Loyaal of idioot?

Gestart door Luc, 09 maart 2004 - 11:24:52

« vorige - volgende »

Is dit leuk?

Ja?
16 (55.2%)
Neen?
13 (44.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 19 maart 2004 - 11:24:52

phil69

volledig mee akkoord
als de spanning lijkt zoals het nu is lopen er fans weg en komen er geen bij
ik denk dan ook niet dat ,noch sponsors,noch teams,noch gelijk wie of wat dan ook wel bij vaart
t'kan gewoon niet dat men daar al dat geld in pompt voor niks

Aan de andere kant,Ferrari heeft z'n huiswerk gedaan
De anderen dus niet,en dat duurt al enkele jaren zo

Gewichten bijsteken of de Winnende teams benadelen zie ik ook niet zitten
Ten hoogste die kwalif-format aanpassen en die 1Motorregel afvoeren
Maar of het helpt ...?

Anderzijds ,er is een samenwerking tss Ferrari & Sauber
Ik hoorde tijdens de live-reportage vd race
(pas op,kkan het nu ook nie bewijzen of een bron bovenhalen)
Maar het ging over een bepaalde superband dat Bridgestone zou ontwikkeld hebben in die nieuwe tunnel van Sauber
geen verschil in compound maar in de vorm
Wel,tijdens de race zaten die banden op de Ferrari
Althans volgens La Deux,Gaetan Vigneron,geloof ik
Geen Aerodynamica,maar Aero-Elasticiteit
Waar of niet?

En dan nog,Zoals Dupasqier al zei,meer samenwerking,geen tegenwerking tss de teams

FerrariMan

Citaat van: LucIn een vorig leven werd er eens een Belgisch kampioenschap motorcross gereden, de laatste wedstrijd. Mijn idool was al zeker van de titel, zijn grootste concurrent mocht de wedstrijd winnen. Maar ze hadden een afspraak gemaakt.
We zagen de spannendste wedstrijd in jaren. De leider veranderde zowat iedere bocht.
En de fans genoten. Wisten van niks. De kranten stonden vol.
Lovende woorden voor het motorcross. Over de strijdvaardigheid van beide racers.

Waarom niet, Jean, waarom niet. Dan nog kan Michael winnen, mag hij winnen, maar hou tenminste de schijn op.

Mijn smeekbede richting Maranello.

En als dat uit komt, denk je niet dat mensen Ferrari even snel daarover gaan veroordelen? Ongeacht hoe ze het doen, als zijn het teamorders om in positie te blijven of om valse gevechten te leveren, ze zullen hoe dan ook erop afgerekend worden.

Jean Todt

Waarom zou Ferrari het kampioenschap kunstmatig spannend moeten houden?  Dat de andere teams wat beter presteren.

Bruno

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: LucDus heb ik nu een dik half uur zitten zoeken omdat er weer eens iemand was die 'bronnen' wil.
Wat maakt de bron in godsnaam uit.

Als iedereen gaat beginnen met elke posting in vraag te stellen, bronnen te eisen, de ongelovige thomis wil uithangen...

Toch gek... Ik meen me te herinneren dat hier vroeger argumenten van mijn kant niet geloofd werden omdat ik geen bronnen kon voorleggen.

Het volledige weekend lang heb ik gezocht achter nieuws (voor de site) en nergens, echt nergens, heb ik gelezen dat Barrichello die uitspraak gedaan heeft. Wat niet weg neemt dat het mogelijk is...

Dus zolang ik het nergens gelezen heb, of maar zelfs iets in die richting is het voor mij een roddel.

Dat is het grote verschil tussen ons en de grote kenner hier, als hij iets "gehoord" of "gelezen" heeft is het de waarheid, als ik of jij of iemand anders "viavia" wat verneemt en het hier post dan is het ofwel dikke zever ofwel maken ze je uit voor nitwit.  :wink:

Dan zeggen ze dat er zijn die Schumacher behandelen als was hij God. dan ken ik er die denken dat ze God zijn.  :cry:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: Jean TodtWaarom zou Ferrari het kampioenschap kunstmatig spannend moeten houden?  Dat de andere teams wat beter presteren.

Dat is niet zo gemakkelijk hé JT.

Ik snap het dus echt niet, Ferrari deed zijn huiswerk (voor de eerste race althans toch, ik denk dat het de volgende anders zal zijn) en sommige andere teams dus niet. Inplaats van dan eens te zeggen dat het de anderen zijn die het niet goed gedaan hebben, nee dat is te gemakkelijk. Eerst een tekst meer daarin te zeggen dat bijvoorbeeld McLaren het niet echt goed deed maar eigenlijk zijn de dure tickets de schuld van Ferrari? Begrijpe wie kan.

