Zo lang naar uitgekeken..

Gestart door JVA, 27 december 2003 - 21:28:00

« vorige - volgende »

JVA

Zoals zovele jonge gasten was de droom om met een BMW te rijden.

Alleen: het geld ontbrak, of het moest voor iets anders gebruikt worden.

Jaren later is het leven uiterard stukken makkelijker als je samen met de vrouw al lange tijd gaat werken.

En de droom komt uit. Je koop een BMW 320i volledig uitgerust naar je eigen smaak, zelfs met een M-kit er bovenop.

Maar dan begint het:
Na twee maanden gaat het alarm plots af. In mijn eigen garage dan nog wel en zonder dat ik in de buurt ben. Niet te stoppen dat alarm. En zeggen dat ik dezelfde namiddag op verlof vertrek naar Spanje. De service dienst komt langs. De batterij was stuk  :?  :?  :?

Slik, de wagen had 3.000 km op de teller. Goed, direct naar de garage gereden (de service dienst had mijn wagen opnieuw gestart via de startkabels) en een nieuwe batterij gaan halen. 'Alles is in orde meneer. Garantie, en een spijtig voorval.' Incident gesloten (1)

Tot ik veertien dagen later terugkwam uit verlof. Stak er een rekening in de bus voor het vervangen van een batterij. Ik naar de garage: 'Oh, sorry een foutje van de boekhouding' Incident gesloten (2)

In september plots een aanmaning in de bus. Er staat nog een factuur open voor de vervanging van een batterij. Telefonisch contact gehad met de garage. 'Dat moet een een fout zijn. uiteraard is het garantie.' Incident gesloten (3)

Vorige week: jawel, een aanmaning in de bus omdat er nog een rekening niet betaald was. Grrrrrr; Boze mail gestuurd naar de garage. Geen reactie. Maar, ...voor mij is het incident gesloten (4)

Gisteren: Plots gaat het alarm van de wagen weer af. Ik krijg het weer niet afgezet. Service gebeld. Hij kan er niets aan doen. Er is iets mis met het elektronisch circuit denkt hij. Met takelwagen de splinternieuwe wagen komen halen. En nu??? Ik weet het niet. De garage is gesloten tot ??
Ik hoop dat ze maandag open is en hoop dan te vernemen wat er aan de hand is. Incident gesloten?? Nee, helaas nog niet. Ik weet zelfs niet waar de wagen nu is.  :?  :oops:

BMW, een droom of een nachtmerrie?  :?  :?   :oops:  :oops:  :cry:  :cry:

Eric

:?  :?  :?  :?
Onlangs heb ik soortgelijke zaken gelezen over Mercedes.

Gelukkig heb ik de droom om een BMW of Mercedes te kopen laten varen...de tweede verstandige keuze in mijn leven.

Geef mij dan maar een lekkere jap.

Wel triestig als je dit moet meemaken...met een "topmerk" :(

Martin

Voor jou een nachtmerrie Jos.

Ik zou 'm zo snel mogelijk inruilen.
Zelf heb ik ook eens zo'n pechwagen gekocht.
Een nieuwe Honda Civic.
Na twee weken poging tot inbraak.
Een maand later de spiegels er afgetrapt.
Later die week de antenne afgebroken.
Toen op vakantie naar Duitsland, steen door de voorruit.
Na de vakantie liep er iemand met een spijker langs de wagen.
Weer een maand later, de politie achtervolgt een dronken kerel, hij slipt en je raad al welke wagen hij raakte, voorspatbord en bumber aan gort.
Toen kwam de herfst, een hagelbui, niet zo maar een maar een met hagel zo groot als ping-pong balletjes.
Het dak en de motorkap zagen eruit als een golfbal.

Na die hagelbui heb ik de wagen na negen maanden verkocht.
Dit verhaal is niet verzonnen, het is mij echt overkomen.
Ik kocht toen een nieuwe Nissan, zes jaar schadevrij mee gereden :lol:

Jean Todt

Da heb je nu niet met Opel hé  :twisted:

Maar ik ken die BMW verhalen (we hebben er zelf 2 gehad), ofwel heb je een goeie ofwel heb je een slechte en dan is het constant miserie.

McChouffe

Citaat van: eric:?  :?  :?  :?
Onlangs heb ik soortgelijke zaken gelezen over Mercedes.

Was dat het artikel waarin een man vertelde dat hij met z'n Mercedes op de autostrade op de linkerrijstrook aan het voorbijsteken was en zonder aanleiding z'n motor stilviel?  :?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Schumi nr1

Met onze vorige Golf (IV) hebben we ook veel miserie mee gehad. Mijn ouders hadden hem gekocht in het prille begin, het was één van de eerste die rondreden. Maar na 6 maanden begon de miserie. Mijn moeder zet aan van op een parking en als ze op de straat komt is ze beseft dat ze zonder remmen zit. De garage is hem komen opladen en alles werd gratis gerepareerd. Maar 6 maanden was het weer van dat en het probleem bleef zich herhalen, tot wel 5 keren toe. Ik moet zeggen, 'k heb er zelf een paar keer mee zonder remmen gestaan en dat doet maar enorm dom! Ze hebben zelf van de fabriek er naar komen kijken, het probleem bleef. Maar de 5 de keer was de maat vol en hebben ze maar een anderen gekocht, weer een Golf IV en nog niks van miserie mee gehad na een jaar en half.

