De nieuwe Volvo S40

Gestart door Bjorn, 05 december 2003 - 11:22:32

« vorige - volgende »

Bjorn

Ik kon het niet laten, ik rij straks met de oude Volvo S40 rond. Voor mij nog steeds de mooiste wagen (ook de S70, coupé en Jeep vind ik best wel ok) die Volvo maakte. Nu, de nieuwe S40 neemt dus de rondingen van zijn grote broers aan, wat ik eigenlijk niet zo aantrekkelijk vind. De voorlichten vind ik héél mooi maar die achterlichten met een brede zwarte band vind ik lelijk...  :roll:

De nieuwe S40 zal trouwens iets kleiner zijn dan zijn voorganger. Hij is wel breder en de wielbasis ligt verder uiteen, dat komt de stabiliteit ten goede. De diesel, het belangrijkste in België, is een 2.0 met 136pk/340Nm. Verbruik 5,4 l/100km.



De Mens: In Het Gras![/color]

Bruno

Ik heb geluk: er komt geen nieuwe V40 dus rij ik straks nog altijd met een recent model.  :lol:

Aan niemand vertellen dat de V40 binnenkort vervangen word door de V50.  :wink:

Ik vind de nieuwe S40 trouwens wel mooi, kan niet wachten op de V50.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

MS Fan

A sick mind is a true delight ...

Ramses

Uit zijaanzicht heeft de nieuwe  S40 nogal veel gelijkenissen met de recentste opel Vectra.

Bjorn

Citaat van: RamsesUit zijaanzicht heeft de nieuwe  S40 nogal veel gelijkenissen met de recentste opel Vectra.

Ja die gelijkt daar wel sterk op. Denk dat het ook een beetje om een vertekend beeld geeft uit die bepaalde hoek want de achterlichten zijn identiek als die op zijn grotere broers... Maar tegenwoordig gelijken alle auto's wat op elkaar...  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Bruno

Heb net "live" een vergelijking kunnen maken tussen de oude V40 en de nieuwe V50.

De S40 was er ook en die vind ik persoonlijk knapper dan de oude maar ik ben dan ook een liefhebber van de S60/80.

De V50 vond ik persoonlijk wat tegenvallen, het achteraanzicht dan toch, de "upgrade" van mijn V40 zal dus nog even moeten wachten, als er op het einde van de loopbaan van het oude model koopjes te doen zijn zie ik het eventueel wel zitten om terug het oude model te kopen.

Of ik moest tijdens het komende autosalon aan het nieuwe uiterlijk wennen.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno