Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Flying A


Maikel0230

#421
Ikzelf - Ford Fiesta 1.3L benzine (2006) - 4 deurs - gebouwd: Keulen, Duitsland


Mijn vader - Opel Mokka 1.6L benzine (2013) - zonder 4X4 - gebouwd: Bupyeong, Zuid-Korea


De plaatjes zijn niet de onze maar wel de juiste kleur ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pitskat

Heeft iemand hier toevallig ervaring met Audi? Meer specifiek met de A5?
Vertel, wie is er beter dan Vettel?

Pitskat

Hmm, is er iemand nog actief op dit topic? Ik zag even niet zo snel waar ik anders mijn bovenstaande vraag kan stellen.

Ik zal even verder uitwijden. Na flink wat jaren in mijn Saab 9-3 rondgereden te hebben ben ik toe aan iets nieuws. Ik zoek een sportieve auto met ruimte die relatief zuinig is. Na een tijdje rondgekeken te hebben kwam ik hier uit bij de Audi a5. Ik vind het een prachtige auto om te zien, maar de reviews zijn wisselend, dus ik ben benieuwd of hier mensen ervaring met de wagen hebben. Waar ik vooral benieuwd naar ben: hoe zit het met de zuinigheid en het rijcomfort?

Alvast bedankt! :)
Vertel, wie is er beter dan Vettel?

Enzo

Heb nooit een Audi gereden, dus ik kan je geen ervaringstips geven.
Maar ik weet zeker dat het met het rijcomfort wel in orde is.

Doorgaands zijn dit soort bakken duur in onderhoud en duur in verbruik, maar daar koop je een dergelijke auto ook niet voor.  8)

Sphinx

Ik vind het design van Audi eigenlijk niets, zal wel met de "familieneus" te maken hebben die het merk gebruikt denk ik.

Al eens aan de Mazda 6 gedacht?



Ach overigens, sinds Januari heb ik zelf ook een andere auto. De Mito ging er nét te laat uit, een week voor het inleveren ging de versnellingsbak stuk  :'(
Ik rij nu in een Seat Leon SC (de blauwe)

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Pitskat

Haha, ik snap wat je bedoelt met die familieneus, maar dat vind ik juist wel mooi. Maar de Mazda 6 is inderdaad ook niet verkeerd! :)

Mooie Seat heb je, mooi kleurtje ook! :)
Vertel, wie is er beter dan Vettel?

Fabian

Audi rijdt altijd fijn. Mijn vader heeft een A4.

Wings

Audi vind ik te steriel. Heb wat dat aangaat veel meer met Lexus die out of the box designen. Die Cupra wat naast je SC staat is wel erg vet! Dik zwart leder interieur erin, grotere turbo, grotere intercooler en je hebt leuk speelgoed waarmee mening één Porsche (op de Nordschleife) zich irriteert aan jouw koplampen in zijn spiegel.

NielsD

Citaat van: Sphinx op 21 mei 2014 - 14:10:24
Ik rij nu in een Seat Leon SC (de blauwe)



Is dat de FR Edition? Daar heb ik nog een stuk ingereden, wat een supermooie auto was dat!!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

Nee. ik kon helaas niet met mn hart kiezen, want de 140pk TDI was idd perfect geweest. Ik moest helaas op de beurs letten en de 110pk Ecomotive kiezen.
Verschil zit m in de grille, die van de FR is een typische honingraatgrille, deze is bijna dicht voor de windgeleiding
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

NielsD

Citaat van: Sphinx op 27 mei 2014 - 14:08:29
Nee. ik kon helaas niet met mn hart kiezen, want de 140pk TDI was idd perfect geweest. Ik moest helaas op de beurs letten en de 110pk Ecomotive kiezen.
Verschil zit m in de grille, die van de FR is een typische honingraatgrille, deze is bijna dicht voor de windgeleiding

Aha! En de binnenkant? Die FR had veel Alcantara. Heb jij leer of gewoon stof? En is die 110pk een beetje vooruit te branden?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

Ik was vooraf eerlijk gezegd sceptisch; de Mito had een 135pk turbobenzina motor en idd de Leon ecomotive slechts 110pk. Die klap viel alleszins mee dankzij  het koppel van die motor van 250nm. Tussenacceleraties zijn lekker vlot en omdat die auto het verlaagde onderstel inclusief multilink ophanging kreeg om het verbruik te verbeteren, rijdt ie verrassend lekker op bochtige wegen. Ik ben zo blij dat de Eco een 6 bak heeft, want de 5 bak die in de 105pk tdi hangt is verschrikkelijk. Hakerig, te lange verzetten alsof dat ding voor iedere slag íets te lang moet na denken. je zou haast zeggen dat de VW Groep je standaard de versie met DSG probeert op te dringen.

