Volkswagen Offroad Coupé.

Gestart door Martin, 05 januari 2004 - 17:37:04

« vorige - volgende »

Martin

Volkswagen onthult dinsdagmiddag op de autoshow van Detroit de Concept T, waarvan Autotelegraaf.nl nu al de eerste foto's kan tonen. Met dit spectaculaire studiemodel wil Volkswagen laten zien dat men in de toekomst naar een nieuw segment wil: dat van de Offroad Coupé.



De 4,08 meter lange en 1,45 meter hoge Concept T is volgens Volkswagen de ontbrekende schakel tussen sportwagens en de zogenoemde SUV's (sports utility vehicles). De T combineert hoge prestaties op verharde wegen met aandrijftechnieken die het mogelijk maken om ook in ruw terrein goed uit de voeten te kunnen. De 'woenstijnbuggy' is daarom uitgerust met een V6 die goed is voor een vermogen van 241 pk in combinatie met vierwielaandrijving (4Motion) en een automatische versnellingsbak (Tiptronic). De acceleratie van 0-100 km/u verloopt in 6,9 seconden en de topsnelheid is begrensd op 230 km/u.



De Concept T beschikt over vleugeldeuren die bij het openen niet alleen recht omhoog gaan maar tegelijkertijd ook iets naar buiten. Hierdoor verloopt het in- en uitstappen wat makkelijker en heeft dit systeem ook bij krappe parkeerplaatsen de nodige voordelen. Een ander opvallend detail is het T-Bar dak dat uit twee helften bestaat die makkelijk te verwijderen zijn. Het achterste gedeelte van het dak met daarin de achterklep, is uitgevoerd als een afneembare hardtop.



In het interieur zien we ergonomische Aluminium-Flex sportstoelen, een multifunctioneel stuur en bekledingsstoffen van zachte kunststof met een satijnachtige structuur op dashboard, deuren en stoelen. Dit materiaal is niet alleen makkelijk schoon te maken maar kan ook eenvoudig door leren 'Downtown-bekleding' worden vervangen. Alle noodzakelijke cockpitinformatie wordt via een head-up display op de voorruit geprojecteerd.


McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Is dat een auto???? :shock:  :shock:  :?

Bjorn

Ik dacht eerder aan een miniatuur met afstandsbediening voor ne gast van 4 jaar, maar dit... HALILOEJA!  :roll:  :?
De Mens: In Het Gras![/color]

sledge

is dat niet de vermiste Beagle?  :?
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Mikacouli

Ik dacht dat die nu meereed in de dakar.Omgevormd weliswaar.Of heb ik het mis?

eppie

De neus lijkt wel op die van de dakar-buggy.De lichten lopen wel niet tot aan de wielkassen.Het zij-aanzicht heeft er ook van weg maar de deuren en de flanken hebben heel wat plamuurwerk nodig om op die van dakar te lijken.En ik vind hem ook aartslelijk.