Mja, dat is voetbal. Maar het kan gebeuren dat ze een 'warme' spier raken. Wil zeggen dat als al je spieren opgewarmd zijn en je er een tik opkrijgt dat je enorm veel pijn hebt. Of als je een verrekking oploopt.
Het is net omgekeerd, als die spier afkoelt begint het meer pijn te doen. Heb je nog nooit een tik tegen je oor gekregen als het vriest, en je oren rood zien van de kou? Dat doet dus veel meer pijn. ;) Als je spieren warm staan, voel je het amper.

Mikacouli

Citaat van: Jasper
Citaat van: Mikacouli
Citaat van: Jasper

En als ze dan scheenlappen hebben, waarom liggen ze dan altijd te kermen?

Mja, dat is voetbal. Maar het kan gebeuren dat ze een 'warme' spier raken. Wil zeggen dat als al je spieren opgewarmd zijn en je er een tik opkrijgt dat je enorm veel pijn hebt. Of als je een verrekking oploopt.
Het is net omgekeerd, als die spier afkoelt begint het meer pijn te doen. Heb je nog nooit een tik tegen je oor gekregen als het vriest, en je oren rood zien van de kou? Dat doet dus veel meer pijn. ;) Als je spieren warm staan, voel je het amper.

Ik ben ervan overtuigd dat het toch zo is. Heb zelf gevoetbalt en het doet veel meer pijn als ze een tik geven op een opgewarmde spier. Hoe kan je anders verklaren dat ze ook pijn hebben in de zomer wanneer het warm is. :wink:
Het heeft dus niks te maken of je benen ofzo koud hebben zoals je de vergelijking maakte met dat oor. Het ligt eerder inwendig.

Roel

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: JasperEn dat 'in goede banen leiden' is blijkbaar in F1 niet nodig omdat dat veel rustiger is. Hallo?

En de spelers, mja misschien heb ik daar te snel gesproken. Soms zijn het de grootste janetten, en dan beginnen ze weer te vechten voor niets. Ik weet niet wat het nu zijn, hooligans of mensen die bang zijn voor een blauwe plek op hun scheenbeen (en daar dan ook voor moeten roepen van op het veld tot Tokio)... :roll:

Ja, dat is voetbal he. Je hebt er een totaal verkeerde kijk op. Trouwens een blauwe plek op het scheenbeen kunnen ze nie hebben want ze hebben scheenlappen. :lol:
Soms worden er wel overtredingen gemaakt(soms wel veel) maar dat is in het heetst van de strijd en dus niet omdat ze bv een hooligan zijn eh.


wow, ff time-out!!

als voetballer zou ik hier toch graag even mn mening over willen meedelen.

ten eerste: voetballers gaan niet liggen omdat ze janetten zijn of beginnen niet te vechten om stoer te lijken.  Voetbal draait hoofdzakelijk om winnen en misschien nog meer om geld. als je eens moest weten hoeveel de winstpremies voor wedstrijden bedragen (vaak meer dan wat ze per maand krijgen) dan kan je miss snappen waarom ze soms over de rooie gaan...

ten tweede: voetbal is vr een groot deel psychologie. je zou er echt versteld van staan wat er gezegd, geprovoceerd, gedaan wordt tijdens een match om de tegenstander uit concentratie te brengen en tot frustratie te leiden. ellenboogje hier, trek daar, duw overal en heel vak een 'grijp' in het kruis, echt verbazend hoe vaak dit gebeurt op het hoogste niveau. gewoon om te imponeren en te provoceren.

ten derde: het is niet omdat je een stukje plastic om je scheen been hebt dat je niet geraakt kan worden. de kuit is helemaal 'open' en klaar om zwaar geraakt te worden, om de enkels zit alleen maar een stukje 'mouche' ook heel pijnlijk als je daarop wordt getrapt. bij ons gebeurt het dat je tijdens de rust af en toe andere scheenlappen moet zoeken wegens stukgetrapt... Moet je die ijzeren stuts maar eens bekijken, reken daar maar 80 kilo achter en nog wat snelheid erbij, dan snap je miss wrom die mannen kermen

waarom die hooligans altijd moeten vechten is mij een raadsel,maar de uitbarstingen van de spelers zijn echt wel te begrijpen hoor. Zidane is het perfecte voorbeeld: let een s op een wedstrijd hoeveel fouten er op die man worden gemaakt: altijd blijft die ijzig kalm... tot het genoeg is vr hem en dan natrapt en een kopstoot uitdeelt. dat gebeurt bij Zinedine op regelmatige basis van anderhalf a twee seizoenen, maar observeer maar eens en het wordt allemaal duidelijk ;-)
God save Mclaren

Jasper

Ik heb het meer op schwalbes en bewegingen met als grootste voorbeeld het welbekende incident tijdens Brazilië-Turkije: grijpen naar een plaats waar je niet geraakt bent.

Gaat voetbal MISSCHIEN meer om het geld? Ik weet het wel zeker. ;) Een voetballer verdient bijna het meeste van alle topsporters, maar ze trainen het minst per week. Ten zij je de spieren losgooien ook onder de categorie trainen plaatst.

En als Zidane om de 1,5-2 seizoenen een kopstoot uitdeelt, is dat één keer om de 1,5-2 seizoenen te veel. En hij is dan nog een rustig man.

Is die provocatie op het veld een reden om uit te vliegen? Iedereen doet dat, dus iedereen is in de fout. Het is niet omdat iedereen op 2 manieren in de fout gaat, dat iedereen niet in de fout gaat!

Mikacouli

Citaat van: JasperIk heb het meer op schwalbes en bewegingen met als grootste voorbeeld het welbekende incident tijdens Brazilië-Turkije: grijpen naar een plaats waar je niet geraakt bent.

Gaat voetbal MISSCHIEN meer om het geld? Ik weet het wel zeker. ;) Een voetballer verdient bijna het meeste van alle topsporters, maar ze trainen het minst per week. Ten zij je de spieren losgooien ook onder de categorie trainen plaatst.

En als Zidane om de 1,5-2 seizoenen een kopstoot uitdeelt, is dat één keer om de 1,5-2 seizoenen te veel. En hij is dan nog een rustig man.

Is die provocatie op het veld een reden om uit te vliegen? Iedereen doet dat, dus iedereen is in de fout. Het is niet omdat iedereen op 2 manieren in de fout gaat, dat iedereen niet in de fout gaat!

Je overdrijft Jasper. Zo mag je er zeker niet tegenaan kijken. Ik denk dat iedereen in een ploeg die aan het verliezen is wel een beetje frustratie heeft. Ze gaan idd gaan liggen soms terwijl ze geen pijn hebben maar das voetbal. Als je er maar voordeel uithaald. VB een vrije trap.
Zo te horen kijk je niet al teveel naar voetbal. :wink:

Jasper

Dat is voetbal, ja dat is nu net m'n punt. :roll:

Ik kan wel bewondering hebben voor voetbal, zoals gisteren nog het eerste doelpunt van Kaka. Maar ik heb een afkeer van de spelers zelf. Niet van het spel.

Racegirl

Ik verschiet soms toch ook wel eens...
Zoals vorig jaar Brugge-Anderlecht,  Baseggio die Timmy Simons bij de keel grijpt  :shock:  en die spelen dan samen in de nationale ploeg... :?

Geweld tijdens (en na) het voetbal is helemaal niet aanvaardbaar, ook niet als iemand je de hele wedstrijd al aan het irriteren is, neem wraak op een sportieve manier! (bv.: door te scoren of hem voorbij te dribbelen)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

McChouffe

Citaat van: MikacouliZe gaan idd gaan liggen soms terwijl ze geen pijn hebben maar das voetbal. Als je er maar voordeel uithaald. VB een vrije trap.

Jij hebt daar dus geen problemen mee?

Naar analogie zou je dus ook geen problemen hebben met een Barrichello die Raikkonen express ophoudt zodat Schumacher er voordeel uit haalt ... VB het wk winnen? Das dan F1 ... en daar is ook veel geld mee gemoeid.

Ik ben het ermee eens dat F1 een veel properdere sport is dan voetbal. En ik hoop dat het zo mag blijven.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: WebMachine
Citaat van: MikacouliZe gaan idd gaan liggen soms terwijl ze geen pijn hebben maar das voetbal. Als je er maar voordeel uithaald. VB een vrije trap.

Jij hebt daar dus geen problemen mee?

Naar analogie zou je dus ook geen problemen hebben met een Barrichello die Raikkonen express ophoudt zodat Schumacher er voordeel uit haalt ... VB het wk winnen? Das dan F1 ... en daar is ook veel geld mee gemoeid.

Ik ben het ermee eens dat F1 een veel properdere sport is dan voetbal. En ik hoop dat het zo mag blijven.

Heb ik gezegd dat ik ermee eens was. Nee, want ik ben er ook compleet tegen.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: WebMachine
Citaat van: MikacouliZe gaan idd gaan liggen soms terwijl ze geen pijn hebben maar das voetbal. Als je er maar voordeel uithaald. VB een vrije trap.

Jij hebt daar dus geen problemen mee?

Naar analogie zou je dus ook geen problemen hebben met een Barrichello die Raikkonen express ophoudt zodat Schumacher er voordeel uit haalt ... VB het wk winnen? Das dan F1 ... en daar is ook veel geld mee gemoeid.

Ik ben het ermee eens dat F1 een veel properdere sport is dan voetbal. En ik hoop dat het zo mag blijven.

Heb ik gezegd dat ik ermee eens was. Nee, want ik ben er ook compleet tegen.

Dan heb ik niks gezegd  :wink:

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Dan ist goe. :wink:

FerrariMan

Nogal overdreven hé jongens?

Voetbal is voetbal, de frustraties en dergelijke maakt het spel tot wat het nu is. Af en toe loopt het op een veld wel uit de hand maar daar zijn de refs voor.

Buiten het veld is anders, het is schandalig wat ze daar soms aanvangen.

Maar een speler die doet alsof hij geraakt is kan je vergelijken met de Ferrari pitcrew die doet alsof ze MS binnen gaan halen.

Ik kan minstens even veel genieten van een goede match (moet dan wel een Italiaanse ploeg zijn :)) als van een goeie race.

Elke sport heeft zijn nadelen, koning voetbal staat spijtig genoeg op kop maar grotendeels door 'hooligans'.

En Jasper, als je niet tegen de spelers kan dan kijk je best gewoon niet. Het zal je veel frustraties besparen.

Ik moet MikaCouli volgen hier... 8)

Mikacouli

Citaat van: FerrariManNogal overdreven hé jongens?

Voetbal is voetbal, de frustraties en dergelijke maakt het spel tot wat het nu is. Af en toe loopt het op een veld wel uit de hand maar daar zijn de refs voor.

Buiten het veld is anders, het is schandalig wat ze daar soms aanvangen.

Maar een speler die doet alsof hij geraakt is kan je vergelijken met de Ferrari pitcrew die doet alsof ze MS binnen gaan halen.

Ik kan minstens even veel genieten van een goede match (moet dan wel een Italiaanse ploeg zijn :)) als van een goeie race.

Elke sport heeft zijn nadelen, koning voetbal staat spijtig genoeg op kop maar grotendeels door 'hooligans'.

En Jasper, als je niet tegen de spelers kan dan kijk je best gewoon niet. Het zal je veel frustraties besparen.

Ik moet MikaCouli volgen hier... 8)

woehoew, gebeurt ook niet elke dag. 8)