Zo lang naar uitgekeken..

Gestart door JVA, 27 december 2003 - 21:28:00

« vorige - volgende »

JVA

Een voorbeeld van wat eigenlijk niet kan, maar... toch gebeurd.

Ik heb in mijn vorig leven nog in een rijschool gewerkt. Elke drie maanden een nieuwe wagen. Een Opel Kadet 1.5 Diesel in die tijd.

Na drie maanden werden ze verkocht als ... directiewagen.  :?

20.000 km op de teller gereden door tientallen beginnende chauffeurs. Je zal het maar kopen, en denken een bijna nieuwe wagen te kopen...

Bruno

Citaat van: JVAEen voorbeeld van wat eigenlijk niet kan, maar... toch gebeurd.

Ik heb in mijn vorig leven nog in een rijschool gewerkt. Elke drie maanden een nieuwe wagen. Een Opel Kadet 1.5 Diesel in die tijd.

Na drie maanden werden ze verkocht als ... directiewagen.  :?

20.000 km op de teller gereden door tientallen beginnende chauffeurs. Je zal het maar kopen, en denken een bijna nieuwe wagen te kopen...

Dat is ook 1 van de redenen waarom ik al een paar keer dacht: "Nu koop ik geen nieuwe meer maar een occasie". Dan denk ik weer ns na over wat ik al gehoord en gezien heb en ga steevast voor een nieuwe.

Rondkijken kan ook al helpen:
Lang geleden, in de BFr. tijd nog  :wink: , ging ik rond kijken voor een occasie. Ik kreeg een aanbod voor een Audi 80 Diesel, een halfjaar oud en met maar 20.000 Kms op de teller (klinkt bekend hé).
Dit aan de in mijn ogen best schappelijke prijs van 590.000 Bfr.  Toen ik bij de dealers ging horen wat me 1 en ander ging kosten bleek dat ik uiteindelijk een nieuwe wagen van net hetzelfde type kon kopen die met de korting af op 640.000 kwam.

Dan keuze was snel gemaakt.

In het Antwerpse is er van Mercedes/Chrysler een Nearly New Car center.
Ben daar onlangs ns binnen gelopen omdat ik van een vriend gehoord had dat hij een vijfjarig lease contract had waarbij hij met 3 wagens naeen mocht/moest rijden en die kwamen achteraf daar terecht.
Als je de prijzen daar bekeek :roll:  Er ging bij sommige wagens wel een som af maar als je die vergeleek met nieuwprijs vroeg ik me af wie die wagens kocht.

Toch draait die firma als gek. :?:  

Zo ken ik nog wel wat verhalen. Als je de verkopers van tweedehands wagens moest geloven rijden er heel wat mensen rond die na een jaar hun auto beu zijn en hem weg doen voor een prikje.

Het is niet overal zo maar je kan toch best goed uitkijken.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Kimi

Citaat van: Wutputt
Van een multiplex-probleem kan ik al meepraten in de Mégane van mijn ma. De zijruit begon ineens zijn eigen leven te leiden: hij ging zonder ook maar iets in te drukken omlaag. En dan weer ophoog. En dan terug omlaag, en weer omhoog. En dan nog eens omlaag en toen deet hij niks meer.
Naar de garage geweest, ruit laten omhoogzetten en in die stand geblokkeerd. En nieuwe elektrische deurmodule besteld. Ze lossen het wel correct op, maar toch liever geen problemen ;)


Wij hebben juist hetzelfde voorgehad met een Audi A6  :roll:
Maar anders nog geen problemen mee gehad.