Alfa 156 Crosswagon.

Gestart door Martin, 11 februari 2004 - 18:53:05

« vorige - volgende »

Martin

SUV's zijn hot en niet alleen in de Verenigde Staten. Ook in Europa is een sterke vraag naar de luxe 4x4's, terwijl een ander publiek weer tevreden is met een opgehoogde personenauto waarop extra kunststoffen koetswerkdelen zijn geschroefd. Ook Alfa Romeo gooit zich nu in de strijd van de wanna-be's door de 156 Sportwagon als opgeleukte Crosswagon uit te brengen. Maar de Alfa-variant beschikt ook nog eens over vierwielaandrijving.



Om van de Sportwagon een Crosswagon te maken heeft Alfa Romeo naast de 4x4-techniek met Torsen C-differentieel het koetswerk bijna zes hele centimeters opgekrikt, 17 inch lichtmetalen wielen in de wielkasten geplaatst, aluminium treeplanken gemonteerd, alu-dakrails op het dak geschroefd en bodembeschermers aangebracht. Van ongelakte wielkastverbreders en bumpers heeft het sportieve merk afgezien. In het interieur is eveneens het nodige werk verricht. De designers zijn begonnen met het instrumentarium. Dat is opnieuw van de tekentafel gekomen. In de binnenspiegel is vervolgens een kompas aangebracht, terwijl voor de bekleding een nieuwe stof is bedacht.



Alfa Romeo stelt de Crosswagon reeds op de autotentoonstelling in Genève, maart, voor en kondigt de daar getoonde versie met ,9 liter Multijet-dieselmotor aan. Deze 150 pk sterke turbodiesel zal tevens deel uitmaken van het motorenaanbod, dat pas in een later stadium wordt bekend gemaakt. De prijzen zullen eveneens te zijner tijd worden vrijgegeven.

Mikacouli

Lijkt me eerder op een facelift.Zo geen grote veranderingen maar hij is natuurlijk niet mis.

Martin

Citaat van: MikacouliLijkt me eerder op een facelift.Zo geen grote veranderingen maar hij is natuurlijk niet mis.

Alfa had nog geen SUV. Dit is een nieuw model.

McChouffe

Ik vind het een mooie wagen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric

geen misse wagen, maar die kleur  :?

Martin

Zal ook wel in zwart en rood op de markt komen.

Schumi

De Crosswagon is een tijdelijke oplossing voor de komst van de Kamal, de echte SUV van Alfa Romeo.
La Scuderia Ferrari: orgoglio rosso della Formula una.
KRC Genk: pride and fame

jandr

ze komen spijtig genoeg er een paar jaar te laat mee. Voor mij blijft een Alfa een asfaltvreter! als ik een terreinwagen wil koop ik wel een Range Rover of een Toyota!

Ruud

Citaat van: jandrze komen spijtig genoeg er een paar jaar te laat mee. Voor mij blijft een Alfa een asfaltvreter! als ik een terreinwagen wil koop ik wel een Range Rover of een Toyota!
Helemaal mee eens :!: