Chevrolet Nomad returns.

Gestart door Martin, 04 januari 2004 - 11:22:29

« vorige - volgende »

Martin

Chevrolet stelt op de NAIAS 2004 een studiemodel voor onder de naam Nomad. Volgens de bouwer mag je hem geen sedan, stationwagon, SUV of ander "gecategoriseerd" model noemen. Simon Cox, designdirector van de ontwerpafdeling in Groot-Brittanniƫ, noemt de Nomad een type voertuig dat door verschillende personages wordt aangesproken.



De Nomad, geen onbekende naam binnen de Chevrolet-familie, is net als de Pontiac Solstice en het studiemodel Saturn Curve gebouwd op het splinternieuwe Kappa-platform, dat eveneens debuteert op de NAIAS 2004.General Motors typeert de bodemsectie als de basis van nieuwe sportieve modellen, te meer het onderstel onafhankelijke wielophanging en achterwielaandrijving kent. Voor het gebruik voor de concept car Nomad is het platform verlengd, wat resulteert in een vijf centimeter langere wielbasis (nu 2,72 meter). Ook de krachtbron deelt de Nomad met de Solstice en Curve, echter uitgerust met een turbo. Daarmee is de Chevy de sterkst gemotoriseerde variant van het Kappa-trio. De 2.2 vierpitter komt tot 250 Horses.



Voor de ontwikkeling van het studiemodel, dat Pininfarina mocht assembleren, keken de ontwerpers continu terug naar de originele Nomad uit de jaren vijftig. Daardoor is het een heel moderne kar geworden met duidelijke designtrekjes van de bekende klassieker. Kijk bijvoorbeeld naar de schuin geplaatste B-stijl, het geribbelde dak of de chroomstrips. 'Hypermodern' zijn de achterklep met zijn wijze van openen en het uitneembare dakpaneel. Verder beschikt de nieuwe Nomad over onder andere een uitschuifbare laadvloer, terwijl led-technologie voor de lichtunits is gebruikt.

Mikacouli

Beetje een rare wagen.Vind hem niet lelijk maar vind hem ook niet supermooi.Zo een beetje tussen de twee.

Schumi nr1

Ik vind hem lelijk, te lomp uitziend ...

McChouffe

Citaat van: Schumi nr1Ik vind hem lelijk, te lomp uitziend ...

Je neemt me de woorden uit de mond

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Raikkie

Citaat van: WebMachine
Citaat van: Schumi nr1Ik vind hem lelijk, te lomp uitziend ...

Je neemt me de woorden uit de mond

Idd  :wink:

Mikacouli

Mja,maar met zo'n "dulle zant" zit hij er toch niet slecht uit.Maar steek er een andere velg op en het is al wat anders.

razzle_dazzle

Citaat van: Schumi nr1Ik vind hem lelijk, te lomp uitziend ...

idem  :lol:

McChouffe

Citaat van: MikacouliMaar steek er een andere velg op en het is al wat anders.

Laat em dan ook ineens samenpersen, misschien komt er dan wel een leuk kubusje uit  :D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Mja,smaken verschillen.Maar er zit wel een leuk motorke in.Maar liefst 250 paardjes. :shock:

Eric

Citaat van: MikacouliMja,smaken verschillen.Maar er zit wel een leuk motorke in.Maar liefst 250 paardjes. :shock:

Vergeet niet dat het een Amerikaan is....zuipen en het gewicht van een truck :lol:

Wutputt

Een 2.2 viercilindertje is niet echt een amerikaanse motor, Eric ;)

Ik heb het gevoel dat die een 2.2 turbo van Opelmakelij is, komende van de OPC varianten en Speester Turbo. M.a.w. extreem zuinig naar Amerikaanse normen.

Maarja waarschijnlijk weegt die auto ook wel 4 ton of zo (overdrijven doen we nooit ;)). Heeft wel wat koppel nodig die jongen om deftig vooruit te komen.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.