Ik blijf bij mijn eerdere posting, de FIA moet ingrijpen => goedkopere inkom, meer randgebeuren = andere en meer cups datzelfde weekeinde.
Eindelijk eens serieuze regels, als het echt niet anders kan zit ik er niet mee in dat ze met gewichtspenalty's gaan werken. Ik weet ook wel dat min of meer vervalsing van de race is maar zo word het tenminste terug spannend.
 
Het enige spijtige is dat ze die regels al jaren geleden hadden moeten invoeren, maar toen waren het andere teams die uitmuntend presteerden en daar waren toen niet zo veel antigevoelens tegen.
Daar zit wel het grote verschil, er zijn fans die best kunnen toegeven dat hun favo het niet goed of té goed doet. Anderen steken de schuld altijd op een ander.
Op mijn werk is ook zo'n chef, als er wat goed gaad heeft hij het gedaan en als het mis gaat is het de schuld van een ander, zielig persoon maar we moeten er wel mee voort. Privé is dat anders, als er dan iemand zo bezig is hoef ik er niet mee op café te gaan = vrienden kan je nog kiezen, collega's in beperkte mate.  

De voorgestelde manier: doen alsof is oerstom, ik heb dat ooit ook meegemeekt in een wedstrijd, de leider van het kampioenschap dacht van wat te "spelen" met zijn teamgenoot (die kwam uit de streek en wilde best een mooie prestaite neerzetten), uiteindelijk reden ze elkaar, gewild of niet, van de baan => iedereen lachen, voor diegene die toen aan de leiding in het kampioenschap stond een probleem want een hoop punten kwijt, hierdoor op het einde van het jaar net geen kampioen en het jaar erop hebben we hem niet meer gezien. De hoofdsponsor zei dat ze alleen iemand wilden steunen die professioneel bezig was. Iemand die liever "speelde" en zo het kostbare materiaal beschadigde en dan nog zijn kampioenschap vergooide was dat dus niet waard.

Nn, ff ter verduidelijking, ik heb dit niet "viavia" en het gaat hier niet over motorcross. :wink:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

phil69

nu begrijp waarom die bron niet te betrouwen zou zijn
www.viavia.nl :wink:

Banden,kortere runs door nieuwe snelheidlimiet in de pits
Michelin blaren op hun harde compoundbanden
Bridgestone no problems,
Pitcrew Ferrari foutloos,ge ziet ze siesta houden tussendoor
en als t'moment er is

Hoeveel keer ik me al niet geergerd heb aan die pitcrew van Williams
kk'kan het op mn beide handen nie tellen,jaaaaaren aan t'stuk
Welk achterwiel bleef er weer haperen?
juist!
Welkeen verloor Mansell eens ,kreeg Villeneuve eens op zn hoofdenz...
juist!
Ze kunnen nu letterlijk en figuurlijk op de blaren gaan zitten
geen detail,toch?
sorry,maar k'had al voor het seizoen besloten om zeer sceptich te zijn voor Williams
De piloten rijden daar al lang genoeg,de Motor al lang genoeg op punt
chasis,banden ,
z'hebben gewoon geen excuus om te falen

Tim C

Citaat van: Jean TodtWaarom zou Ferrari het kampioenschap kunstmatig spannend moeten houden?  Dat de andere teams wat beter presteren.
Het tegen elkaar laten racen van hun coureurs is niet kunstmatig spannend houden.

Zij domineren nog wel, maar de fans krijgen terug een race te zien. Ook al is het tussen twee van hetzelfde team.

Dat is alles behalve kunstmatig

Bruno

Citaat van: Tim C
Citaat van: Jean TodtWaarom zou Ferrari het kampioenschap kunstmatig spannend moeten houden?  Dat de andere teams wat beter presteren.
Het tegen elkaar laten racen van hun coureurs is niet kunstmatig spannend houden.

Zij domineren nog wel, maar de fans krijgen terug een race te zien. Ook al is het tussen twee van hetzelfde team.

Dat is alles behalve kunstmatig

Okay, stel dat Barrichello de volgende race sneller is dan Schumacher, we laten hem dan gewoon van Schumacher wegrijden?

Of moet hij in de buurt van Schumacher blijven om de race spannend te houden?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Luc

Dank je wel, Tim.

;)

Bij gebrek aan betere concurrentie zou het al een hele hulp zijn.

En Bruno, wie zegt er dat het de schuld van Ferrari is, die dure tickets?

Ik niet. Ik vind het zelfs ronduit schandalig dat de andere teams, waaronder het mijne waar ik tot het idiote toe loyaal aan ben, er niks van wisten te bakken.
Een 18 concept, testen, verbeteren, uitbrengen als 19 versie, drie maanden testen om dan te merken dat je met een seconde per ronde te traag nog niet betrouwbaar bent. Dat is werkelijk schandalig.
Nog schandaliger dan het niet raceklaar krijgen van de 18 verleden jaar.

Daarom vind ik mezelf redelijk tot uitermate idioot om loyaal te zijn aan zo een team.

Dat is toch duidelijk hé, die uitspraak. En zonder sneer naar  Ferrari, dat moet nu toch wel goed zijn?

Of weer niet? ;)
mijn gedacht op www.eze.be

unknown

Citaat van: Tim C
Citaat van: Jean TodtWaarom zou Ferrari het kampioenschap kunstmatig spannend moeten houden?  Dat de andere teams wat beter presteren.
Het tegen elkaar laten racen van hun coureurs is niet kunstmatig spannend houden.

Zij domineren nog wel, maar de fans krijgen terug een race te zien. Ook al is het tussen twee van hetzelfde team.

Dat is alles behalve kunstmatig
Vind gij een race spannend waarvan ge op voorhand welke twee wagens weer voor de zoveelste keer wat zullen stoeien en de rest vernederen? Da's iets minder saai als treintje rijden, maar zo goed is dat ook niet om zien.

Luc

Ik hoop dat ik ongelijk heb, Bruno, in mijn hiernavolgend schrijfsel.

Maar ik herinner me nog redelijk goed dat Barichello het hele weekend sneller was, en toch niet won, maar tweede werd. rara?

Dus ik hoop dat je hypothese van hierboven een open vraag is?

Want ik heb het redelijk zwakke vermoeden dat ik al weet wie er dan zal winnen.

Maar laten we hopen dat Rubens de dominante wordt in Sepang!
Ik zou het tof vinden.
Echt waar.

En om nog eens eerlijk te zijn, ik heb niet al te veel hoop op McLaren. Want als ze van alles wat missen, aero, power en mechanische grip, dan zie ik niet snel een reuzestap gebeuren in de paar rondjes De La Rosa in Valencia.
En ik hoop dat ze eigenlijk eens goed op hun bek gaan, die grijzen.
Mika had in de tijd heel veel geduld, ik denk echter dat Kimi dat geduld niet zal op kunnen brengen. Ook terecht trouwens.
Kimi's ambitie is daarvoor te groot. Die laat hem dit niet welgevallen.
Het is nu al het derde jaar dat hij bij McLaren rijdt en nog niet één keer hebben ze hem een waardige auto kunnen aanbieden.
Misschien moet hij maar naar Ferrari gaan?
Dilemna, dilemna??? ;)
mijn gedacht op www.eze.be

Jean Todt

Citaat van: Tim C
Citaat van: Jean TodtWaarom zou Ferrari het kampioenschap kunstmatig spannend moeten houden?  Dat de andere teams wat beter presteren.
Het tegen elkaar laten racen van hun coureurs is niet kunstmatig spannend houden.

Zij domineren nog wel, maar de fans krijgen terug een race te zien. Ook al is het tussen twee van hetzelfde team.

Dat is alles behalve kunstmatig

Lees de post van Luc nog een Tim C, hij stelde het zo voor.

phil69

nog even onderstrepen
Luc haald ook zwaar uit naar Renault

en terecht
z'hebben de ambitie ,het palmares ,de reputatie
de middelen
Alonso niks te verwijten

Ze stonden het dichts ja,nietwaar...

7 of 8 topconstructeurs,die er al jaren mee bezig zijn en gewoon geen concurentie kunnen zijn voor Ferrari

Wanneer begint t'seizoen in de motocross?

Luc

Wanneer begint het seizoen in het moto wegracen?

Dat is pas spannend!
mijn gedacht op www.eze.be

phil69

Citaat van: LucWanneer begint het seizoen in het moto wegracen?

Dat is pas spannend!
valt nog te zien hoe de kaarten liggen
Rossi naar Yamaha
Biaggi topmateriaal Honda?
We zien wel
18-04-04 Welkom -Zuid Afrika