Smart in 2006 op Amerikaanse markt.

Gestart door Martin, 11 december 2003 - 11:38:19

« vorige - volgende »

Martin

Na lang aarzelen gaat het stadsautootje Smart toch de grote oversteek maken. Het Duits-Amerikaanse moederconcern DaimlerChrysler wil Smart in 2006 introduceren op de Amerikaanse markt, meldde de Amerikaanse krant The Detroit News woensdag. Bestuursvoorzitter Paul Halata van Mercedes-Benz USA zegt in de krant zich vooral te willen richten op jongeren.

DaimlerChrysler heeft al een Amerikaans marketingkantoor geopend dat de komst van Smart als nicheproduct moet voorbereiden. In het eerste jaar wordt een verkoop van 25.000 tot 30.000 stuks verwacht. De productie zal in Braziliƫ plaatshebben.

De introductie van kleine auto's is een groot risico in de Verenigde Staten omdat de Amerikanen in doorsnee toch vooral iets groots willen besturen. BMW heeft echter met zijn Mini Cooper bewezen dat er ook vraag is naar auto's die gemakkelijk zijn te parkeren en minder benzine slurpen.

Ramses

Ik vraag me af of het containertje gaat verkopen.
Een typische Amerikaan wil toch ofwel een dikke 4x4 van minstens 5 meter lang met 22" banden, ofwel een luxeuze sedan, ook 5 meter lang met alle toeters en bellen.

Ik zie nog geen Amerikaan in een wagentje dat slechts 2 meter lang is en een topsnelheid heeft van 135 km/h ...

Martin

Citaat van: RamsesIk vraag me af of het containertje gaat verkopen.
Een typische Amerikaan wil toch ofwel een dikke 4x4 van minstens 5 meter lang met 22" banden, ofwel een luxeuze sedan, ook 5 meter lang met alle toeters en bellen.

Ik zie nog geen Amerikaan in een wagentje dat slechts 2 meter lang is en een topsnelheid heeft van 135 km/h ...

Ik denk in de grote steden wel, als derde of vierde auto.
Die 4x4 en luxe sedan staan ook voor de deur, nee, in de garage.
Als cityhopper kan ie het wel gaan maken.

Fastone

De topsnelheid zal wel de minste zorg zijn aangezien ge in de US toch maar een 70mph moogt rijden (en meestal nog minder)
Ik heb wel een artikel gelezen in een Amerikaans autotijdschrift en die waren nie super enthousiast over de auto (en de bijhorende prijs).
I have a need for speed ... but speed is relative
Intel Inside - It's not a marketing gimmick, It's a warning