Voor ik de Leon koos, heb ik twee keer 'leuk' geleaset met een mini cooper en de Alfa, maar dit keer wilde ik een goed uitgeruste auto met eventueel een fiscaal voordeeltje, maar zonder zodanig op financieel gewin te mikken dat het hele rijplezier weg was. Daarom vielen Skoda en VW dan ook af door hun slechte onderstel, BMW omdat de 114i he-le-maal niet vooruit te branden en Ford omdat de 125pk Ecoboost Fiesta verslavend lekker reed, maar ook een beschamend hoog verbruik had. Bovendien hing ook in die auto een slechte vijfbak die je flink hoog in de toeren moest blijven rijden. Mijn Leon SC is geen limited edition, maar heeft een business pakket met upgrade Sport. Die upgrade wilde ik omdat de Alcantara sportstoelen me heel goed bevielen in een van de proefritten die ik met een 140pk TDI maakte. De SC heeft standaard al LEd-verlichting en dankzij het business pakket ook een navigatiesysteem, multimediabox, regensensoren, lichtsensoren en parkeersensoren rondom. In een proefrit met een Limited Edition 2 merkte ik ook op dat de standaard 16 inch velgen icm het verlaagde onderstel de auto een heel comfortabele kilometervreter maken, dus 'mooiere' velgen hoefden niet. Wel een mooieren kleur, want zwarte, witte en grijze Leons zie je veel te veel (gelukkig zijn er twee bewoners in een buurdorp die met een Monsant Rode ecomotive en een eveneens Alor Blauwe 4 deurs TSI de traditie helpen breken. Wat verbruik betreft, 1000km tussen tankbeurten is inmiddels standaard, maar zijn NEDC-verbruik van 1 op 32 is een fata morgana, ik mag al in mn handjes knijpen met krap aan 1 op 22.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

NielsD

Citaat van: Sphinx op 05 juni 2014 - 13:25:09
Ik was vooraf eerlijk gezegd sceptisch; de Mito had een 135pk turbobenzina motor en idd de Leon ecomotive slechts 110pk. Die klap viel alleszins mee dankzij  het koppel van die motor van 250nm. Tussenacceleraties zijn lekker vlot en omdat die auto het verlaagde onderstel inclusief multilink ophanging kreeg om het verbruik te verbeteren, rijdt ie verrassend lekker op bochtige wegen. Ik ben zo blij dat de Eco een 6 bak heeft, want de 5 bak die in de 105pk tdi hangt is verschrikkelijk. Hakerig, te lange verzetten alsof dat ding voor iedere slag íets te lang moet na denken. je zou haast zeggen dat de VW Groep je standaard de versie met DSG probeert op te dringen.

Voor ik de Leon koos, heb ik twee keer 'leuk' geleaset met een mini cooper en de Alfa, maar dit keer wilde ik een goed uitgeruste auto met eventueel een fiscaal voordeeltje, maar zonder zodanig op financieel gewin te mikken dat het hele rijplezier weg was. Daarom vielen Skoda en VW dan ook af door hun slechte onderstel, BMW omdat de 114i he-le-maal niet vooruit te branden en Ford omdat de 125pk Ecoboost Fiesta verslavend lekker reed, maar ook een beschamend hoog verbruik had. Bovendien hing ook in die auto een slechte vijfbak die je flink hoog in de toeren moest blijven rijden. Mijn Leon SC is geen limited edition, maar heeft een business pakket met upgrade Sport. Die upgrade wilde ik omdat de Alcantara sportstoelen me heel goed bevielen in een van de proefritten die ik met een 140pk TDI maakte. De SC heeft standaard al LEd-verlichting en dankzij het business pakket ook een navigatiesysteem, multimediabox, regensensoren, lichtsensoren en parkeersensoren rondom. In een proefrit met een Limited Edition 2 merkte ik ook op dat de standaard 16 inch velgen icm het verlaagde onderstel de auto een heel comfortabele kilometervreter maken, dus 'mooiere' velgen hoefden niet. Wel een mooieren kleur, want zwarte, witte en grijze Leons zie je veel te veel (gelukkig zijn er twee bewoners in een buurdorp die met een Monsant Rode ecomotive en een eveneens Alor Blauwe 4 deurs TSI de traditie helpen breken. Wat verbruik betreft, 1000km tussen tankbeurten is inmiddels standaard, maar zijn NEDC-verbruik van 1 op 32 is een fata morgana, ik mag al in mn handjes knijpen met krap aan 1 op 22.

Kortom; goede complete auto gekocht. En met zo'n koppel heb je eigenlijk niks te klagen, als je er op een provinciale weg even voorbij wil, hup versnelling (of twee) terug en je drukt hem er zo voorbij dan.

Wat voor rijstijl heb je? Je zou zeggen met die diesels van tegenwoordig, dat je 1 op 32 niet haalt, maar 1 op 26 moet toch wel te doen zijn? Of benut jij constant de 110 pk? ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

CitaatWat voor rijstijl heb je? Je zou zeggen met die diesels van tegenwoordig, dat je 1 op 32 niet haalt, maar 1 op 26 moet toch wel te doen zijn? Of benut jij constant de 110 pk?

's morgens vrij rustig. Gaat toch niet achter dan rond 110 km/h met de vele files die ik dan heb, dus lang rechts rijden achter de vrachtwagens die doorrollen terwijl de rest van het verkeer bij Budel begint met inhalen en er voorbij Leende eindelijk in slaagt (en intussen heb ik constant 90 gereden terwijl de rest iedere keer op zijn rem moet) 's middags is meestal de weg wat leger, dus kan t wat vlotter. Op papier haal ik 's morgens idd 1 op 25 gemiddeld over een stuk van 62km , maar ik weet werkelijk niet wie de boordcomputer heeft geprogrammeerd, maar die bedot je waar je bij staat. Ding draait gewoon 1 op 22 als ik de totaal afgelegde km's deel door de getankte hoeveelheid benzine pak (heb een paar keer zogenaamd 1 op 25 tussen twee tankbeurten gereden). Afwijking schommelt meestal zo tussen de 7 en 11%, en dan ben ik nog vrij zuinig als ik de MTC site erbij pak (gemiddeld halen de meesten nog geen 1 op 19)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!