Zo lang naar uitgekeken..

Gestart door JVA, 27 december 2003 - 21:28:00

« vorige - volgende »

Schumi nr1

Citaat van: KVDracer
Citaat van: JVA
....

Het is niet BMW zijn fout van het alarm. Ik rij nu met een Fiat Ducato van het werk. Iedere dag gaat het alarm af. Maar daar zitten bewegingssensors in, wat waarschijnlijk kook het geval is in uw BMW en die gaazn vlug af. Door flikkeringen van TL lampen, wind, ..., vanalles. En toen ik het op het werk zei, zeiden ze dat het juist was en binnenkort gaan we het alarm er gewoon uitsmijten.

Een excollega van mij vader heeft ook een BMW, toen zijn wagen in volle warme zomerdagen in de zon geparkeerd stond ging zijn  alarm uit zichzelf af. Ook met hevige rukwinden had hij dat probleem  :?

Soms zijn die alarmpjes wel erg gevoelig afgesteld!

JVA

Citaat van: Schumi nr1
Citaat van: KVDracer
Citaat van: JVA
....

Het is niet BMW zijn fout van het alarm. Ik rij nu met een Fiat Ducato van het werk. Iedere dag gaat het alarm af. Maar daar zitten bewegingssensors in, wat waarschijnlijk kook het geval is in uw BMW en die gaazn vlug af. Door flikkeringen van TL lampen, wind, ..., vanalles. En toen ik het op het werk zei, zeiden ze dat het juist was en binnenkort gaan we het alarm er gewoon uitsmijten.

Een excollega van mij vader heeft ook een BMW, toen zijn wagen in volle warme zomerdagen in de zon geparkeerd stond ging zijn  alarm uit zichzelf af. Ook met hevige rukwinden had hij dat probleem  :?

Soms zijn die alarmpjes wel erg gevoelig afgesteld!

Het probleem is niet het alamr; Dat werkt zelfs perfect. Het is de batterij die blijkbaar stroom verliest. Na verloop van tijd is die dan 'plat' en gaat het alarm daardoor af.

De wagen staat nu in de garage. Men is hem helemaal aan het 'onderzoeken'  :shock:
Hij rijdt al wel terug (gewoon nieuwe batterij in) maar daarmee is het probleem dus niet opgelost.
Straks iets na 15 uur weet ik meer. Ofwel heeft men het gevonden en heb ik mijn wagen terug, ofwel blijft hij tot na Nieuwjaar in de garaga staan om het probleem daarna verder te onderzoeken.  :?  :?

KVDracer

Dat heeft niets te maken met de afstelling, maar met de soorten sensor. Dat zijn PIR detectoren en die gaan af op de warmte van de mens, maar gelijk in wagens zitten daar ook nog is trillingsdetectoren bij, waardoor het bij hevige rukwinden kan zijn dat die trildetectoren een contact geven, waardoor het alarm afgaat. Het probleem in de volle zon is zo, dat de sensoren dan zo gevoelig afgesteld zijn dat ze een vlieg zien als een mens, waardoor het ook afgaat als er een vliegske in je wagen zit. En die kunnen ook afgaan als je raam niet goed gesloten is en er iemand langs de zijkant passeert, want die sensoren hun detectie-oppervlak gaan tot ze iets tegenkomen zoals een raam, muur,... . En wanneer je uw raam niet gpoed sluit, gaat het detectie-oppervlak tot buiten je wagen. Hierdoor is er maar één conclusie: buitensmijten die rommel. Met een goede startonderbreker, en die zitten nu toch al in alle nieuwe wagens, geraak je ook al ver, zonder dat het afgaat.

JVA

Heb net telefoon van BMW gekregen.

Er waren bepaalde onderdelen van de computer met 'verkeerde' software geladen. Hoe dat kan?? Geen idee. Maar het was een 'productiefout'.

Morgenvroeg ga ik de wagen gaan afhalen en hopelijk rijdt hij dan zoals hij zou moeten rijden en kan ik terug genieten van het rijden met BMW, want eerlijk is eerlijk: rijden doet hij als de beste... (ALS hij dan al rijdt... :lol:  :lol: )

Bjorn

Het is allemaal het nieuwste van het nieuwste en het beste van het beste, BMW en Mercedes, dé grote concurrenten maar geen degelijkheid meer...

Vader koopt een Mercedes Vito. Na enkele maanden gaat alarm af bij regenweer. Oorverdovend en met héél veel moeite stil te leggen. Eens in de garage aan de computer gelegd. Geen foutmeldingen  :!:  :roll:  Zo een paar keer tot mijn vader het beu was naar de garage reed en zei dat die wagen niet meer buitenkwam tot het opgelost was. Resultaat: probleem opgelost.

Enkele weken later valt zijn rechterpinker, zonder boe nog ba eruit. Vader zag het toen hij thuis was.

Nog enkele weken later ziet mijn vader dat zijn volldige voorbumper aan het afpellen is. Herspoten ok. Drie maand later de achterbumper...