Het hoeft geen BMW of Mercedes te zijn om miserie te hebben, ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met de aankoop van je wagen.

Eric

Citaat van: WebMachine
Citaat van: eric:?  :?  :?  :?
Onlangs heb ik soortgelijke zaken gelezen over Mercedes.

Was dat het artikel waarin een man vertelde dat hij met z'n Mercedes op de autostrade op de linkerrijstrook aan het voorbijsteken was en zonder aanleiding z'n motor stilviel?  :?

yep
op twee jaar tijd heeft zijn Mercedes van iets meer dan 100.000 euro al 61 keer in de garage gestaan :shock:  :shock:

McChouffe

Citaat van: eric
Citaat van: WebMachine
Citaat van: eric:?  :?  :?  :?
Onlangs heb ik soortgelijke zaken gelezen over Mercedes.

Was dat het artikel waarin een man vertelde dat hij met z'n Mercedes op de autostrade op de linkerrijstrook aan het voorbijsteken was en zonder aanleiding z'n motor stilviel?  :?

yep
op twee jaar tijd heeft zijn Mercedes van iets meer dan 100.000 euro al 61 keer in de garage gestaan :shock:  :shock:

'k Geloof dat hij zelfs 2 Mercedessen had. De andere had ook al een 20-tal keer in de garage gestaan  :?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric

Als je dit hier allemaal leest dan zou je gaan twijfelen aan de Duitse degelijkheid.
Ik weet dat mijn volgende weer een Jap zal worden en daar ben ik gerust in. :lol:

McChouffe

Citaat van: ericAls je dit hier allemaal leest dan zou je gaan twijfelen aan de Duitse degelijkheid.
Ik weet dat mijn volgende weer een Jap zal worden en daar ben ik gerust in. :lol:

Wij hebben toch 10 jaar met een Volkswagen Jetta gereden, zonder problemen (op normale slijtage na).
En nu rijden we al enkele jaren met een Toyota Avensis. Ook geen klagen over.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jean Todt

Zo heeft er toch is iemand met nen Audi TT op tv geweest ook?  Zijnen auto had meer in de garage gestaan dan hij ermee had kunnen rijden.
Die persoon had dacht ik een rechtszaak aangespannen tegen Audi om de wagen terug te nemen

Eric

Citaat van: Jean TodtZo heeft er toch is iemand met nen Audi TT op tv geweest ook?  Zijnen auto had meer in de garage gestaan dan hij ermee had kunnen rijden.
Die persoon had dacht ik een rechtszaak aangespannen tegen Audi om de wagen terug te nemen

Yep ook gezien...bij Recht van antwoord...denk ik

Bruno

Citaat van: eric
Citaat van: Jean TodtZo heeft er toch is iemand met nen Audi TT op tv geweest ook?  Zijnen auto had meer in de garage gestaan dan hij ermee had kunnen rijden.
Die persoon had dacht ik een rechtszaak aangespannen tegen Audi om de wagen terug te nemen

Yep ook gezien...bij Recht van antwoord...denk ik

Ook al gehoord, bij een TT is het normaal dat je venster iets zakt als je de deur opent/sluit waarna ze terug op normale hoogte komt.

Bij hem gingen de ramen vanzelf open en dicht.  :roll:  Blijkbaar was het een software fout, waarschijnlijk een nieuwere versie van microsoft "windows" vrees ik.  :wink:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Over de Golf kan ik ook wel wat kwijt.

In mijn kennissenkring ken ik er 4 met een Golf en 1 tje met een Bora.

Die met de Bora kon in zijn halfjaar oude wagen al een nieuwe versnellingsbak steken (wel garantie).

Van de anderen heb ik al t1 en t'ander gehoord.  :roll:

De ene had na 1.5 jaar een distributie riem die uiteen knalde ==> motor stuk. Onderwijl ook al wat andere kleinigheden gehad zoals lampjes die nogal snel stuk sprongen maar verder niets noemenswaardig zei hij.

De 2de heeft ns een licht accident gehad en sindsdien (zo'n 2 jaar) bleef het airbag lampje branden. De nodige sensors en units al vervangen zonder resultaat, de wagen hebben ze uiteindelijk verkocht. De doorslag was toen de garage vertelde dat ze anders gewoon het lampje konden afkoppelen.  :?

De 3de kreeg na een jaartje wat last met starten, in de garage zeiden ze dat alles normaal was, toen die kerel wat later in Oostenrijk op vakantie was viel opeens de motor stil! Iemand van de opgeroepen pechdienst zei toen hij aankwam of het een auto van dat bepaald jaar betrof en of die soms al eerder last had gehad met starten??? Heu, ja maar dat zou normaal zijn. "Nee hoor, dat is die bepaalde relais, een gekend probleem, ik heb er in de wagen altijd 1tje bij want dat is een veel voorkomend probleem". gevolg => relais vervangen en sindsdien geen probs meer gehad.

