Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: RoughneckJaguar S-type 3.0 V6 A Executive. Heb gisteren een bezoekje gebracht aan het vliegveld van Brustem, tegen een collega met zijne MG F 160 pk (niet standaard) geraced op de startbaan. MG moest het afleggen..

Daarna nog enkele 360's gedaan voor een hangar... Was vrij spectaculair moet ik zeggen, tractiecontrole af, gas en draaien...

Wordt binnenkort vervangen door S-type 2.7V6 Diesel, full option.

waw, geld teveel? :lol:

Anonymous

Citaat van: RoughneckJaguar S-type 3.0 V6 A Executive. Heb gisteren een bezoekje gebracht aan het vliegveld van Brustem, tegen een collega met zijne MG F 160 pk (niet standaard) geraced op de startbaan. MG moest het afleggen..

Daarna nog enkele 360's gedaan voor een hangar... Was vrij spectaculair moet ik zeggen, tractiecontrole af, gas en draaien...

Wordt binnenkort vervangen door S-type 2.7V6 Diesel, full option.

Ik hou van sterke verhalen, meer nog, ik hou ervan sterke verhalen te relativeren!

een Jaguar 3.0 V6 gaat 0 tot 100 in 7,9 seconden (niet automataat, wat betekent ietsje trager)
een MG F 160 pk (ook 160 pk zoals in jouw geval) gaat van 0 tot 100 in 7,6...

Het feit dat de jouw Jaguar sneller was dan de MG zal wel eerder met de rijkunsten te maken hebben van de chauffeur in de MG, eerder dan het feit dat de Jaguar 3.0 (die toch heel wat zwaarder is, desondanks de sterke V6, en een 3.0 is nu ook niet echt een racer hé) wel degelijk sneller ZOU ZIJN dan de MG.

Roughneck

Citaat van: Anonymous
Citaat van: RoughneckJaguar S-type 3.0 V6 A Executive. Heb gisteren een bezoekje gebracht aan het vliegveld van Brustem, tegen een collega met zijne MG F 160 pk (niet standaard) geraced op de startbaan. MG moest het afleggen..

Daarna nog enkele 360's gedaan voor een hangar... Was vrij spectaculair moet ik zeggen, tractiecontrole af, gas en draaien...

Wordt binnenkort vervangen door S-type 2.7V6 Diesel, full option.

Ik hou van sterke verhalen, meer nog, ik hou ervan sterke verhalen te relativeren!

een Jaguar 3.0 V6 gaat 0 tot 100 in 7,9 seconden (niet automataat, wat betekent ietsje trager)
een MG F 160 pk (ook 160 pk zoals in jouw geval) gaat van 0 tot 100 in 7,6...

Het feit dat de jouw Jaguar sneller was dan de MG zal wel eerder met de rijkunsten te maken hebben van de chauffeur in de MG, eerder dan het feit dat de Jaguar 3.0 (die toch heel wat zwaarder is, desondanks de sterke V6, en een 3.0 is nu ook niet echt een racer hé) wel degelijk sneller ZOU ZIJN dan de MG.

Dag Gast, ik neem aan dat je ongeregistreerd blijft om je naam niet bekend te maken?

Vooraleer je iets zegt, zou ik je aanraden je autokennis wat op te frissen. Een MG-F is er niet in 160 pk versie. Maar de krachtigste MG F heeft 145 pk, en nee, het was de Trophy niet.

Maar er bestaat wel zoiets als een MG TF 160, en persoon in kwestie (Filip) had enkele onderdelen van de nieuwe 160 pk motor overgenomen in zijn MG, waardoor deze ook 160 pk zou hebben.

Nu dat dat opgehelderd is, ik was weldegelijk sneller als de MG. Ik weet niet of je in Brustem bekend bent, maar er ligt een vliegveld waar je gewoon op kan met de auto.

Welnu, ik stond langs de MG en hij vertrok een fractie van een seconde sneller als mij. De cijfers van 0 - 100 die je aanhaalt kunnen juist zijn, ik hou me daar niet zo mee bezig omdat ze vrij irrelevant zijn. En ja, de MG was sneller tot 90, maar eenmaal we aan 200 zaten zat de MG al ver achter. Pk is belangrijk voor topsnelheid (238 versus 160) en koppel brengt je er sneller (300 Nm tegen 170). Ook op de autostrade zagen we dit bewezen. Tot 150 kon de MG vrij goed bijhouden, maar daarna niet meer.

Het is spijtig dat je er niet bij was, anders kon je het zelf ervaren.
Roughneck

beffie




dit is mijn rijdend mobieltje

Golf III, speciale versie "Match"
Bouwjaar 1996
motor 1900 TDI, heeft nu 100.000 km, heb hem van begin januari, de vorige eigenaar heeft er maar bitter weinig kilometers mee gedaan
Beffie and it's not my real name

Back in F1REM - G4V
Hattrick - de scoorders IV.29

Roughneck

Dang, wat een grote foto..

Da's haast schaal 1/1

:wink:
Roughneck

Eric

Amaai als foto kan deze wel tellen... :shock:

Bjorn

Grote foto inderdaad. Maar ik blijf het de mooiste Golf vinden die ze bij Volkswagen ooit maakten...  :oops:
De Mens: In Het Gras![/color]

Alan Blues

Ik rij met een zwarte Golf IV.

De enige foto die er van bestaat, stond op JVA zijn site. Maar helaas is die er niet meer. Ik zal een een nieuwe maken. ;)

GeertG

Volkswagen Bora GT

Donkergrijs; 17" lichtmetaal op 225/45R17
130Pk; 310Nm
6MT

Gekocht voor de motor en de looks...
op 2,5 jaar heeft ie nu net 100,000Km binnen.
You're just jealous because the voices[/i] are talking to me[/i].....

Eric

Sinds een maandje is dit mijn nieuwe vierwieler :D  8)





eppie


Wutputt

Eric, goede kleur en lekkere velgen! 8)
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Roughneck

Een foto van mijne ketel  8)

Wordt binnenkort vervangen door een S-type 2.7 V6 diesel Executive, Automaat, Zwart, Monaco velgen, High luxury uitvoering, ...

Roughneck

Ramses

Wat is er mis met deze halve limo , Roughneck :lol:

@ Eric, die 9-3 is écht een lekkere wagen ! Nice choice!

Roughneck

Citaat van: RamsesWat is er mis met deze halve limo , Roughneck :lol:

@ Eric, die 9-3 is écht een lekkere wagen ! Nice choice!

Niks :D Maar 't ding verbruikt nogal wat... Ik zit gemiddeld op 12 a 13 liter/100 km. Zaterdag lag dat tegen de 17 - 18 liter :D
Roughneck