Mercedes... pure klasse nietwaar.

(Ondertussen kocht mijn moeder een Mercedes A-Klasse. Ondertussen al een volledig nieuwe console moeten steken want ze kreeg de wagen meerdere malen niet meer open...totdat ze lang genoeg wachtte...)
De Mens: In Het Gras![/color]

Racegirl

Citaat van: BjornHet is allemaal het nieuwste van het nieuwste en het beste van het beste, BMW en Mercedes, dé grote concurrenten maar geen degelijkheid meer...

Vader koopt een Mercedes Vito. Na enkele maanden gaat alarm af bij regenweer. Oorverdovend en met héél veel moeite stil te leggen. Eens in de garage aan de computer gelegd. Geen foutmeldingen  :!:  :roll:  Zo een paar keer tot mijn vader het beu was naar de garage reed en zei dat die wagen niet meer buitenkwam tot het opgelost was. Resultaat: probleem opgelost.

Enkele weken later valt zijn rechterpinker, zonder boe nog ba eruit. Vader zag het toen hij thuis was.

Nog enkele weken later ziet mijn vader dat zijn volldige voorbumper aan het afpellen is. Herspoten ok. Drie maand later de achterbumper...

Mercedes... pure klasse nietwaar.

(Ondertussen kocht mijn moeder een Mercedes A-Klasse. Ondertussen al een volledig nieuwe console moeten steken want ze kreeg de wagen meerdere malen niet meer open...totdat ze lang genoeg wachtte...)

Hebben thuis 3 Mercedessen: E klasse, Sprinter en A-Klasse.
De enige waar we al problemen mee gehad hebben is de A, maakt soms een verschrikkelijk lawaai als je achteruit rijdt, hebben ze hier al verschillende keren voor naar de garage gebracht, maar is nog steeds niet opgelost...

Wat ik veel erger vond: mijn zus had een Volkswagen Polo, vrij nieuw model, en toe ze een klein ongelukje had zijn de airbags niet opengegaan, het was ook helemaal niet nodig, omdat het maar een lichte botsing was. Maar dat was niet de reden waarom ze niet opengegaan zijn, er zaten er namelijk helemaal geen in  :shock:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Bjorn

Ieder merk heeft wel iets. Heb van een klant een 'spectaculair' verhaal gehoord over zijn Volkswagen Sharan. Ongelooflijk soms wat er allemaal kan gebeuren met zo'n 'goeie' wagens!  :roll:
De Mens: In Het Gras![/color]

McChouffe

Enige tijd geleden zag ik iemand die z'n Mercedes had laten stilvallen voor een verkeerslicht. Blijkbaar was de startonderbreking aangesprongen want hij kreeg z'n wagen niet meer gestart. De man is uitgestapt, heeft de wagen gesloten, terug geopend en opnieuw proberen starten. De derde keer dat hij deze procedure herhaalde kon hij verder rijden.
Hilarisch om zoiets te zien  :lol:  :lol:

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Bruno

Citaat van: Racegirl
Wat ik veel erger vond: mijn zus had een Volkswagen Polo, vrij nieuw model, en toe ze een klein ongelukje had zijn de airbags niet opengegaan, het was ook helemaal niet nodig, omdat het maar een lichte botsing was. Maar dat was niet de reden waarom ze niet opengegaan zijn, er zaten er namelijk helemaal geen in  :shock:

Betrof dit een nieuw aangeschafte wagen of een occasie?

Als dat een wagen is die een ongeluk heeft gehad en dan terug opgemaakt kan het best dat de airbags afgegaan en niet vervangen zijn.
Kwestie van de herstellingskosten te drukken, levensgevaarlijk maar blijkbaar is de redenatie "zo is het goedkoper en het zou moeten lukken dat er een ongeluk mee gebeurd waardoor het uitkomt).  :(

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Wutputt

Alle merken hebben hun probleem wagens.

Maar de laatste tijd zijn het aantal defecten de pan aan het uitswingen. De oorzaak? Fout/defect met de elektronica.

De modernste wagens hebben nu ook allemaal geen gewone bedrading meer, maar multiplex-bedrading. Ipv dat er een heleboel draden de verschillene elektrische installaties en knopkes met elkaar verbinden, liggen er nu maar een zeer beperkt aantal draden. Deze draden verzenden codes door ipv aan/uit-signalen. Een centrale eenheid coördineert alles en elke code heeft een bepaalde handeling tot gevolg.

Klinkt allemaal zeer leuk en gewichtsbesparend, maar dit systeem is erg fragiel. Ten eerste omdat de contacten wat fragieler zijn. Als er nu een slecht contactje is verandert een 1 naar een 0 een een code en is de code niet meer juist.
Zo kan het bvb zijn dat als je de ruit wilt opendoen hij niet werkt maar de ruitenwissers ineens aangaan. Maar hét probleem met foute codes is dat er zich een soort foutenophoping kan vormen in de computereenheid, waardoor een componenten bvb zijn eigen leven kan gaan leiden of de motor in noodregime gaat of zelfs stilvalt.

Van een multiplex-probleem kan ik al meepraten in de Mégane van mijn ma. De zijruit begon ineens zijn eigen leven te leiden: hij ging zonder ook maar iets in te drukken omlaag. En dan weer ophoog. En dan terug omlaag, en weer omhoog. En dan nog eens omlaag en toen deet hij niks meer.
Naar de garage geweest, ruit laten omhoogzetten en in die stand geblokkeerd. En nieuwe elektrische deurmodule besteld. Ze lossen het wel correct op, maar toch liever geen problemen ;)


Hoe meer elektronica, hoe onbetrouwbaarder het allemaal wordt.
En buiten de elektronica heeft iedere auto wel zijn (mechanische) kwaaltjes. Maar algemeen kun je wel zeggen dat Japanse wagens hier minder last van hebben.

En een goede dealer kan ook veel helpen of de pil verzachten.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

McChouffe

Citaat van: WutputtMaar algemeen kun je wel zeggen dat Japanse wagens hier minder last van hebben.

Veel valt te verklaren doordat Japanners betere businessmodellen hebben dan Europese (& Amerikaanse) landen.
Een voorbeeldje. Bij Toyota rijden alle werknemers met een Toyota. Als nu een werknemer een panne heeft en tijdens het reparen van de wagen op een probleem stoot (zoals een onderdeel van de motor dat moeilijk bereikbaar is), hoeft hij dat maar aan zijn overste te melden. De plannen van dat model worden bovengehaald (als het nog in productie is, anders heeft het niet veel nut) en het euvel verholpen.
Ook op het gebied van quality management staat Japan ver voor op Europa/US.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

KVDracer

Mijn vader rijdt al 12 jaar rond met een Japanse wagen, waar er ook redelijk veel elektronica insteekt en heeft daar nog geen last mee gehad. De Europese wagens hebben niet anders als problemen met de elektronica, puur omdat ze niet genoeg tijd nemen om het te ontwikkelen en de fouten eruit te halen. Ik ken iemand die een Renault VelSatis. Alles elektronisch gestuurd, je hebt zelfs geen sleutel meer nodig, maar gewoon een kaart. Alles regelt zijn eigen, ruitenwissers, pinkers, .... . Maar na enkele maanden kreeg hij problemen met die elektronica, zo erg zelfs dat hij zijn wagen niet meer open kreeg. Elektrische ruiten en buitenspiegels, dat zijn nuttige dingen, maar al die andere zever, brengt gewoon miserie mee.

JVA

Heb mijn wagen net gaan afhalen in de garage.

Twee softwarefouten volgens hen. Al is men ook nu niet 100% zeker dat de fout niet meer zal voorkomen. Twee modules geherprogrammeerd

Waarschijnlijk dus alles OK. We zullen het maar geloven zeker...  8)

Racegirl

Citaat van: Bruno
Citaat van: Racegirl
Wat ik veel erger vond: mijn zus had een Volkswagen Polo, vrij nieuw model, en toe ze een klein ongelukje had zijn de airbags niet opengegaan, het was ook helemaal niet nodig, omdat het maar een lichte botsing was. Maar dat was niet de reden waarom ze niet opengegaan zijn, er zaten er namelijk helemaal geen in  :shock:

Betrof dit een nieuw aangeschafte wagen of een occasie?

Als dat een wagen is die een ongeluk heeft gehad en dan terug opgemaakt kan het best dat de airbags afgegaan en niet vervangen zijn.
Kwestie van de herstellingskosten te drukken, levensgevaarlijk maar blijkbaar is de redenatie "zo is het goedkoper en het zou moeten lukken dat er een ongeluk mee gebeurd waardoor het uitkomt).  :(

Was een occasie van een vriend, en was ongevalvrij.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

McChouffe

Citaat van: Racegirl
Citaat van: Bruno
Citaat van: Racegirl
Wat ik veel erger vond: mijn zus had een Volkswagen Polo, vrij nieuw model, en toe ze een klein ongelukje had zijn de airbags niet opengegaan, het was ook helemaal niet nodig, omdat het maar een lichte botsing was. Maar dat was niet de reden waarom ze niet opengegaan zijn, er zaten er namelijk helemaal geen in  :shock:

Betrof dit een nieuw aangeschafte wagen of een occasie?

Als dat een wagen is die een ongeluk heeft gehad en dan terug opgemaakt kan het best dat de airbags afgegaan en niet vervangen zijn.
Kwestie van de herstellingskosten te drukken, levensgevaarlijk maar blijkbaar is de redenatie "zo is het goedkoper en het zou moeten lukken dat er een ongeluk mee gebeurd waardoor het uitkomt).  :(

Was een occasie van een vriend, en was ongevalvrij.

:shock:  :shock:

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.