Miklos Feher sterft op voetbalveld...

Gestart door Racegirl, 26 januari 2004 - 20:07:50

« vorige - volgende »

Racegirl

De Hongaarse aanvaller van Benfica Lissabon, Miklos Feher, viel zondag op het terrein van Guimaraes bewusteloos en werd levenloos van het veld gedragen. Dat meldt het persagentschap Lusa.

Naar verluidt werd Feher gereanimmerd en naar het hospitaal overgebracht, maar over zijn huidige toestand is niets bekend. Feher verloor het bewustzijn na vijftien minuten in Guimaraes - Benfica (0-1), een wedstrijd van de negentiende speeldag in de Portugese voetbalcompetitie.


Heb de beelden gezien op het Nieuws van 19u  :shock:  :shock:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Mikacouli

Heb ook de beelden net gezien.Was er niet goed van als ik het zag.Heb dat nog nooit gezien zoiets.Eerst lachen en 10 sec later lag hij bewusteloos op de mat.Ongelofelijk gewoon.Het is dan ook een groot verlies want het was een uitstekende speler.Enorm jammer.
Ben er nog stil van.


:cry:  :cry:

razzle_dazzle

Heb de beelden daarstraks op het journaal gezien, werd er ff stil van. Na Foe (Kameroen) op het WK weer een voetballer die plots een hartstilstand krijgt :(. Op zulke momenten besef je dat het leven rap voorbij kan zijn en dat leven en door nie zo ver van elkaar liggen.
RIP Feher :!:

Raikkie

Heb ook de beelden gezien , ben er ook nie goe van  :? Als zelfs zone jonge sportieve gast zoiets kan voorkrijgen dan beseft ge toch maar al te goe hoe rap het gedaan kan zijn  :shock:

razzle_dazzle

Citaat van: RaikkieHeb ook de beelden gezien , ben er ook nie goe van  :? Als zelfs zone jonge sportieve gast zoiets kan voorkrijgen dan beseft ge toch maar al te goe hoe rap het gedaan kan zijn  :shock:

Ja maar topsport is zo gezond niet en mss zou er toch is een grondig onderzoek naar "doping" in de voetbal moeten komen want twee sterfgevallen op zo korte periode is toch wel opvallend e :?

Martin

Er zijn veel topsporters die overlijden.
Wielrenners, voetballers, atlektiekers en maratonlopers.
Ze hebben vaak hartproblemen.
En die worden vaak te laat ontdekt.

The Iceman

Wie gaan ze nu vervolgen ?????????  :cry:  :cry:  :cry:

Bruno

Hét probleem is dat sommige hartziektes pas na een heel grondig onderzoek aan het licht komen.
Heb je zelf geen problemen, ik bedoel: voel je je goed, dan ga je ook niet op onderzoek voor zo'n dingen.
Er lopen op de aardbol een hele hoop mensen rond met hart of ander ziektes die in bepaalde situaties dodelijk kunnen zijn.

Het grote verschil is als iemand die niet in de media belangstelling staat aan zo'n ziekte overlijdt (op jonge leeftijd) er geen Tv beelden van zijn.
Valt er het voor bij een bekend persoon is het een heel ander verhaal.

Achteraf word er dan wel gezegd: ze hadden dat toch kunnen testen?

Is ook waar, maar: Als ze aan u vragen of je hart of andere klachten hebt zal je gewoonlijk ook zeggen dat je geen last hebt, dan gaan ze ook geen dure onderzoeken doen. Terwijl het best kan dat je volgende week morsdood neervalt.

Spijtig voor die jongen en zijn nabestaanden maar het is geen alleenstaand geval.
Ik kan me best voorstellen dat al de aanwezigen daar behoorlijk van slga waren.

Gelukkig gebeurde dit niet in een amerikaans stadion, ik kan me zo al voorstellen dat er in dat geval een hoop advocaten stonden te trappelen om een aanklacht in te dienen tegen de verantwoordelijke van de ploeg.
Een hoop geld vragen omdat zij die jongen niet goed getest hebben en zo een deel mensen blootsgeteld hebben aan emotionele schade door het zien van hetgeen er gebeurd is.  :roll:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Racegirl

Mja, ik heb ook hartritmestoornissen en hartruis, en dokter heeft gezegd dat ik beter niet meer zou sporten, maar doe het toch, als ik echt te veel last krijg dan stop ik (meestal) wel even.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Alan Blues

uiteindelijk kan iedereen op elk moment doodvallen. Je hebt uiteraard meer kans het voor te hebben als je aan het sporten bent, maar het gebeurt ook met mensen die gewoon achter hun pc zitten te werken...  :?

Bjorn

Ook ik zag de beelden en zoiets doet toch vreemd. Iemand zien sterven!

Enkele jaren geleden stierf een dokter hier in de straat aan een hersenbloeding. Zo snel kan het dus gaan...  :roll:
De Mens: In Het Gras![/color]

Racegirl

Ik was vorig jaar rond mei op tornooi in Antwerpen met de voetbal, en na onze wedstrijd, werd een wedstrijd van de mannen gespeeld, daar zat een papa (al oudere man) hevig te supporteren voor zijn zoon en opeens is alles stil en valt hij neer, zijn vrouw begint hysterisch te schreeuwen en krijsen, ambulance is er vrij snel en mannen van Medisch Urgentie Team beginnen hem ter plaatste te reanimeren...
Na enkele pogingen halen ze een wit laken uit de ambulance en bedekken hem ermee...

Krijg nog steeds kippevel als ik eraan terugdenk.
Ons tornooi was gedaan, niemand van onze ploeg wou nog verderspelen.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Alan Blues

Ik begrijp wel dat zo'n tornooi wordt stopgezet als er zo iets gebeurt...  :(

Racegirl

Citaat van: Alan BluesIk begrijp wel dat zo'n tornooi wordt stopgezet als er zo iets gebeurt...  :(

Mja, dat dachten wij ook, maar  het werd niet stopgezet, enkel onze ploeg en de ploeg van de man die net zijn vader verloren had zijn uit het tornooi gestapt, de anderen wilden absoluut verderspelen :?
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Racegirl

Morgen wordt in mijn dorp een 18-jarig meisje begraven, ze was aan het rondlopen op het autosalon en voelde zich niet goed, is even naar buitengegaan en daar neergevallen, hartstilstand  :shock:

Heb nog met haar op school gezeten (ze zat een jaar lager) en in dezelfde klas op de muziekschool...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.