Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Sphinx op 06 juni 2014 - 20:56:28
CitaatWat voor rijstijl heb je? Je zou zeggen met die diesels van tegenwoordig, dat je 1 op 32 niet haalt, maar 1 op 26 moet toch wel te doen zijn? Of benut jij constant de 110 pk?

's morgens vrij rustig. Gaat toch niet achter dan rond 110 km/h met de vele files die ik dan heb, dus lang rechts rijden achter de vrachtwagens die doorrollen terwijl de rest van het verkeer bij Budel begint met inhalen en er voorbij Leende eindelijk in slaagt (en intussen heb ik constant 90 gereden terwijl de rest iedere keer op zijn rem moet) 's middags is meestal de weg wat leger, dus kan t wat vlotter. Op papier haal ik 's morgens idd 1 op 25 gemiddeld over een stuk van 62km , maar ik weet werkelijk niet wie de boordcomputer heeft geprogrammeerd, maar die bedot je waar je bij staat. Ding draait gewoon 1 op 22 als ik de totaal afgelegde km's deel door de getankte hoeveelheid benzine pak (heb een paar keer zogenaamd 1 op 25 tussen twee tankbeurten gereden). Afwijking schommelt meestal zo tussen de 7 en 11%, en dan ben ik nog vrij zuinig als ik de MTC site erbij pak (gemiddeld halen de meesten nog geen 1 op 19)

Als die afwijking zo groot is, moet je dat wel bij je dealer aankaarten vind ik. Je denkt dat je zuinig rijdt, maar dat klopt vervolgens niet en die jongens die 1 op 19 rijden, dat vind ik helemaal bizar. Dat verschilt zoveel van het boekje, die 1 op 32 zegt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Citaat van: NielsD op 06 juni 2014 - 14:55:05
Wat voor rijstijl heb je? Je zou zeggen met die diesels van tegenwoordig, dat je 1 op 32 niet haalt, maar 1 op 26 moet toch wel te doen zijn? Of benut jij constant de 110 pk? ;)

Ikzelf heb een tijd lang een Seat Ibiza 1.2 TDI gereden. Daarvan was 99% autobaan (110-120). Als ik Seat mag geloven zou de motor 1 op oneindig verbruiken maar de praktijk viel vies tegen. Ik heb 1:20 zelden gered in nagenoeg ideale omstandigheden. Ik denk dat ee beetje diesel rond dat verbruik zit maar 1 op 25 of meer heb ik nog niet vernomen dus betwijfel of dit de standaard is.


NielsD

Citaat van: Wings op 08 juni 2014 - 13:37:25
Citaat van: NielsD op 06 juni 2014 - 14:55:05
Wat voor rijstijl heb je? Je zou zeggen met die diesels van tegenwoordig, dat je 1 op 32 niet haalt, maar 1 op 26 moet toch wel te doen zijn? Of benut jij constant de 110 pk? ;)

Ikzelf heb een tijd lang een Seat Ibiza 1.2 TDI gereden. Daarvan was 99% autobaan (110-120). Als ik Seat mag geloven zou de motor 1 op oneindig verbruiken maar de praktijk viel vies tegen. Ik heb 1:20 zelden gered in nagenoeg ideale omstandigheden. Ik denk dat ee beetje diesel rond dat verbruik zit maar 1 op 25 of meer heb ik nog niet vernomen dus betwijfel of dit de standaard is.

