Blessures

Gestart door Jasper, 22 januari 2004 - 19:27:54

« vorige - volgende »

Jasper

Omdat ik gisteren op de training zelf een blessure heb opgelopen, vroeg ik mij af jullie wel eens een blessure hebben opgelopen door aan sport te doen. Zo ja, dewelke? Ik heb hier al gehoord over kapotte knieën door badminton (:?:), maar meer heeft mijn oor nog niet bereikt.

eppie

Kapotte knieen hier,maar niet door badminton,wel door ijshockey.Maar spijtig genoeg is het niet genezen en zal het ook niet meer genezen.Ik sukkel er nu al een 5-tal jaar mee.

Racegirl

Gebroken pols door voetballen > operatie > medische fout > levenslang 7% gehandicapt  :(
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

Citaat van: RacegirlGebroken pols door voetballen > operatie > medische fout > levenslang 7% gehandicapt  :(
:shock::shock::shock::(:(:(:(

Wat is 7% gehandicapt? Is je pols 'scheef' weer aan elkaar gegroeid? En hoe plakken ze daar een cijfer op?

Racegirl

Citaat van: Jasper
Citaat van: RacegirlGebroken pols door voetballen > operatie > medische fout > levenslang 7% gehandicapt  :(
:shock::shock::shock::(:(:(:(

Wat is 7% gehandicapt? Is je pols 'scheef' weer aan elkaar gegroeid? En hoe plakken ze daar een cijfer op?

Mijn pezen ontsteken telkens weer als ik mijn pols gebruik.
De kanaaltjes waardoor mijn pezen en zenuwen lopen zijn vernauwd en elke keer als ik mijn pols gebruik, dan duwen die pezen tegen die wand van die kanalen en tegen mijn zenuwen.
Die 7%, dat wordt bij een controledokter die je aangewezen krijgt berekend, dat is voor je vergoeding.
Is onderandere berekend op basis van hoe ver ik mijn pols kan plooien naar binnen en naar buiten toe, de kracht die ik heb (heb volledig krachtverlies) en de littekens, ...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

Amai amai. Als ik dat maar nooit voorheb... :roll:

BugsBunny

Met het skiën eens recht op mijn elleboog gevallen met als gevolg dat ik twee maand niet op die arm kon steunen.
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

eppie

Ik heb dus ongeveer hetzelfde met mijn knieen als Racegirl,behalve dat ik maar 4% gehandicapt ben.

Martin

Door 33 jaar slotracen is de wijsvinger van mijn rechterhand niet meer zoals het zou moeten zijn.
Stroef en stram.

JVA

Enkel tweemaal overgestampt. (door dezelfde speler op 1 seizoen tijd :? )
Duim gebroken.
Miniscus operatie.
Spierscheur in dijbeen.

In 20 jaar voetballen valt dat nogal mee...

Alan Blues

Op mijn 16de reuma in mijn knie gehad door te veel in de regen naar school te rijden met mijn brommer.

Permanent geruis in beide oren door te luid electrische gitaar te spelen en te veel naar concerten te gaan. Maar dat is niet echt sport... ;)

Racegirl

en buiten die pols gerekend: beenvliesonstekingen, groeischijf in voet gebroken met basketten, onlangs nog een nekletsel en hersenschudding overgehouden aan voetbalmatch, maar vervelende nekband mag nu eindelijk terug de kast in! Enige jaren geleden pols gebroken door paardrijden.
Dat ist ongeveer!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Scuderia Ferrari

Citaat van: Racegirlen buiten die pols gerekend: beenvliesonstekingen, groeischijf in voet gebroken met basketten, onlangs nog een nekletsel en hersenschudding overgehouden aan voetbalmatch, maar vervelende nekband mag nu eindelijk terug de kast in! Enige jaren geleden pols gebroken door paardrijden.
Dat ist ongeveer!
Wat doe je allemaal als je aan het sporten bent? :? :?
Heb 13 jaar gehockeyd, gecricket en ook nog vaak met school gevoetbald en gebasketbald. Nooit een blessure gehad.
*Scuderia klopt het af onder de tafel*

sledge

Enkel eens zwaar verstuikt tijdens het voetbal (Ik val in tijdens een hoekshop, scoor na 2 seconden op het veld te staan, de tegenstanders trappen af, ik loop naar de bal en verstuik m'n voet. Na 1.5 minuut was ik alweer van het veld gedragen  :lol: )

Verder eens een bot in m'n pols gebarsten tijdens een bokspartijtje op een wat volgens mij met bladeren gevulde vuilniszak was. Wist ik dat er metaal inzat  :? Ik heb een maand met pijn rondgelopen, toe ik eindelijk plakken liet nemen. Volgens de dokter was het reeds te laat voor gips  :lol:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Jasper

Kim Bauer, Sledge? :)

Ik zit hier nu met spierverrekkingen in mijn rug. Woensdagavond strekte ik me te laat uit bij een eenvoudige onschuldige achterwaartse salto (uitstrekken=vertragen). Ik kwam dus op mijn voeten maar ik leunde al achterover bij de landing. Zodoende vlogen mijn voeten onderuit en omhoog, en ik vloog naar achteren. Zo ben ik knal op mijn nek neergekomen en mijn benen vlogen over me. Vandaar de verrekkingen in m'n rug.