Terug in België hij met zijn verhaal naar de garage en daar: "Hahaha, het is toch wat he meneer, ze durven soms toch wat vertellen hé, natuurlijk is er niks aan de hand. er is geen probleem gekend met een bepaald relais. waarschijnlijk hebt u onderweg vuile diesel getankt".

Maar, sinds het vervangen van die relais is er geen probleem meer en er is niets aan de diesel filter gedaan!

"huh, dat moet dan echt toeval geweest zijn hoor..."

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat de 4de kennis nog niets over problemen gemeld heeft en mijn echtgenote heeft ondertussen ook 2 Golfjes versleten zonder probs. En dat waren dan nog leasewagens...


Nog even een ander verhaal: op haar werk had ze een keer in de gaten dat een (vrouwelijke) collega wat problemen had met het achteruit parkeren op de parking van het werk.
Toen ze vroeg wat er mis was zei de collega dat haar wagen (Polo) moeilijk in achteruit ging en dat de koppeling soms raar deed. Na een testritje zei mijn vrouw dat de collega gelijk had en gaf haar de raad om eens langs de garage waar hun wagenpark onderhouden werd te rijden.
Een paar uur later stond de collega terug op het bureau. Bijna met tranen in de ogen vertelde die dat ze dus langs geweest was maar dat ze ginds deftig uitgelachen werd want de werkhuismanager had terwijl er nog volk bij stond gezegd "maar maddameke, uwe wagen is een diesel. weet gij dan niet dat ge daar de koppeling niet van kunt regelen? het achteruit probleem? Wel, ik heb er daarnet geen problemen mee gehad, dus..."

Er werd dan driftig over en weer gebeld en om een lang verhaal kort te maken: het wagenpark werd van dan af in een andere garage onderhouden.

En de wagen van de collega? Wel, die ging de volgende dag langst bij een ander garage om eens naar de koppeling te laten kijken, toen de wagen terug opgehaald werd kreeg ze aan de balie de volgende opmerking: "Uw koppeling is afgesteld maar er is ineens wat bijgeregeld aan het stangen stelsel want de wagen ging precies niet zo goed in achteruit, had u daar nooit problemen mee?"  :shock:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

KVDracer

Citaat van: JVAZoals zovele jonge gasten was de droom om met een BMW te rijden.

Alleen: het geld ontbrak, of het moest voor iets anders gebruikt worden.

Jaren later is het leven uiterard stukken makkelijker als je samen met de vrouw al lange tijd gaat werken.

En de droom komt uit. Je koop een BMW 320i volledig uitgerust naar je eigen smaak, zelfs met een M-kit er bovenop.

Maar dan begint het:
Na twee maanden gaat het alarm plots af. In mijn eigen garage dan nog wel en zonder dat ik in de buurt ben. Niet te stoppen dat alarm. En zeggen dat ik dezelfde namiddag op verlof vertrek naar Spanje. De service dienst komt langs. De batterij was stuk  :?  :?  :?

Slik, de wagen had 3.000 km op de teller. Goed, direct naar de garage gereden (de service dienst had mijn wagen opnieuw gestart via de startkabels) en een nieuwe batterij gaan halen. 'Alles is in orde meneer. Garantie, en een spijtig voorval.' Incident gesloten (1)

Tot ik veertien dagen later terugkwam uit verlof. Stak er een rekening in de bus voor het vervangen van een batterij. Ik naar de garage: 'Oh, sorry een foutje van de boekhouding' Incident gesloten (2)

In september plots een aanmaning in de bus. Er staat nog een factuur open voor de vervanging van een batterij. Telefonisch contact gehad met de garage. 'Dat moet een een fout zijn. uiteraard is het garantie.' Incident gesloten (3)

Vorige week: jawel, een aanmaning in de bus omdat er nog een rekening niet betaald was. Grrrrrr; Boze mail gestuurd naar de garage. Geen reactie. Maar, ...voor mij is het incident gesloten (4)

Gisteren: Plots gaat het alarm van de wagen weer af. Ik krijg het weer niet afgezet. Service gebeld. Hij kan er niets aan doen. Er is iets mis met het elektronisch circuit denkt hij. Met takelwagen de splinternieuwe wagen komen halen. En nu??? Ik weet het niet. De garage is gesloten tot ??
Ik hoop dat ze maandag open is en hoop dan te vernemen wat er aan de hand is. Incident gesloten?? Nee, helaas nog niet. Ik weet zelfs niet waar de wagen nu is.  :?  :oops:

BMW, een droom of een nachtmerrie?  :?  :?   :oops:  :oops:  :cry:  :cry:

Het is niet BMW zijn fout van het alarm. Ik rij nu met een Fiat Ducato van het werk. Iedere dag gaat het alarm af. Maar daar zitten bewegingssensors in, wat waarschijnlijk kook het geval is in uw BMW en die gaazn vlug af. Door flikkeringen van TL lampen, wind, ..., vanalles. En toen ik het op het werk zei, zeiden ze dat het juist was en binnenkort gaan we het alarm er gewoon uitsmijten.