Met die kleine motoren van tegenwoordig beloven ze het allemaal wel, maar daar heb je niks aan natuurlijk. In combinatie met de hybride-techniek kom je al een stuk verder, alleen die zijn in combinatie met dieselmotoren zeldzaam.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

Het probleem van die gare afwijkingen in theoretisch en werkelijk zit hem op dit moment in de NEDC-testcyclus die wordt gebruikt. Die sluit totaal niet aan op de realiteit van alle dag:
- er wordt steeds een constante snelheid gereden (nou ja gereden, auto staat op n testbank
- er wordt niet geschakeld
- alle mogelijke ventilatieopeningen worden afgeplakt
- banden worden zo smal mogelijk gehouden, zo hard mogelijk opgepompt en zelfs met water gevuld.

er is een alternatief: de CADC-cyclus, maar de lobbygroepen van diverse autofabrikanten hebben die voorlopig buiten de poort kunnen houden, er zal wss pas in 2016 gekeken worden naar aanpassingen in het testproces. Veel erger is echter dat de meeste diesel voertuigen 5x zoveel uitstoot genereren als is beloofd.

http://www.ecoscore.be/meer-uitleg-over-homologatietesten-afwijkingen-de-praktijk-en-referenties
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: NielsD op 10 juni 2014 - 12:33:47
Met die kleine motoren van tegenwoordig beloven ze het allemaal wel, maar daar heb je niks aan natuurlijk. In combinatie met de hybride-techniek kom je al een stuk verder, alleen die zijn in combinatie met dieselmotoren zeldzaam.

De kleine motoren hebben het nadeel dat ze relatief weinig vermogen per kilo hebben en daardoor harder moeten werken om de boel in beweging te krijgen en te houden. Zover ik kan herinneren (en correct me if I'am wrong) worden de waardes vastgesteld aan de hand van testblankwaardes. Hier wordt een ideale situatie gecreëerd en een gemiddeld (lees: laag) gewicht genomen in de berekening. Daarom lees je vaker dat verbruik van dezelfde motor in een grotere zwaardere auto exact gelijk is. En dat is gewoonweg onmogelijk. Verder vind ik dat de afwijking binnen een aantal procent gegarandeerd moet worden. Zeker omdat verbruik gewicht in de schaal legt. Ik heb recent 2 weken in een Volkswagen Polo gereden, 1.2 12V, die volgens de fabriek ook bijzonder zuinig is. De praktijk viel echter zwaar tegen (1:10-1:11).

Miguel

Peace out yo.

Jehoentelaar

Een prima auto, zolang je een bepaald persoon niet als passagier erin zet. Dan gaat 'ie gekke dingen doen.

Miguel

MRb Blitzmobiel heeft vanaf volgende week ook een ingebouwde minibar, voor al uw lusten (geen prostituees, echter).
Peace out yo.

Brennnessel

Ik heb twee weken terug een PAREL op de kop getikt via Autoscout. Er staat over enkele dagen een prachtige Ford Mustang voor mijn deur. Het leven is mooi!

In mijn dagelijks leven rijd ik in een alledaagse VW Polo.

Franky R.

Citaat van: Brennnessel op 26 september 2014 - 08:23:39
Ik heb twee weken terug een PAREL op de kop getikt via Autoscout. Er staat over enkele dagen een prachtige Ford Mustang voor mijn deur. Het leven is mooi!

In mijn dagelijks leven rijd ik in een alledaagse VW Polo.


Nice! Van welk bouwjaar is je Mustang?

gloudiesaurus

Citaat van: Brennnessel op 26 september 2014 - 08:23:39
Ik heb twee weken terug een PAREL op de kop getikt via Autoscout. Er staat over enkele dagen een prachtige Ford Mustang voor mijn deur. Het leven is mooi!

In mijn dagelijks leven rijd ik in een alledaagse VW Polo.

Foto foto  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#446
Hier de 308 van mijn vrouw. Een 1.6 THP "Signature". Afgelopen zomer zelf ingevoerd uit Duitsland.

Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Mooie bolide! Ik rijdt zelf in een 307  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Zeeuw

Sinds eind vorig jaar rij ik in een Suzuka Grey A5 uit 2010. Mijn geliefde Golf GTI werd buiten mijn schuld om total loss gereden dus moest op zoek naar een andere auto. Aangezien ze nog geen kinderen hebben kon ik dus nog leuk speelgoed uitkiezen  ;)


DJ Pé

#449
Sinds maart 2014 de trotse bezitter van deze Seat Léon ST full led   :)