San Marino in 1982?

Gestart door Martin, 18 februari 2004 - 20:24:57

« vorige - volgende »

Martin

Er stonden maar 14 wagens aan de start van de GP van San Marino 1982.
Waarom zo weinig?

Ruud

Een staking ge-organiseerd door de coureurs.

unknown

Boycot door de FOCA-teams, omwille van de ban op skirts die volgens hen illegaal gebeurd was.
Enkel de FISAteams, onafhankelijken en nog enkelen kwamen aan de start.

Martin

Citaat van: unknownBoycot door de FOCA-teams, omwille van de ban op skirts die volgens hen illegaal gebeurd was.
Enkel de FISAteams, onafhankelijken en nog enkelen kwamen aan de start.

Ja, maar waarom een boycot  :?:  :?:  :?:
Niet voor de skirts  :!:  :!:  :!:

unknown

De retro-actieve ban op het bijvullen van de watertank ed. Rosberg en nog enkele anderen kon water lozen om dan tijdens de race onder het mininumgewicht te rijden, later werden die bijgevuld en was de wagen op het einde van de race perfect in orde.

Martin

Fout.  :cry:  :cry:

Er is een andere reden.

Olav18

In the three weeks after the race at Long Beach the FIA ruled that Nelson Piquet and Keke Rosberg should be excluded from the results of the Brazilian GP because they had been running water tanks designed to allow them to run under the weight limit. There was an outcry from the FOCA teams and it was agreed that they would boycott the race at Imola.

Dat staat er op Grandprix.com
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

unknown

Citaat van: MartinFout.  :cry:  :cry:

Er is een andere reden.
Als grandprix.com me dat zegt en als Murray Walker da zegt in ne samenvatting van die race, dan zou da toch just moeten zijn ze.

JimPunkRawker

reed lammers toen ook niet een van zijn beste races? ik heb zoiets wel eens gelezen in het blad forumule 1. 2 races in de hele formule 1 tijd zijn toen wel gereden maar punten telden toen niet mee. (door die stakingen enz.) er werd gesproken van 2 'illegale' races in het blad

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

IVY440

Dat was volgens mij Jarama 1980 en Kyalami 1981.
:wink:

Voor de rest zou ik het niet weten Martin.  :?

Martin

Die diskwalificatie was goed, maar ik wist de reden niet.